نوشته شده توسط : ساحل

چگونه روی محصولات اینستاگرام تگ بها بگذاریم؟
راضیه حلاج 2020-06-15 41,155 احضار این مطلب در 5 دقیقه
تگ خرید محصول در اینستاگرام
اینستاگرام در بروزرسانی های تازه با اضافه کردن قابلیت های فروشگاهی امکان فروش فرآورده از طریق این پلتفرم را برای کسب و کارهای کوچک و کبیر فراهم کرده است. پس شما می توانید با اضافه کردن تگ بها در اینستاگرام محصولات خویش را بها گذاری کنید. قبل از این تنها مسیر برای هدایت کاربران اینستاگرام به خرید فرآورده قرار دادن لینک وب سایت در استوری بود که احتیاج به شمار کمینه 10 هزار فالوور داشتید. وانگهی افزودن لینک به بیو اینستاگرام هم ایده چندان احسان نبود و کاربران برای خرید محصولات شما مراحل طولانی را باید طی می کردند.
خوشبختانه با افزودن تگ محصول در اینستاگرام کاربران با یک لمس ساده می توانند اقدام به خرید محصولات شما بکنند. تگ فرآورده اینستاگرام یک راه عالی برای جذب مشتریان اغلب و افزایش فروش محصول بشمار می رود. ولی دقت داشته باشید برای استفاده از این قابلیت باید در احد از کشورهای باره تایید، حساب اینستاگرامی داشته باشید. در حال حاضر این قابلیت برای 46 کشور فعال شده است. در این تعلیم از میزبان فا مگ به شرح گسترده این موضوع خواهیم پرداخت.

موضوعاتی که در این جلسه آموزشی مورد بحث و رسیدگی پیمان می گیرند:

چگونه در اینستاگرام تگ قیمت بگذاریم؟
شرایط لازم برای پیمان دادن تگ بها در اینستاگرام
مزایای تگ خرید اینستاگرام
آموزش قراردادن یا تگ قیمت در اینستاگرام
سوالات متداول درباره تگ فرآورده در اینستاگرام
چگونه در اینستاگرام تگ بها بگذاریم؟
همان طور که می دانید در آموزش های پیشین یاد گرفتیم که چگونه کسان را در اینستاگرام تگ کنیم؟ جالب است بدانید علاوه بر تگ کردن افراد روی پست ها امکان تگ کردن قیمت محصولات خویش را نیز خواهید داشت. ظاهر تگ بها محصولات روی پست های فروش اینستاگرام مانند پست هایی است که افراد روی آن تگ شده اند. انگار کنید یک پیج فروش دارید و تمایل دارید محصولات خویش را معرفی کنید حالا اگر قابلیتی وجود داشته باشد که به واسطه آن بتوانید بها محصول را روی پست تگ کنید زیاد جذاب و کاربردی خواهد بود. تگ قیمت روی پست های ویدویی قابلیت درج شدن ندارند اما برای پست های تصویری شناسایی فرآورده پیشنهاد می شود. در تصویر زیر نمونه ای از تگ قیمت فرآورده روی یک فرآورده اینستاگرامی را نگریستن می کنید. چنین تکنیکی علاوه بر جذابیت منجر به فروش بهتر خواهد شد چرا که پیج شما به صورت حرفه ای تر جلوه خواهد کرد.

چگونه در اینستاگرام تگ قیمت بگذاریم؟

شرایط لازم برای پیمان دادن تگ بها در اینستاگرام
در یگانه از کشورهای باره تایید اینستاگرام حساب اینستاگرام داشته باشید.
دارا بودن یک سایت فروشگاهی برای محصولات فیزیکی (محصولات دیجیتالی و خدماتی حمایت نمی شوند.)
دارا بودن صفحه بازرگانی در فیس بوک
اتصال صفحه بازرگانی فیس بوک به حساب بازرگانی اینستاگرام
برای فعال سازی فروشگاه اینستاگرام احتیاج به تایید از جانب اینستاگرام دارید.
نکته: امکان به کارگیری تگ فرآورده اینستاگرام در پست های ویدیویی وجود ندارد.

