نوشته شده توسط : ساحل

تعمیر آبسردکن اداری چگونه است؟

این پرسش با اشاعه به کارگیری آبسردکن های اداری افزایش یافته است. زیرا نمی‌توان هیچ وسیله برقی را از خراب شدن مبرا دانست. به‌ویژه آبسردکن اداری که بیشتر در معرض کاربرد عموم پیمان دارد.

این وسیله در ادارات، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و مطب‌ها بدست افراد مختلف مورد کاربرد پیمان می‌گیرد. این امر سبب می‌شود که این آبسردکن ها اغلب در معرض ویران شدن قرار بگیرند.

قطعاً اگر لازم باشد برای هربار خراب شدن آبسردکن هزینه‌ای را برای تعمیر آن بپردازیم، باید هزینه هنگفتی را برای تعمیرات آن درنظر بگیریم.

این در حالی است که بسیاری از مشکلات و معایب آبسردکن علت روشن نشدن آبسردکن اداری به‌راحتی قابل حل هستند. از همین رو اغلب کسان به تعقیب راه‌حلی برای رفع دشواری ها و معایب این دستگاه هستند.

در پیوستگی این مطلب انواع دشواری ها و معایب آبسردکن اداری را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. سپس با شناخت هر یک از این دشواری ها و معایب سعی می‌کنیم که آن‌ها را به ساده‌ترین طریق حل می‌کنیم.

به یاد داشته باشد که بیشتر مشکلات آبسردکن اداری در انواع آبسردکن ایستکول، آبسردکن سام، آبسردکن مجیک، آبسردکن هیوندای و … مشترک هستند. تنها در برخی از این آبسردکن ها دشواری ها به‌صورت عمده‌تر و جدی‌تر برپایی خواهند شد.

تعمیر نشتی آب آبسرد کن اداری
نشتی آبسردکن اداری یکی از عمده‌ترین و عذاب آورترین دشواری ها این گونه آبسرد کن است. این گونه آبسرد کن بیشتر در مکان‌های عمومی مورد کاربرد قرار می‌گیرد. از همین رو نشتی آن می‌تواند یگانه از مشکلاتی بسیار مشکل آن باشد. این ایراد حتی می‌تواند پیشامد براوو باشد از همین رو باید برطرف شود.

برای تعمیر آبسردکن اداری باید آغاز دریچه عقب آن را بررسی نمایید. ممکن است این دریچه به‌خوبی بسته نشده باشد. از همین رو سبب نشتی آب آبسرد کن خواهد شد.

وجود ترک یا حفره در اندوختگاه آبسردکن نیز می‌تواند از انگیزه ها برپایی این سخت باشد. بعضی از این ترک‌ها قابل ترمیم هستند.

تعمیرات آبسردکن اداری

تعمیر خنک نکردن آب بدست آبسردکن
کار آبسرد کن خنک کردن آب است. از همین رو اگر نتواند آب داخل اندوختگاه را خنک کند باید آن را تعمیر نماییم. برای تعمیر آبسردکن در این شرایط تنها بس است که از آن به‌درستی کاربرد نمایید.

هر آبسردکن بسته به ظرفیت، توان آماده سازی هفت لیوان آب در هر ساعت را دارد. از همین رو باید به دستگاه اجازه بدهید آب خنک را تهیه نماید.

تعمیرات و بررسی دلیل خارج نشدن آب از شیر خروجی
گاهی اوقات از شیر خروجی آبسردکن آبی بیرون نمی‌شود. در چنین شرایطی برای تعمیرات آبسردکن اداری باید به سراغ شیر خروجی برویم. این شیر پدالی ممکن است رسوب بسته باشد. از همین رو می‌توان با جایگزینی این شیر یا منزه کردن آن از رسوبات مشکل را حل کرد.

البته این دشوار اغلب اوقات مربوط به خالی بودن مخزن است. از همین رو در اثناء مواجهه با آن بهتر است در وهله نخست انبار- انباشتگاه را بررسی نمایید.

تعمیر آبسردکن
دلیل مزه بد آب آبسردکن و تعمیر آن
طعم بد آب بیرون شده از آبسردکن احد از دشواری ها زیاد آزاردهنده در این دستگاه است. برای تعمیر آبسردکن اداری و برطرف کردن مشکل آن باید درون انبار- انباشتگاه آن را کاملاً شستشو نمایید.

رسوبات و میکروب‌ها عامل ایجاد این مشکل هستند. از این رو با از میان بردن آن‌ها می‌توان این مشکل را حل کرد. برای این پیشه می‌توانید از طریق شستشوی اندوختگاه با آب داغ لوله کشی بهره‌گیری نمایید. هنگامیکه رسوبات جدا شدند آن‌ها را با یک حوله جمع نمایید، سپس مخزن را در جای خویش نصب کنید.

تعمیر دشوار گرم نشدن آب بدست آبسردکن
اغلب آبسردکن ها وسیله‌ای دو منظوره هستند. به عبارتی برای تهیه آب گرم و سرد مورد استفاده پیمان می‌گیرند. مسلماً وقتی آبسردکن نمی‌تواند آب را گرم نماید، مشکلی در آن برپایی شده است. برای تعمیرات آبسردکن اداری بهتر است آغاز منبع اخذ انرژی را در آن رسیدگی نمایید.

آن را از برق بکشید و دوباره متصل کنید. گاهی با ری‌استارت شدن دستگاه ایراد آن برطرف خواهد شد. برخی مواقع اوقات نیز شدنی است شخص دیگری از همکاران شما سوییچ آب گرم را که در پشت دستگاه پیمان دارد، خاموش کرده باشد.

با پرکار کردن سوییچ آب گرم و روشن شدن چراغ، این ایراد برطرف خواهد شد. اگر انبار- انباشتگاه آب دستگاه نیز اخیرا پر شده است، بهتر است برای تعبيه آب گرم چند دقیقه‌ای صبر کنید.

تعمیر آبسردکن اداری
تعمیر چکه کردن شیر آب گرم و سرد
افزایش عمر دستگاه و کاربرد مکرر متعلق به ممکن است موجب چکه کردن شیر آب گرم و سرد دستگاه شود. برای تعمیر آبسردکن اداری بهتر است اتصالات پمپ دستی آب سرد و گرم را تعویض نمایید لغایت ایراد برپایی شده برطرف شود.

سینی تهی سازی دستگاه وسیله‌ای است که می‌تواند در هنگام نشتی آب متعلق به زیاد کمک‌کننده باشد. به یاد داشته باشید که هیچگاه نباید برای تخلیه تفاله چای و دیگر نوشیدنی‌ها از آن استفاده نمایید. زیرا سبب بسته شدن منافذ آن می‌گردد. این امر سبب می‌شود تا در هنگام نشتی آب از آبسردکن سینی تهی سازی نتواند کمک کند.

نتیجه‌گیری:
آبسردکن ها دارای انواع مختلفی هستند. از انواع آبسردکن ها می‌توان به آبسرد کن رومیزی، متصل به آب شهری، کابین دار و … اشاره کرد. هر یک از دشواری ها فوق می‌تواند در هر یک از گونه ها این آبسردکن ها ایجاد شود.

برای تعمیر آبسردکن اداری بیشتر از طریق یکسانی بهره‌گیری می‌شود. بطورکلی آبسردکن اداری وسیله‌ای است که اگر شیوه نگهداری از آن را بدانیم، خیلی راحت می‌توانیم از آن برای مدت طولانی استفاده نماییم.

دقت در خرید آبسردکن نیز می‌تواند کمک کننده باشد. اگر هر آبسردکن را از نمایندگی معتبر آن خریداری نماییم، می‌توانیم از ریشه-بن-بیخ بودن آن مطمئن باشیم. وانگهی درصورت لزوم می‌توانیم از خدمات بعد از فروش معتبر آن نیز استفاده نماییم.

فروشگاه اینترنتی بیژی شاپ یک نمایندگی معتبر برای برای فروش گونه ها آبسرد کن اداری نظیر سام، ایستکول، هیوندای، مجیک و … است.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

پلتفرم تامین مالی جمعی حلال فاند تا امروز توانسته ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه را برای بیش از سیصد پروژه جمع سپاری کند. مدیران این پلتفرم قصد دارند این رقم را بیشتر کنند و در یکی دو سال آینده آن را به هزار میلیارد تومان برسانند و برای تحقق این امر قصد دارند که تمرکزشان را در سطح کشور انجام دهند و متمرکز به پروژه‌های پایتخت نباشند.

 

«محمدحسین رضائیان»، مدیرعامل حلال‌فاند در نشست خبری این پلتفرم که ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با اعلام اینکه در کشور ایران حجم نقدینگی بالاست اما کسب‌وکارها برای راه‌اندازی معطل نقدینگی هستند تاکید کرد که این مساله در دنیا کاملا برعکس است و بانک‌ها به دنبال کسب و کارها هستند.

رضاییان باور دارد ساختار کشور مقاومت زیادی در برابر تغییر دارد و نظام بانکی کشور همچنان مشکلاتی دارد که سالهاست اصلاح نمی‌شود و نظام های کشور علی الخصوص در حوزه مالی و اقتصادی در برابر تغییر مقاومت دارند: « رتبه ایران در تامین مالی کسب و کارها ۱۸۵ است و تقریبا در آخرین رده های دنیا هستیم. »

 
 

سرمایه گذاری روی بیش از سیصد پروژه با موفقیت بوده است

او تاکید کرد پس از مطالعه بحث‌های فناوری آنها به این نتیجه رسیدند که کرادفاندینگ می‌تواند تا حد زیادی حلقه مفقوده بین سرمایه گذاری و کسب و کارها را جبران کند: «مردم باید بدون واسطه باهم معامله کنند و در پروژه های همدیگر شرکت کنند، مثل چیزی که در حوزه خودرو الان رخ داده ولی در بحث سرمایه گذاری تا چندی پیش وجود نداشت. در سال ۲۰۰۹ به بعد این سیستم ها در دنیا رخ داده بود و در سال ۹۵ مقدمات اولیه را راه اندازی کردیم و در سال ۹۷ به صورت رسمی آغاز به کار کردیم. هدف ما این بود که مردم به هیچ عنوان نباید متضرر بشوند اما از آنجایی که مردم به نهادهای معتبر کارکشته هم اعتماد ندارند و مردم تحمل شکست های پیاپی ندارند و کاری کردیم تا در کسب و کارها بیایند سرمایه گذاری کنند آن هم بدون هیچ ریسکی.»

مدیرعامل حلال فاند تاکید کرد آنها با عددهای کوچکتر این پروژه را پیش بردند و توانستند کار را پیش ببرند: «اما در وهله اول بدون مجوز کار میکردیم هرچند عملا غیرقانونی نبودیم ولی قوانینی هم برای کاری که میکردیم وجود نداشت.»

به گفته رضاییان در حلال فاند چهارصد پروژه انجام شده که از پنجاه میلیون تا پنج میلیارد تومان تامین مالی داشته و بیش از ۳۰۰ مورد از این پروژه‌ها به صورت صد در صدی محقق شده و بقیه نیز در حال تکمیل است: «تا به امروز ۱۵۰ میلیارد تومان در این پروژه ها انجام شده که شاید در بحث اقتصادی کشور رقم بزرگی نباشد اما برای بخش سرمایه گذاری که مردم در آن ریسک دارند، به نظرمان خیلی خوب است هر چند در افق کشور کماکان عدد خوبی نیست. ما برای ۱۴۰۳ به یک همتی فکر میکنیم و باید عددها در واحد همتی یعنی یک هزار میلیارد تومان به بالا تعریف بشود.»

رضاییان در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا سرمایه گذار یا سرمایه پذیر خارج از ایران نیز تاکنون داشته‌اند یا خیر اعلام کرد که هنوز چنین اتفاقی در مجموعه آنها رخ نداده ولی این چشم انداز وجود دارد: «برخی محصولات پروژه‌های ما به خارج از ایران هم صادر شده اما ما تمرکزمان روی پروژه‌های داخل کشور است و از این نظر می‌خواهیم اقتصاد داخلی را تقویت کنیم و در برنامه‌های شرکت تعریف شده تا سرمایه‌گذار خارجی نیز در آینده داشته باشیم.»

شریعتی، معاون توسعه شرکت تامین مالی جمعی حلال فاند نیز در این نشست با اعلام این موضوع که عمر پلتفرم‌های تامین مالی جمعی در ایران از دهه نود فراتر نمی‌رود اعلام کرد که آنها با دغدغه‌ای خاص وارد این حوزه شدند تا بتوانند پروژه‌های دانش بنیان را به سرمایه مورد نیازشان برسانند: « ، این پروژه ها نیازمند منابع کلان بانکی نیست و بازدهی بالایی هم دارند و برای سرمایه گذاران خرد جذاب هستند. ما اولین مجموعه ای بودیم که در این راه قدم گذاشتیم و با تاکید بر کراد بودن راه خود را پیش بردیم.»

نگاه به کل کشور و نه فقط پایتخت

 

برنامه های آتی حلال فاند نیز در این نشست مشخص شد. شریعتی اعلام کرد آنها در طول فعالیت خود سعی کردند جذب سرمایه های بزرگ با ریسک پایین را پیش ببرند تا قضاوت عمومی سرمایه‌گذاران خود را به این سمت ببریم که پروژه های ما Risk Free هستند و مخاطرات سرمایه گذاری را حذف کنیم: «این مجموعه این امکان را داده تا برای آینده شرکت تمرکز کنیم و به سمت جذب سرمایه های کلان و خرد با ریسک پایین پیش ببریم.»

شریعتی اعلام کرد که آنها در سال آینده همکاری استراتژیک با شرکت های حقوقی خواهیم داشت و قصد دارند اقتصاد دانش بنیان را در سراسر کشور ترویج دهند: «گسترش اقتصاد دانش بنیان در شهرستان ها هم هستیم و میخواهیم در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان به صورت محلی فعالیت کند و فعالیت خود را فقط در پایتخت ادامه ندهد.»

