نوشته شده توسط : ساحل

بازاریابی یا فروش کدام مهم تر است؟ در اصطلاح عامه، خیلی اوقات واژه بازاریابی و فروش معادل یک سایر کاربرد می‌شود اما راستی این است که این دو با یکدیگر متفاوت هستند.

در ادبیات کسب‌وکار، فروش به تبادل محصولات و خدمات در ازای پول گفته می‌شود، درحالی‌ که بازاریابی اصطلاح گسترده‌تری است که دربرگیرنده زنجیره‌ای از فعالیت‌هایی همچون تحقیقات بازار، پیشنهادات ویژه‌ی فروش و فروش می‌شود. بازاریابی بر نیازهای مشتری‌ها تمرکز می‌کند در‌ حالی‌ که فروش بر نیازهای شرکت تأکید اکثریت دارد.

اگر یک کسب‌وکار کوچک یا میانه داشته باشید، احتمالاً فرق چندانی بین تقسیم بازاریابی و فروش قائل نیستید، چون نیروی کافی برای تمرکز جداگانه بر روی این دو تقسیم ندارید. به علاوه، فکر نمی‌کنید که این دو تفاوت چندانی با هم داشته باشند. اگر این حرف صحیح است، باید به شما خبری بدهم: بازاریابی و فروش با یکدیگر فرق بسیاری می‌کنند و در نتیجه، بیچارگی به تخصص‌های متفاوتی دارند. اگر پیمان باشد دسته مارکتینگ فقط با قصد افزایش فروش فعلی گردانیدن شود، کارکرد آن به حمایت از فروش با یک تمرکز داخل شرکتی محدود خواهد شد. ولی اگر مارکتینگ جایگاه خود را در تیم مدیریت پیدا کند، می‌تواند تبدیل به یک المان رشد خوب با تمرکز برون شرکتی شود که فروش شما را هم افزایش می‌دهد.

پس بهتر است به جای اینکه بازاریابی و فروش را یکپارچه کردن کنید، دو دسته جداگانه برای آن‌ها در عقیده بگیرید و کاری کنید که این دو دسته به نکوداشتن یکدیگر را پشتیبانی کنند. به این ترتیب تضمین رشد تجارت شما اغلب خواهد بود.

فرق بین بازاریابی و فروش در ایران

هدف اصلی در بازاریابی، پاسخگویی به نیازهای مشتری و راضی نگه داشتن او از راه فراهم کردن محصولات موردنیاز اوست. به بیان دیگر در بازاریابی به پیگیری برآورده کردن نیازهای مشتری‌ به شکلی سود‌آور هستیم. از جانب دیگر در فروش، در این صددیم تا مشتری‌ها را ناچار نماییم که محصولات یا خدماتی را که از طرف شرکت به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، خریداری کنند.

فروش بخشی از بازاریابی است و به‌شدت با آن در هم آمیخته است، به‌طوری که برای بسیاری از افراد تشخیصِ تفاوت‌های آن‌ها پیشه کاستی است. با وجود این فاصله‌ی زیادی میان بازاریابی و فروش هستی دارد.

فروش = محصولی که موجود است را بفروشید
کار تقسیم فروش ساده است: این بخش باید آنچه موجود است را تبدیل به پول نقد کند. که یعنی سرنخ‌های فروش را تبدیل به مشتریانی می‌کند که به شرکت شما پول می‌دهند و اینکار، با تعامل سر راست با مشتریان بالقوه برای متقاعدسازی آن‌ها به خرید سپریدن می‌شود.

از نظر کاتلر بازاریابی، فروش نیست بلکه فروش جزء کوچکی از مجموعه عظیم بازاریابی است هرچند فروش بخشی از بازاریابی است. فروش از تو به خارج می‌نگرد. این مفهوم از کارخانه آغاز می‌شود، به محصولات و کالاهای موجود کمپانی پروا دارد و به تعقیب کسب فروش سودآور است که تبلیغات قابل ملاحظه را می‌طلبد.

تعریف فروش
فروش عبارت است از فعالیتی که در طی آن مالکیت محصول از تولید‌کننده به توزیع‌کننده، از توزیع‌کننده به عمده‌فروش، از عمده‌فروش به خرده‌فروش و از خرده‌فروش به مصرف‌کننده‌ی پایانی منتقل می‌شود و در ازای آن پول یا هر چیز باارزش دیگری پرداخت می‌شود و هدفِ آن افزایش درآمد است. این فرایند نخست پیمان نامه میان خرده‌فروش و مشتری است.