مزایای تگ خرید اینستاگرام
درج تگ قیمت محصول در اینستاگرام برتری های متعددی دارد از دسته مهم ترین آن ها می توان به افزایش فروش، حرفه ای تر عمل کردن و همچنین ارائه محتوای وب اشاره نمود. در پیوستگی به بازرترین ویژگی های این قابلیت جذاب می پردازیم:

کوتاه شدن پروسه خرید آنلاین از اینستاگرام
امکان فروش مستقیم محصول از اینستاگرام
امکان نمایش ویترینی از محصولات در اینستاگرام
افزایش فروش محصولات
آموزش گذاشتن تگ بها در اینستاگرام
خبر خوب این است که شما می توانید روی پست های باستانی هم تگ خرید فرآورده در اینستاگرام را اضافه نمایید. علاوه بر این هر کاربری در اینستاگرام بدون هیچ محدودیتی می تواند از امکانات فروشگاهی اینستاگرام بهره‌گیری کند و برای افزودن تگ بها دربایستن به تعداد فالوور بالا نخواهد داشت. پرکار سازی تگ محصول اینستاگرام شامل 8 مرحله ساده است که در ادامه به شرح مفصل آن می پردازیم.

1. حساب اینستاگرام خود را به حساب تجاری تبدیل کنید.
برای ساخت فروشگاه و استفاده از تگ محصول در اینستاگرام لازم است اکانت اینستاگرام خویش را به اکانت بازرگانی تبدیل کنید. برای اتمام این کار مقاله چگونه حساب اینستاگرام خویش را به بیزینس اکانت تبدیل کنیم را مطالعه کنید.

2. در مملکت باره تایید اینستاگرام باشید.
در حال آماده تگ محصول اینستاگرام برای همه کاربران در دسترس نیست و نظر به اینکه اینستاگرام این خاصیت را برای برخی از کشورها ارائه داده برای پرکار سازی و به کارگیری این قابلیت اینستاگرام لازم است در یکتا از کشورهای باره تایید اینستاگرام باشید. فهرست کشورهایی که هم اکنون می توانند از این قابلیت استفاده کنند در پیوسته آورده شده است.

کشورهای باره تایید اینستاگرام
بریتانیا هلند پرتغال فنلاند لتونی
فرانسه سوئد لهستان لیتوانی
ایتالیا سوئیس رومانی مکزیک
اسپانیا دانمارک قبرس آرژانتین
آلمان بلژیک نروژ کرواسی
مجارستان بلغارستان پرو اسلوونی
آفریقای جنوبی جمهوری چک مجارستان لوکزامبورگ
اتریش ایرلند اروگوئه برزیل
هلند یونان اکوادور مالت
کره استرالیا ژاپن پاناما
دومینیکن نیوزیلند پاراگوئه اروگوئه
اکوادور بلیز
3. اپلیکیشن اینستاگرام خویش را بروزرسانی کنید.
اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه اینستاگرام بهره‌گیری می کنید. برای بروزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام به گوگل پلی مراجعه کنید.

4. حساب اینستاگرام خود را به دسته تجاری فیس بوک اضافه کنید.
در فیس بوک یک صفحه بازرگانی برای کسب و کارتان برپایی کنید و از طریق گزینه link Accounts اکانت اینستاگرام خود را به صفحه بازرگانی فیس بوکتان متصل نمایید. برای برپایی صفحه بازرگانی در فیس بوک مراحل زیر را پیگیری کنید:

در بالای صفحه روی گزینه create و پس گزینه page کلیک کنید.
چگونه در اینستاگرام تگ بها بزاریم؟
در صفحه نمایش دیتا شده گزینه Business or Brand را برای ساخت پیج بازرگانی برگزیدن نمایید.
اکنون اسم و دسته بندی پیج بازرگانی خویش را وارد نمایید.
تگ محصول اینستاگرامپس از سپریدن مراحل بالا پیج تجاری شما ساخته می شود. حال لازم است اکانت شما به فیسبوک متصل شود. به منظور پیوندیدن حساب اینستاگرام به فیس بوک تعلیم پیوندیدن اینستاگرام به فیس بوک را مطالعه نمایید.
5. کاتالوگ محصولات خویش را در فیس بوک ایجاد کنید.
در ادامه برای داشتن قابلیت تگ قیمت، لازم است پروفایل سوداگری خود را به یک کاتالوگ از محصولاتتان در فیس بوک متصل نمایید. مراحل ایجاد کاتالوگ فرآورده در فیس بوک زیاد ساده است:

ابتدا یک فروشگاه فیس بوک برپایی کنید.
برای انجام این شغل به راه Settings → Template and Tabs بروید.
تگ خرید فرآورده در اینستاگرام
اکنون در سمت راست صفحه گزینه settings روبرو تب shop را برگزیدن نمایید و روی لینک ظاهر شده ضربه بزنید.
تگ خرید فرآورده در اینستاگرام
سپس در صفحه شاپینگ محصولات خود را به فروشگاه تان اضافه نمایید. برای انجام این کار روی دکمه add product کلیک کنید و محصول خود را به به اتفاق اطلاعات آن وارد نمایید.
نکته: در صورتی که محصولی را به اشتباه معرفی کردید می توانید آن را ویرایش و یا حذف نمایید.
پس از اضافه کردن فرآورده باید چشم براه تایید فرآورده از سوی فیس بوک باشید. چنانچه فرآورده شما تایید نشد اطلاعات آن را کمی ویرایش کنید.
نکته: پروا داشته باشید پیش از وارد کردن محصول لازم است واحد پول و نحوه پرداخت فرآورده را مشخص نمایید.
6. صبر کنید لغایت فروشگاه اینستاگرام شما تایید شود.
پس از انجام مراحل فوق در منتهی باید صبر کنید تا فروشگاه شما توسط اینستاگرام تایید شود. در صورت تایید فروشگاه بدست اینستاگرام در اپلیکینش اینستاگرام با پیغام start tagging product on instagram مواجه می شوید.

همچنین در صورتی که تگ محصول اینستاگرام برای شما فعال شود در اثناء انتشار پست در بخش کپشن گزینه tag product در پایین tag people افزوده می شود. اگر هنوز این گزینه را مشاهده نمی کنید احتمالا حساب شما هنوز در حال بررسی است و روند بررسی حساب شدنی است الی چند روز طول بکشد.

چگونه در اینستاگرام تگ قیمت بگذاریم؟

نکته: امکان استفاده از تگ فرآورده و تگ اکانت به چهره همهنگام در یک پست هستی ندارد.

7. افزودن تگ محصول در اینستاگرام
برای اضافه کردن تگ خرید در اینستاگرام در هنگام انتشار پست در مرحله سرانجام گزینه tag product را گزینش نمایید.

