امکان ذخیره اطلاعات لاگین‌ها و رمزهای عبور فایرفاکس در قالب فایل CSV فراهم شد
نوشته شده توسط : ساحل

موزیلا فایرفاکس به‌تازگی میزبان قابلیتی جدید شده است که به‌لطف آن، کاربر می‌تواند داده‌های مربوط به لاگین‌ها و رمزهای عبور را درقالب فایل CSV اندوخته کند.


موزیلا فایرفاکس یکی از مرورگرهای وب نام‌آشنا است که کاربران متعددی درسراسر گیتی دارد. پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام فایرفاکس به گرد از قابلیت‌هایی مجهز شد که کاربران بارها خواستار آن شده بودند. به‌لطف قابلیت جدید، کاربران می‌توانند از لاگین‌ها و رمزهای عبور خویش در فایرفاکس خروجی بگیرند و اطلاعات به‌دست‌آمده را درقالب فایلی با پسوند CSV ذخیره کنند.

قابلیت یادشده‌ی فایرفاکس فعلا مراحل توسعه را می‌گذارند و به ‌مرحله‌ی بهره‌برداری نهایی نرسیده است، به‌علاوه، امکان دسترسی به آن فقط برای کاربران فایرفاکس نایت‌لی (Firefox Nightly) وجود دارد. ناگفته نماند گوگل کروم از مدت‌ها پیش امکان خروجی‌گرفتن از لاگین‌ها و رمزهای عبور و ذخیره‌ی آن‌ها در قالب فایل CSV را برای کاربران فراهم کرده است.

طبق بیانیه‌ی جدید موزیلا، فایرفاکس روی قابلیت مانند دیگری نیز پیشه می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد لاگین‌ها و رمزهای عبور را ‌درون فایل CSV وارد کنند؛ قابلیتی که امروزه در گوگل کروم دردسترس قرار ندارد. شکیبیدن می‌دهیم این قابلیت نیز در پیش درآمد برای کاربران فایرفاکس نایت‌لی منتشر شود و سپس دراختیار همه‌ی کاربران پیمان گیرد. متأسفانه فعلا نمی‌دانیم قابلیت واردکردن لاگین‌ها و رمزهای عبور داخل فایل CSV در چه زمانی دردسترس قرار می‌گیرد.

بدین‌ترتیب، اگر کاربر نسخه‌ی نایت‌لی مرورگر فایرفاکس هستید، از‌این‌پس می‌توانید لاگین‌ها و رمزهای عبور خود را به‌سادگی درقالب فایلی CSV ذخیره کنید. به‌منظور خروجی‌گرفتن از این داده‌ها، به انجام شغل پیچیده‌ای نیازی ندارید و روند انجام این کار ساده است و تنها باید مراحل پایین را طی کنید:

۱. مرورگر موزیلا فایرفاکس را مفتوح کنید.

۲. با مراجعه به بخش About و سپس Logins فایرفاکس، لاک‌وایز (Lockwise) را باز کنید. برای اتمام این کار، می‌توانید روی منو اصلی کلیک و گزینه‌ی Logins and Passwords را گزینش کنید.

۳. روی منو سه‌نقطه (…) کلیک و گزینه‌ی Export Logins را انتخاب کنید.

فایل CSV موزیلا فایرفاکس

نکته‌ی ۱: وقتی روی گزینه‌ی Export Logins کلیک کردید، صفحه‌ای به‌شکل شناور روی صفحه نما خواهد شد که حاوی اخطار است. در متن این اخطار، اعلام می‌شود با کلیک روی گزینه‌ی یادشده، رمزهای عبور خود را در قالب فایلی ذخیره می‌کنید که بقیه‌ی کسان می‌توانند آن را بخوانند. در این صفحه‌ی اخطار، باید روی گزینه‌ی قرمزرنگ Export کلیک کنید.

فایل CSV موزیلا فایرفاکس

نکته‌ی ۲: ممکن است برای آغاز فرایند خروجی‌گرفتن از لاگین‌ها و رمزهای عبور مجبور شوید که رمزعبور ویندوز را نیز وارد کنید. این جستار ممکن است برای همه قبل نیاید؛ اما مشکل خاصی برایتان قبل نمی‌آورد و صرفا باید رمزعبور ویندوز را در تقسیم پیوسته وارد و روی گزینه‌ی OK کلیک کنید.

۴. فایل مدنظر شما با فرمت CSV در رایانه ذخیره خواهد شد. طبق اطلاعیه‌ی موزیلا، فایل CSV مذکور دربرگیرنده مواردی مانند URL صفحه‌ی وب، اسم کاربری، رمزعبور، HttpRealm و FormactionOrigin است.

اگر مایکروسافت آفیس را روی رایانه‌ی خود نصب نکرده‌اید، نگران نباشید؛ زیرا برای بازکردن فایل CSV ذخیره‌شده، تنها به حساب کاربری مایکروسافت بیچارگی دارید. ازطریق این حساب، می‌توانید آنلاین برای بازکردن فایل CSV و خواندن اطلاعات داخل آن اقدام کنید. داشتن حساب کاربری مایکروسافت بدین‌معنی است که امکان دسترسی به آفیس آنلاین برایتان فراهم می‌شود. به‌لطف این امکان، می‌توانید به ابزارهای متنوعی نظیر ورد، پاورپوینت، اکسل و حتی وان‌درایو دسترسی پیدا کنید.

منبع : https://www.zoomit.ir/2020/6/6/359321/mozilla-firefox-export-logins-passwords-csv-file/





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: