نوشته شده توسط : ساحل

امروزه، بهترین وب‌سایت‌ها، به‌آسانی با به کارگیری سیستم‏های مدیریت درونمایه (CMS) طراحی‌شده‌اند که امکان هر گونه دگرگونی ها را، بدون احتیاج به دست‌کاری کدهای برنامه‌نویسی، به کاربران می‏دهد. اگر می‏خواهید طراحی سایت جدید، نیرومند و آنلاین داشته باشید غیر از وردپرس، جوملا و دروپال به سیستم مدیریت محتوای دیگری اندیشه نکنید.
این سیستم‏ها، به‌راحتی قابل‌استفاده می‏باشند، به نسبت، امنیت فوقانی دارند و با توجه به نیاز کاربران می‏توانند سفارشی شوند؛ و مهم‏تر از همه، هر سه کاملا مجانی می‏باشند.
انتخاب فقط یکی از آن‏ها، پیشه سختی هست، زیرا هرکدام به‌تنهایی تمام ویژگی‏های یک CMS برتر و خوب را، دارا می‌باشند. درنتیجه گزینه‏ی نکوداشتن برای گزینش هستند؛ ولی باید با پروا به عملکرد منحصربه‌فرد هر وب‏سایت (کسب‌وکار ساده، بازرگانی الکترونیک مفصل و یا یک شبکه اجتماعی و…) احد از این سه باره را، به بهترین نحو انتخاب سایت سازان
حال ببینیم چطور می‌توان یک انتخاب پسندیده داشت؟

بازنگری سریع:

وردپرس:
به علت آسانی استفاده، بهترین برگزیدن برای مبتدیان می‌باشد و گزینه نکوداشتن به‌خصوص برای کسب‌وکارهای حقیر و متوسط، وبلاگ‌ها و فروشگاه‌های بازرگانی الکترونیک است.

جوملا: برای طراحی سایت‌ های بزرگ بازرگانی الکترونیک و یا شبکه‌های اجتماعی، مناسب است؛ ولی نیاز به فهم پایه‌ای از مهارت‌های فنی دارد.
دروپال: سخت‌ترین ولی قدرتمندترین CMS است که دربایستن به یک درک HTML، CSS و PHP دارد.
وردپرس:وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در دانشمند است که شغل خود را اختصاصا برای وبلاگ نویسی آغاز کرد، ولی طی چندین سنه ماضی ترقی قابل‌ملاحظه‌ای داشته و به معنای واقعی کلمه، طوفانی برپا کرده است، بیش از 60 میلیون وب‌سایت و هم‌چنین بیش از 40٪ از وب‌سایت‌هایی که دارای سیستم مدیریت درونمایه هستند، از وردپرس بهره‌گیری می‌کنند که نشان‌دهنده محبوبیت زیاد آن است.
کدام CMS بهتر است؟ جوملا، وردپرس یا دروپال خودکار سایت‌های وردپرس را دارند. این بدان معناست که شما می‌توانید یک طراحی وب‌ سایت جدید را در کمتر از 5 دقیقه نصب کنید. (دم کردن یک فنجان قهوه بیشتر از نصب یک وب‌سایت وردپرس جدید آنلاین درازا می‌کشد!)

قابلیت برنامه‌ریزی و تنظیم:
وردپرس، به‌طور قابل‌توجهی، بیش از هر سیستم مدیریت محتوای دیگری، دارای پلاگین، تم، قابلیت تنظیم و سفارشی‌سازی، است. هم‌چنین با استفاده از ابزارهای جدید آن می‏توانید یک وب‌سایت سفارشی طراحی کنید که خرج آن کمتر از 100 دلار می‏شود.

بدون هزینه:
وردپرس کاملا رایگان است و ده‌ها هزار تن به‌راحتی می‌توانند از پلاگین و تم‌های موجود در آن بهره‌گیری کنند. این CMS برای بسیاری از مبتدیان که می‏خواهند برای اولین بار طراحی سایت کنند پسندیده است زیرا هزینه‌های نگهداری کمی دارد.

پشتیبانی جامعه:
اگر شما تجربه و یا سوالی در باره سایت وردپرس جدید خوددارید، به‌راحتی می‌توانید با میلیون‌ها تن از ملت که در حال آماده از آن بهره‌گیری می‌کنند، درمیان بگذارید. مجلس حمایت از وردپرس دربرگیرنده همکاران باتجربه و کارآمد است که می‌توانند هرگونه سوال شمارا، در عرض چند دقیقه، به‌صورت مجانی استجابت دهند.
البته، وردپرس از کل لحاظ کامل نیست و اشکالاتی نیز دارد. ورد پرس یک چارچوب (Frame work) زیاد آسان دارد که اکثر کاربران می‌توانند به‌راحتی آن را ویرایش کنند اما اگر نیاز به وب‌سایت بزرگ‌تر و سرورهای قدرتمندتر باشد بدون کمک گرفتن از یک طراح و یا توسعه‌دهنده وب، نمی‏توان آن تغییرات را اعمال کرد.
به‌هرحال، این سیستم مدیریت محتوا برای یک نوآموز مناسب‌ترین گزینه می‌باشد.

دروپال:
در حال حاضر، دومین سیستم مدیریت محتوای محبوب، دروپال است که توسط وب‌سایت‌های کوچک و کبیر قابل‌استفاده است. این CMS کاملا متن‌باز بوده و یادگیری آن‌هم بسیار سریع سایت سازان
در اینجا برخی از برتری‌های دروپال را توضیح می‌دهیم:

پیشرفته ازلحاظ فنی:
دروپال، در بین این سه سیستم مدیریت محتوا ازلحاظ فنی پیشرفته‌تر است و اکثرا، کاربرانی ترجیح می‌دهند از آن بهره‌گیری کنند که اغلب به قابلیت‌های تکنیکی دربایستن دارند.

بهبود عملکرد:
صفحات دروپال معمولا به‌سرعت بارگذاری می‌شوند و سررسید پاسخگویی آن، برای نمایش صفحات وب، به نسبت سریع‌تر از وردپرس و جوملا است. علت آن‌هم این است که منابع فشرده کمتری و سرورهای ارزان تری دارند.

قابلیت برنامه‌ریزی:
دروپال به‌راحتی توسط افزونه‏های مختلف، تم‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی، قابل تنظیم است. هم‏چنین کسانی که تسلط کافی بر کد نویسی ندارند، می‏توانند نیازهای خود، از راه کد نویسی ساده، به این سیستم مدیریت محتوا اضافه کنند و آن‏ها را رفع کنند.

بدون هزینه:
شما می‌توانید نرم‌افزار دروپال را به‌صورت رایگان دانلود و آن را بر روی سرورهای میزبانی وب نصب کنید.
اگرچه، دروپال قدرتمندترین سیستم مدیریت درونمایه است ولی به علت نیرو زیاد مشکلاتی را برای صاحبان وب‌سایت‌ها به هستی آورده است. برای استفاده از دروپال باید کمینه یک دانش‌پایه از HTML، PHP و دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب داشته باشید. لازم نیست که لزوما یک کارآزموده باشید، اما باید قادر به عیب‌یابی، درک پیام‌های خطا و شناسایی مشکلات کد نویسی باشید.
اگر وب‌سایت شما ما فوق یک سایت کسب‌وکار ساده و یا سایت در حال تحول است، دربایستن به یادگیری چیرگی فنی یا استخدام نیروی ماهر فنی دارید.درواقع دروپال، یک سیستم مدیریت درونمایه نیست. بلکه یک بستر طراحی و ساخت دستگاه‌های مدیریت محتوا، دقیقا منطبق برای نیازهای مشتری و پروژه است. در صورت بروز یک مشکل، به دلیل آن‌که معمولا یافتن آن کمی سخت‌تر می‏باشد، باید فردی بادانش پیشرفته آن را حل نماید. درحالی‌که رفع سخت در وردپرس زیاد آسان‌تر و ارزان‌تر است و احتیاج به تکنولوژی خاصی ندارد.هم‏چنین، برخلاف WordPress.com، برای دروپال، هیچ وب‌سایت میزبانی هستی ندارد. این بدان معناست که پیش از شروع کار با یک سایت جدید، خرید حوزه و میزبانی وب، برای دروپال موردنیاز است.

جوملا:
جوملا، مرز واسط بین وردپرس و دروپال می‌باشد و به‌اندازه کافی قدرتمند است به‌طوری‌که روی بسیاری از وب‌سایت‌ها بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شود و برخلاف دروپال به تجربه فنی بیچارگی ندارد.
جوملا، بعد از وردپرس به همراه دروپال به‌عنوان دومین سیستم مدیریت محتوای محبوب، مورداستفاده قرار می‏گیرد. هم‏چنین همانند وردپرس و دروپال، پلاگین‏ها و تم‏های بسیاری دارد (در نزدیک 6000 یا بیشتر)؛ پس می‌توانید با پروا به نیازتان آن را تنظیم کنید.

کدام CMS بهتر است؟ وردپرس يا جوملا ؟جوملا، وردپرس یا دروپال پروا به دلایلی که در پایین ذکر می‌شود کاربران ترجیح می‌دهند که از جوملا کاربرد کنند:

شبکه‌های اجتماعی:
در بین این سه CMS، جوملا قابلیت ساخت شبکه‌های اجتماعی را دارد که می‌تواند بزرگ‌ترین مزیت جوملا محسوب شود.

تجارت الکترونیک:
با به کارگیری جوملا می‌توانید یک فروشگاه آنلاین سریع و بدون زحمت راه‌اندازی کنید. انجام این پیشه با به کارگیری دروپال و وردپرس دربایستن به تلاش و مهارت اکثریت دارد.

فنی نبودن:
جوملا، ازلحاظ سهولت مدیریت و قدرتمندی یک وب‌سایت، حتماً واسط بین وردپرس و دروپال است. این سیستم مدیریت محتوا، خیلی تکنیکی نیست و احتیاج به پشتیبانی فنی ندارد.

بدون هزینه:
مانند وردپرس و دروپال، جوملا هم برای بهره‌گیری روی سرور وب، کاملا رایگان است. این سیستم مدیریت محتوا، زیاد راحت و قدرتمند می‏باشد و محبوبیت زیادی در چندین سال ماضی کسب کرده است؛ ولی بدون کد نویسی، قابلیت نرمش زیادی ندارد به‌طوری‌که کاربران، در دایره امکاناتی که کامپوننت ها، پلاگین ها و ماژول ها در پسندیدن آن‌ها قرار می‌دهند، می‌توانند جنبش کنند.
انتخاب کنید…
هرکسی با پروا به علاقه‌اش به این سه سیستم مدیریت محتوا، آن را بهترین می‌داند. به‌طور کل، هر سه گزینه، در اکثر موارد، زیاد عالی هستند؛ ولی پیش از انتخاب، باید ببینید کدام گزینه پسندیده است و نیازهای شمارا به‌طور کامل رفع می‏کند.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اختراع جدید اپل
شرکت اپل یک اختراع جدید ثبت کرده که امکان گرفتن سلفی‌های گروهی را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و از راه دور فراهم می‌کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، معمولاً گرفتن سلفی‌های دسته جمعی در طول شیوع یک بیماری همه‌گیر، ناامن و خطرناک است، اما ممکن است اپل چاره‌ای برای انجام این کار در آینده اندیشیده باشد.

 

شرکت سازنده گوشی‌های آیفون یک اختراع جدید برای ایجاد یک "سلفی گروهی مصنوعی" ثبت کرده است. شما می‌توانید افراد را به یک "جلسه مجازی سلفی" دعوت کنید و یک نرم افزار، تصاویر افراد را به گونه‌ای با سلفی شما ادغام می‌کند که گویی درست پشت سر شما هستند.

 

این تصاویر را می‌توان به صورت فیلم ضبط کرد و یا حتی به صورت زنده پخش کرد و شرکت کنندگان می‌توانند عکس‌ها را ویرایش کنند تا خود را در جلو و مرکز عکس قرار دهند.

 

البته نباید به این زودی‌ها روی ارائه این فناوری حساب باز کرد. اپل اولین بار در ژوئیه سال 2018 و قبل از شیوع کووید-19 این اختراع را ثبت کرده بود. همچنین هیچ تضمینی مبنی بر تحقق این اختراع به محصولات نهایی وجود ندارد، چرا که اپل در حال کاوش روی یک ایده است، نه تهیه یک نقشه راه.

 

البته با توجه به شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19 و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، می‌توان از این فناوری برای گرفتن سلفی‌های دسته جمعی از راه دور به عنوان راهی برای ارتباط با دوستانی که نمی‌توانیم در کنار هم باشیم، بهره برد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11054129.html



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
دیدن رمز وای فای در ویندوز 10, مشاهده رمز وای فای در ویندوز 10

دیدن رمز وای فای در ویندوز 10

 

اگر رمز عبور شبکه Wi-Fi خود را فراموش کرده اید ، می توانید در صورت داشتن یک رایانه شخصی ویندوز دیگر که قبلاً به شبکه Wi-Fi شما وصل شده است ، آن را پیدا کنید. پس از پیدا کردن رمز عبور ، می توانید از آن در رایانه شخصی یا دستگاه دیگری برای اتصال به شبکه Wi-Fi خود استفاده کنید.

 

مراحل یافتن رمزعبور یک شبکه WiFi در ویندوز 10 :

 

مرحله 1

روی نماد network در نوار ابزار راست کلیک کرده و “open network and sharing center” را انتخاب کنید.

 

دیدن رمز وای فای در ویندوز 10, مشاهده رمز وای فای در ویندوز 10

نحوه یافتن رمز عبور WiFi

 

گام 2

روی “Change adapter settings” کلیک کنید

 

دیدن رمز وای فای در ویندوز 10, مشاهده رمز وای فای در ویندوز 10

نحوه یافتن رمز عبور در ویندوز 10

 

مرحله 3

بر روی شبکه Wi-Fi راست کلیک کرده و از فهرست کشویی “status” را انتخاب کنید.

 

دیدن رمز وای فای در ویندوز 10, مشاهده رمز وای فای در ویندوز 10

مشاهده رمز وای فای در ویندوز 10

 

مرحله 4

در پنجره بازشو جدید ، “Wireless Properties” را انتخاب کنید.

 

 

دیدن رمز وای فای در ویندوز 10, مشاهده رمز وای فای در ویندوز 10

 دیدن پسورد وای فای در ویندوز 10

 

مرحله 5

روی برگه Security کلیک کنید.

 

دیدن رمز وای فای در ویندوز 10, مشاهده رمز وای فای در ویندوز 10

روش دیدن پسورد وای فای در ویندوز 10

 

مرحله 6

تیک کادر کنار “show characters” را انتخاب کنید تا رمز وایفای برای شما نمایش داده شود.

 

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/find-windows10-wifipassword.html



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()