نکته: در عقیده داشته باشید فقط محصولاتی را می توانید به تگ خرید اضافه کنید که قبلا در صفحه بازرگانی فیس بوکتان شناسایی کرده باشید.
8. آنالیز شدامد ورودی از تگ خرید اینستاگرام
یکی از موارد مهم و بنیادین در کسب و کارها بررسی و آنالیز ترافیک ورودی به سایت است. تگ خرید محصول در اینستاگرام شما می توانید تگ خرید محصول در اینستاگرام را به نوع ای کاربرد کنید که بتوان آن را آنالیز نمود. به عنوان مثال می توانید از کوتاهی کننده های لینک کاربرد نمایید. به کمک این افزارها می توانید میزان ورودی هر تگ به سایت و تعداد خرید محصول از راه آن تگ را رسیدگی نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با تگ فرآورده در اینستاگرام
تگ خرید در اینستاگرام چگونه نمایش داده می شود؟
تگ خرید محصول با یک آیکن سبد حقیر در ذیل صفحه پست محصول مورد نظر نمایش دیتا می شود. کافیست کاربران محصول مورد عقیده را لمس کنند لغایت اطلاعات فرآورده و قیمت آن برای آنها نما شود. سپس با لمس تگ خرید محصول و گزینش گزینه view on website آشکارا به سایت فروشگاهی فرآورده باره عقیده جهت خرید هدایت می شوند.
اگر درخواست از جانب اینستاگرام رد شد چکار می توان کرد؟
دیگر امکان فعال سازی تگ فرآورده برای پیج مورد نظر وجود ندارد و با پیج دیگری باید درخواست خود را ثبت نمایید.
از کجا می طاقت فهمید درخواست پرکار سازی تگ محصول اینستاگرام تایید شده است یا خیر؟
در صورتی که درخواست شما تایید شده باشد پیغام start tagging product on instagram را نگریستن می کنید. در ضمن می توانید با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید.
فروش چه محصولاتی از طریق تگ محصول اینستاگرام غیر مجاز است؟
فروش محصولات دارویی، تنباکو، سلاح سرد و گرم، مواد مخدر، سیگار، ارزهای دیجیتال، محصولات دیجیتالی (دانلودی) و محصولات مشابه ممنوع می باشد.
آیا امکان فعال سازی تگ خرید فرآورده بدون وب سایت هستی دارد؟
خیر. برای فروش محصولات خود احتیاج به تارنما فروشگاهی خواهید داشت. شما می توانید از فروشگاه سازهای مجانی بهره‌گیری کنید.
چرا باید تگ محصول در اینستاگرام را پرکار کنیم؟
کسب و کارها به قصد فروش محصولات خویش باید از تگ محصول در اینستاگرام بهره‌گیری نمایند.
نکته مهم: توجه داشته باشید پرکار سازی تگ فرآورده اینستاگرام در حال حاضر در ایران قابل دسترس نیست.
استفاده از تگ خرید در اینستاگرام امکان نگریستن اطلاعات و بها محصول را به صورت مستفیم برای کاربران فراهم می کند و کاربران را یکراست به فروشگاه اینترنتی شما برای خرید محصول هدایت می کند. در واقع تگ خرید اینستاگرام تغییر و تحول عجب انگیزی را در روند فروش فرآورده برای یک بیزینس فراهم می آورد. در حال حاضر تگ خرید فرآورده برای 46 مملکت پرکار شده است. به نظر شما استفاده از تگ خرید فرآورده در اینستاگرام برای کسب و کارها چه مزایایی دارد و چقدر می تواند در افزایش فروش محصول کارساز واقع شود؟ نظرات و نگرش های خود را با ما به اشتراک بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اسکرین شات را می توان به عنوان تصویری از آنچه در صفحه مانیتور شما است و در آن ظاهر می شود، تعریف کرد. این که بتوانید از صفحه نمایش خود عکس بگیرید بسیار سودمند است. همه سیستم‌عامل‌ها گزینه‌های مختلفی برای گرفتن اسکرین شات دارند. ابزارهای خارجی زیادی هم برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز است. 

در ادامه شما را با چند روش برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10 آشنا می کنیم:

 

نحوه اسکرین شات گرفتن در ویندوز ۱۰, عکس گرفتن از صفحه لپ تاپ در ویندوز ۱۰

 گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10 

 

نحوه اسکرین شات گرفتن در ویندوز ۱۰ از طریق Snipping Tool :

برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز ۱۰ ابزاری وجود دارد، به نام Snipping Tool که از ویندوز ویستا به بعد در تمام ویندوزها گنجانده شده است. شما این ابزار را می توانید از مسیر زیر  پیدا کنید.

Start > All Programs > Windows Accessories > Snipping Tool 

 

برای استفاده از Snipping Tool آن را باز کرده و روی New کلیک کنید. یک قاب مستطیلی روی صفحه نمایش ظاهر می شود، که برای گرفتن اسکرین شات کافی است با کشیدن موس روی هر قسمت دلخواه از صفحه نمایش، از آن عکس بگیرید. همچنین شما می توانید از قسمت mode حالتهای مختلف عکسبرداری از صفحه نمایش را امتحان کنید.

 

Snipping Tool به صورت خودکار عکس های شما را ذخیره نمی کند، بنابراین شما قبل از خروج باید آنها را دستی در کلیپ بورد ذخیره کنید.

 

گرفتن اسکرین شات در ویندوز ۱۰ با استفاده از میانبر صفحه کلید:

کلیدهای ترکیبی Win + PrtScr از روی صفحه کلید فشار دهید تا از صفحه نمایش شما عکس بگیرد. در این روش شما می توانید یک اسکرین شات از تمام صفحه نمایش خود بگیرید.