 
 


:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بررسی‌های دیجیاتو از بازار آنلاین و حضوری موبایل نشان از افزایش بیست تا چهل درصدی قیمت انواع گوشی‌های تلفن همراه از آخرین ماه‌های سال 1400 تا هفته اخیر دارد. مدل‌های آیفون 13 طی این روزها بیشترین افزایش را تجربه کرده‌اند؛ اما رشد نرخ تنها محدود به گوشی‌های پرچمدار نبوده بلکه حتی میان‌رده‌ها نیز با افزایش قیمت رو به رو شده‌اند. به نظر می‌رسد محدودیت‌ها در تامین نرخ ارز از یک سو و تلاش نمایندگان مجلس برای ممنوعیت گوشی‌های پرچمدار از سویی دیگر باعث تلاطم بازار موبایل شده است.

 

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، 22 فروردین ماه در گفتگو با دیجیاتو به افزایش قیمت موبایل بعد از اعلام اجرای نرخ ETS گمرک اشاره کرده بود و از افزایش تقریبی 11 درصدی قیمت گوشی‌های بالای 600 دلار و 4 درصدی گوشی‌های زیر 600 دلار طی روزهای آتی خبر داد. گرانی که به نظر می‌رسد رخ داده است.

ابتدای اردیبهشت ماه 1401 نیز شبکه خبر با گزارشی، خواستار ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون شد. رئیس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 نیز از پیگیری‌ها برای محدودیت واردات گوشی‌های لوکس خبر دادند که شامل تنها برند اپل نمی‌شود.

 
 

این سخنان کافی بود تا بازار موبایل که در اوایل اردیبهشت با مشکل تامین ارز نیز روبه رو بود، ملتهب شده و سرآغازی بر افزایش بیشتر قیمت‌ها باشد. انجمن واردکنندگان موبایل در آن زمان ضمن اعلام مخالفت با هرگونه محدودیت درباره واردات گوشی؛ وعده داد با بازگشایی تالار دوم نیما و تامین ارز لازم واردکنندگان، آرامش به بازار موبایل باز گردد.

بازگشایی بازار دوم نیما
 

تالار دوم نیما طبق وعده‌های داده شده در 6 اردیبهشت ماه بار دیگر بازگشایی شد اما با وجود گذشت 10 روز، هنوز خبری از آرامش در بازار موبایل نیست.

نرخ دلار نیز در ماه‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته است به گونه‌ای که قیمت دلار از بهمن 1400 تاکنون حدود 7.5درصد رشد داشته است. نرخ افزایش دلار از اول اردیبهشت تا به امروز نیز حدود 1.1درصد است.

 

نمودار خطی شاخص دلار به ریال

لازم به ذکر است نرخ محاسبه دلار برای واردکنندگان تلفن همراه با نرخ ارز بازار آزاد متفاوت است از همین رو نمی‌توان افزایش قیمت دلار را کاملا در این باره مد نظر قرار داد.

اگر قیمت انواع گوشی‌های آیفون در بهمن 1400 را با اواسط اردیبهشت 1401 مقایسه کنیم، شاهد افزایش 20 تا 40 درصدی قیمت‌ها در انواع مدل‌های برند محبوب اما دست نیافتنی اپل خواهیم بود.

قیمت آیفون در بهمن
 

قیمت انواع گوشی‌های آیفون- 21بهمن 1400

آیفون 13 پرو 256 گیگابایت که بهمن ماه حدود 37 میلیون تومان به فروش می‌رسیده اکنون 45 میلیون و 200 هزار تومان قیمت داشته که نشان از افزایش 22 درصدی دارد.

آیفون 13 پرومکس 512 گیگابایت نیز طی 3 ماه با 17 درصد رشد از 46 میلیون تومان به 53 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

قیمت جدید آیفون
 

قیمت انواع مدل‌های آیفون- 18 اردیبهشت 1401

آیفون 11 با ظرفیت 128 گیگابایت نیز در بهمن ماه سال گذشته 19 میلیون و 900 هزار تومان قیمت داشته و اکنون با رشدی 34 درصدی 26 میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شود.

به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت‌ها پس از گمانه‌زنی‌ها درباره محدودیت آیفون، شدت بیشتری به خود گرفته است.

فهرست قیمت عمده‌فروشی انواع مدل‌های آیفون در بازار حضوری نیز حکایت از افزایش نزدیک به ده درصدی قیمت‌ها طی دو هفته اخیر دارد.

به طور مثال آیفون 13 پرو با ظرفیت 256 گیگابایت و رنگ نقره‌ای (Not Active)، اول اردیبهشت ماه 42 میلیون تومان قیمت داشته است. اما قیمت آن در 17 اردیبهشت به 46 میلیون تومان رسیده است که حکایت از رشد 9.5 درصدی دارد.

 منبع: 

https://digiato.com/article/2022/05/09/rising-price-mobile-market



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()