 

نحوه اسکرین شات گرفتن در ویندوز ۱۰, عکس گرفتن از صفحه لپ تاپ در ویندوز ۱۰

گرفتن اسکرین شات در ویندوز ۱۰ با استفاده از میانبر صفحه کلید

 

محل ذخیره اسکرین شات را تعیین کنید. به پوشه اسکرین شات در Pictures library تان بروید تا اسکرین شات هایی که گرفته اید را مشاهده کنید.

 

عکس گرفتن در ویندوز ۱۰ با استفاده از میانبر صفحه کلید:

اگر شما می خواهید از صفحه فعال در ویندوزتان عکس بگیرید دکمه های Alt + PrtScn کیبورد را بگیرید با این کار اسکرین شات در کلیپ بورد ذخیره می شود. برنامه paint را باز کنید و دکمه paste را انتخاب کنید. شما می توانید در اسکرین شات تغییراتی را اعمال کنید و در هارددیسک خود ذخیره کنید.

 

نحوه اسکرین شات گرفتن در ویندوز ۱۰, عکس گرفتن از صفحه لپ تاپ در ویندوز ۱۰

اسکرین شات در ویندوز

 

اگر شما لپ تاپ، تبلت یا صفحه کلیدی دارید که دکمه Fn دارد به جای سه روش اول می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

 

اگر شما یک لپ تاپ یا یک دستگاه دارید که کلید Fn دارد، ممکن است که کلید PrtScn برای شما اسکرین شات نگیرد. به جای آن می توانید دکمه های ترکیبی زیر را استفاده کنید:

 

Fn + PrtScn  از کل صفحه اسکرین شات می گیرد و آن را به کلیپ بورد انتقال می دهید این کلیدهای ترکیبی معادل فشاردادن کلید PrtScn استاندارد است.

 

Fn + Windows + PrtScn از کل صفحه اسکرین شات می گیرد و آن را روی هارددیسک ذخیره می کند. ویندوز به طور خودکار این عکس را با پسوند png در picture library ذخیره می کند. این کلیدهای ترکیبی معادل فشاردادن دکمه های Windows + PrtScn در صفحه کلیدهای استاندارد است.

Fn + Alt + PrtScn از پنجره فعال اسکرین شات می گیرد که معادل فشار دادن Alt + PrtScn در صفحه کلید استاندارد است.

 

از صفحات اینترنتی طولانی در ویندوز 10 اسکرین‌شات بگیریم؟

گاهی نیاز است تا از یک متن بلند‌بالا در اینترنت اسکرین‌شات بگیریم یا شاید هم مایل باشید تمام یک صفحه طولانی سایت را در اسکرین‌شات خود بگنجانید.

به شما یک افزونه هم فن حریف معرفی خواهم کرد تا به راحتی بتوانید در حین اسکرین‌شات گرفتن، به طرفین و بالا و پایین نیز اسکرول نمایید و عملا یک اسکرین‌شات با اندازه نامحدود تهیه نمایید.

 

 

به علاوه این افزونه محدود به مرورگر خاصی نیست و نسخه‌های کروم، فایرفاکس، اپرا، سافری، اج و حتی اندروید آن در دسترس است. ضمنا بد نیست بدانید که از این افزونه برای تهیه ضبط ویدیو از صفحات اینترنتی نیز می‌توانید استفاده نمایند. پس برای شروع، ابتدا با توجه به نوع مرورگر مورد استفاده‌تان، افزونه Nimbus Screenshot را دانلود و نصب نمایید.

 

نحوه اسکرین شات گرفتن در ویندوز ۱۰, عکس گرفتن از صفحه لپ تاپ در ویندوز ۱۰

راههای گرفتن اسکرین شات در ویندوز ۱۰

 

بعد از نصب باید آیکن افزونه را که به شکل یک مربع خط‌چین با یک حرف N در داخل آن است، در بالای مرورگر سیستم‌تان مشاهده نمایید. به سایتی که باید از آن اسکرین‌شات تهیه کنید بروید و بر روی آیکن Nimbus Screenshot کلیک کنید.

 

در لیست باز شده باید نوع حالت اسکرین‌شات مورد نیازتان را انتخاب کنید. چندین گزینه مختلف به شما پیشنهاد شده است، برای مثال می‌توانید تنها یک ناحیه کوچک را انتخاب کنید، یا از تمام فضای قابل مشاهده اسکرین‌شات بگیرید یا یک اسکرین‌شات تمام صفحه تهیه کنید.

 

برای گرفتن اسکرین‌شات با قابلیت اسکرول بر روی گزینه Selected & Scroll کلیک کنید. تصویر کمی تیره می‌شود و اکنون زمان انتخاب ناحیه مورد نظر است.

با پایین نگه داشتن دکمه کلیک چپ و کشیدن در محیط قسمت مورد نظر، آن ناحیه به حالت انتخاب در می‌آید و با حرکت ماوس و اسکرول در صفحه می‌توانید قسمت‌های بیشتری را به انتخاب خود بیافزایید. بعد از انتخاب تمام ناحیه مورد نیاز خود، کلیک ماوس را رها کنید. اگر اشتباها آن را رها کردید یا ناحیه‌ای را بیشتر یا کمتر انتخاب نمودید اصلا نگران نباشید کافی است با رفتن به حاشیه محل انتخاب شده و گرفتن لبه انتخاب و حرکت دادن آن، محیط ناحیه انتخاب شده را اصلاح کنید.

 

بعد از پایان کار انتخاب ناحیه مورد نظر، به شما سه گزینه پیشنهاد می‌شود، آیکن مداد که برای ویرایش تصویر اسکرین‌شات است و گزینه‌های بسیار متنوع و خوبی را برای تغییرات دلخواه بر روی تصویر در اختیار‌تان قرار می‌دهد، در حقیقت این قسمت امکاناتی شبیه ابزار پینت ویندوز دارد. آیکن تیک، که با کلیک بر روی آن فایل اسکرین‌شات را می‌توانید ذخیره نمایید و آیکن ضرب‌در که با کلیک بر روی آن ناحیه اسکرین‌شات از حالت انتخاب خارج شده و بدون ذخیره شدن اسکرین‌شات، افزونه بسته می‌شود. ضمنا اگر دقت کنید در کنار این گزینه‌ها یک آیکن سه‌ نقطه نیز دیده می‌شود که با کلیک روی آن لیستی مربوط به ارسال تصویر به گوگل درایو یا پرینت مستقیم اسکرین‌شات نمایش داده خواهد شد.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/education-windows10-screenshots.html

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

PowerPoint ابزاری ساده و پرکاربرد برای ارائه کنفرانس، سخنرانی و تحقیقات است و با امکاناتی که روز به روز به آن افزوده میشود، کار با این ابزار ساده تر از گذشته شده است. با وجود سهولت کار با این ابزار، ساخت یک پاورپوینت مناسب و حرفه ای نیازمند به کارگیری خلاقیت و صرف زمان و استفاده درست از امکانات است، در ادامه شما را با چند ترفند در پاورپوینت آشنا می کنیم:

 

پاورپوینت های آماده, آموزش تصویری پاورپوینت

حذف خط زیر هایپرلینک

 

حذف خطوط زیر هایپرلینک در پاورپوینت

پاورپوینت گزینه خاصی برای حذف خطوط از زیر هایپرلینک‌ها ندارد؛ اما یک راه‌حل بسیار ساده وجود دارد. در این راستا کافیست پیوند را از متن حذف کنیم، شکل نامرئی را روی متن قرار دهیم و سپس لینک را به آن شکل اضافه کنیم.

 

ارایه خود را باز کنید و به اسلایدی که شامل هایپرلینک است بروید.

روی متن حاوی لینک راست کلیک کنید و “Remove Link” را بزنید.

سپس به تب ‌Insert بروید و روی “Shape” کلیک کنید.

در منوی کشویی، لیستی از انواع اشکال قابل انتخاب، وجود دارد. اولین مستطیل را از دسته “Rectangles” انتخاب کنید.

 

پاورپوینت های آماده, آموزش تصویری پاورپوینت

پاورپوینت گزینه خاصی برای حذف خطوط از زیر هایپرلینک‌ها ندارد

 

حال روی متنی که لینک را از آن حذف کردید، یک مستطیل بکشید.

یک تب “Format” جدید در گروه تب “Drawing Tools” ایجاد خواهد شد.

در این تب گزینه “Shape Fill” را بزنید.

از منو کشویی ظاهر شده “No Fill” را انتخاب کنید.

با کلیک بر روی “Shape Outline” مرحله بالا را تکرار کنید.

سپس گزینه “No Outline” را انتخاب کنید.

حالا بر روی لبه شکل کلیک کنید. از آن‌جا که شکل نامرئی شده است، ممکن است پیدا کردن آن کمی مشکل باشد. به تغییرات صفحه پس از کلیک دقت کنید.

 

پس از انتخاب شکل از تب اینسرت روی دکمه “Link” کلیک کنید.

از منو کشویی گزینه “Insert Link” را انتخاب کنید.

پنجره جدیدی ظاهر خواهد شد. لینک مورد نظر را وارد کرده و OK را بزنید.

همیشه قبل از ارایه، همه موارد را چک کنید تا از درست بودن آن‌ها مطمئن شوید. پس از طی کردن مراحل بالا نیز از صحت لینک، اطمینان حاصل نمایید.

 

پاورپوینت های آماده, آموزش تصویری پاورپوینت

اضافه کردن مدل سه بعدی به اسناد پاورپوینت

 

نحوه اضافه کردن مدل سه بعدی به اسناد پاورپوینت

در نظر داشته باشید که مدل‌های سه بعدی برای آن‌ها که عضو آفیس ۳۶۵ هستند و از پاورپوینت ۲۰۱۶، ورد ۲۰۱۶ یا اکسل ۲۰۱۶ استفاده می‌کنند فعال خواهد بود. شما می‌توانید جدا از مدل‌های از پیش تعیین شده همانند یک عکس فایل خود را آپلود و یا از یک منبع آنلاین به کار خود اضافه کنید.

با هم یک مدل سه بعدی به یک سند اضافه کنیم:

پاورپوینت ۲۰۱۶ را باز کنید.

به برگه نوار ابزار رفته و از زیر مجموعه Insert ابتدا ۳D Models و سپس From a File را انتخاب کنید.

 

بعد از وارد کردن مدل سه بعدی یک تنظیم در وسط آن خواهید دید که با چرخش آن مدل شما با محوریت وسط به طرفین حرکت می‌کند.

 

با استفاده از تنظیمات کناری می توانید شیء وارد شده را کوچک و بزرگ کنید. همچنین یک حالت چرخاندن مدل در بالای آن نیز وجود دارد که آن را در به صورت دایره وار می‌چرخاند.

 

همانند عکس‌ها، مدل‌های سه بعدی نیز برگه خود را در نوار ابزار خواهند داشت تا بتوان تنظیمات مورد نظر را روی آن‌ها پیاده کرد. این تنظیمات به شخصی کردن و اعمال تنظیمات بیشتر روی کار کمک می‌کند

 

این برگه گزینه ۳D Model Views gallery نیز دارد که به شما برای دیدن مدل‌های مختلف از جهات مختلف به صورت پیش‌فرض کمک می‌کند

یکی از راه‌های ساخت و اضافه کردن مدل‌های سه بعدی استفاده از Paint 3D است. غیر از آن می‌توانید برنامه Remix 3D را نیز دانلود کرده و از آن برای استفاده از منابع آماده بهره ببرید. با استفاده از این برنامه‌ها و ساخت مدل‌های سه بعدی ساده اما زیبا می‌توانید اسناد و فایل‌های ارائه خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

 

پاورپوینت های آماده, آموزش تصویری پاورپوینت

تغییر سایز اسلایدهای پاورپوینت

 

 

اسلایدهای خود را با اندازه دلخواه ایجاد کنید:

در حالی که ممکن است اسلایدهای پیش فرض پاورپوینت در اکثر مواقع به کارتان بیاید، اما شاید بخواهید اسلاید خود را با اندازه های دیگری به نمایش در آورید. در ادامه روش انجام این کار را به شما می گوییم:

در گوشه بالا سمت چپ File را انتخاب کنید.

روی گزینه Page Setup ضربه بزنید.

ارتفاع و عرض مورد نظر خود را بنویسید و روی OK کلیک نمایید.

یک پنجره به صورت پاپ آپ ظاهر می شود. پس از دیدن آن روی گزینه OK ضربه بزنید.

تبریک می گوییم؛ اندازه پس زمینه شما تغییر کرده است.

نکته: پیش از افزودن اشیاء جدید به اسلاید و یا تغییر ابعاد آن ها، اندازه اسلاید را تغییر دهید.

 

پاورپوینت های آماده, آموزش تصویری پاورپوینت

لینک دادن یک اسلاید به یک اسلاید دیگر در پاورپوینت

 

چگونه در پاورپوینت 2019 اسلایدی را به اسلاید دیگر لینک کنیم؟

برای شروع کار فایل پاورپوینت خود را باز کنید و به اسلاید اصلی که مایلید حاوی لینک جابه‌جایی باشد، بروید. دقت کنید در پاورپوینت به این نوع لینک، هایپرلینک (Hyperlink) اطلاق می‌گردد.

 

در اینجا شما اجازه دارید هر چیزی را لینک‌دار نمایید یک قسمت از متن، اشکال، تصاویر، آیکن‌ها و…، پس برای شروع ابتدا آیتم مورد نظر خود را برای قرار دادن لینک انتخاب کنید. سپس از تب Insert در بالای صفحه، بر روی دکمه Link کلیک نمایید. در پنجره Insert Hyperlink از لیست سمت چپ Link To، گزینه Place in This Document را انتخاب کنید. اکنون در بخش سمت راست در زیر قسمت Select a place in this document اسلاید مورد نظر خود را که مایلید به عنوان اسلاید مقصد در نظر بگیرید، انتخاب نمایید.

 

برای سادگی کار در همان ابتدای لیست، چهار گزینه به شما پیشنهاد می‌شود که به ترتیب، اسلاید ابتدایی، اسلاید انتهایی، اسلاید قبلی و اسلاید بعدی و اسلاید اصلی که لینک در آن قرار دارد را شامل می‌شود. اما اگر شما می‌خواهید به سایر اسلاید‌ها لینک بدهید کافی است گزینه Slide Titles را باز کنید تا تمام اسلاید‌های موجود در فایل که به ترتیب و با نمایش عنوان نشان داده شده‌اند، ظاهر گردند.

 

ضمنا اگر اسلاید شما فاقد عنوان باشد در این لیست تنها براساس شماره اسلاید دیده می‌شود برای مثال اگر اسلاید شماره هفت بدون عنوان باشد در این لیست به صورت Slide 7 به چشم می‌خورد. در نهایت اسلاید مورد نظرتان را انتخاب و بر روی آن کلیک می‌کنید.

 

پاورپوینت های آماده, آموزش تصویری پاورپوینت

 

با این کار، پیش‌نمایشی از اسلاید انتخاب شده در پنجره سمت راست نمایش داده می‌شود. اگر مطمئن نیستید کدام اسلاید را باید اضافه کنید این روش و کلیک بر روی هر اسلاید برای دیدن محتوای آن می‌تواند راه حل خوبی باشد، هرچند در صورت زیاد بودن اسلاید‌ها وقت‌گیر است. پس از یافتن اسلاید، بر روی OK کلیک کنید تا هایپر‌لینک به اسلاید اصلی افزوده شود.

 

برای اطمینان از درستی کار، با نگه داشتن دکمه Ctrl، یک بار بر روی لینک افزوده شده کلیک کنید تا به اسلاید مقصد وارد شوید. البته در زمان ارایه که پاورپوینت در حالت اسلاید‌شو قرار دارد دیگر نیازی به نگه ‌داشتن دکمه Ctrl ندارید.

 

برای اصلاح و هرگونه تغییر در هایپرلینک، کافی است بر روی آن کلیک ‌راست کرده و از منوی باز شده گزینه Edit Link را بزنید تا تغییر دلخواه را انجام دهید و اگر هم مایلید این لینک را حذف کنید بر روی گزینه Remove Link کلیک نمایید.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/powerpoint-applied2-tricks.html



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()