هر تجارتی دارای محصولات و خدمات مشخصی است که باید به فروش برسند. به این منظور، فروشندگان باید یک رابطه کم و بیش با مشتری (و گاهی همکاران) داشته باشند، راه فروش را هموار کنند، مخالفت‌های مشتری را از بین ببرند و در باره قیمت و شرایط فروش چانه بزنند. معمولاً هم بعد از فروش باید مطمئن شوند که سایر نیروهای کمپانی این دربایستن مشتریان را برآورده می‌کنند.

تفاوت بازاریابی و فروش
چرخه‌ی فروش
در هر تلاشی در جهت فروش، چرخه‌ای وجود دارد. این چرخه زمانی شروع می‌شود که مشتری احتمالی از وجود پیشنهادی آگاه می‌شود و به طور ایده‌آل با خرید به سرانجام می‌رسد. این چرخه‌ی فروش می‌تواند زیاد سریع باشد همانند خرید محصولات غذایی، یا فرایندی طولانی باشد مثل خرید ساز و برگ سنگین یا ساختمان‌ها. مشتریان احتمالی علاقه‌مند، در مراحل مختلفی از این چرخه در عقیده گرفته می‌شوند که کانال ارتباطی نامیده می‌شود. کارشناسان بر راز این سوژه توافق دارند که مراحل این کانال ارتباطی عبارتند از:

سرنخ: این اصطلاح به فرصت‌های جدید بر پایه تعلق احتمالی مشتری به دسته جمعی (مانند کسانی که محصول مشابهی را در ماضی خریداری کرده‌اند) اشاره دارد.

مشتری احتمالی: با خریدار خفته از طریق تماس سرد (تماس تلفنی) ارتباط پایدار می‌کنید و شدنی است او به رهنمود شما علاقه‌مند شود.

مشتری احتمالی واجد شرایط یا «گرم»: نیازهای مشتری احتمالی از طریق پیشنهادتان برآورده می‌شود و او برای خرید متقاعد می‌شود.

مشتری احتمالی «داغ»: فروشنده در شرف بستن پیمان نامه است. مخالفت‌هایی از جانب خریدار هستی دارد که پیش از فروش باید رفع شوند.

مشتری: خریدار تصمیم به خرید می‌گیرد.

پس از آنکه فروش به انجام رسید، مدیران باید مطمئن شوند که این مشتری، به مشتری ابدیت تبدیل خواهد شد. برای این کار، فروشنده می‌تواند وابستگی خود را با مشتری حفظ کند یا محرک‌هایی برای تکرار خرید رهنمود دهد. عملکرد شرکت بعد از فروش، به اندازه‌ی خود تجربه‌ی فروش اهمیت دارد. ممکن است کسب‌وکارها میلیون‌ها تومان خرجِ پی بردن به سطوح خوشنودی مشتریان خود و وفاداری آن‌ها به شرکت کنند. با این حال، این مسئله به طور عمده باره قبول است که کوشش برای حفظ مشتریان فعلی نیازمند سعی اقلیت در سنجش با جذب مشتریان جدید است. به همین دلیل، مدیر باید به تمرین مدیریت روابط مشتری (CRM) بپردازد.

بازاریابی = هم اکنون و در آینده، با مشتریان خود هم سو شوید
بازاریابی نگاهی از خارج به درون دارد. بازاریابی قبل از اینکه محصولی فرآوری شود آغاز می‌شود. در بازاریابی پیش درآمد به سراغ مشتری می‌رویم. با تحقیقات بازاریابی نیازها و خواسته های وی را کشف می‌کنیم و سپس محصولی را ارائه می‌دهیم که بهتر از محصولات موجود مایحتاج و خواسته های وی را برآورده می‌سازد. این مفهوم با یک بازار کاملاً تعریف شده نخست می‌شود و روی نیازهای مشتریان تاکید دارد و با تأمین خوشنودی مشتریان هوده می‌آفریند.

فعالیت بازاریابی پیش‌تر از آنکه سازمان کالایی فرآوری کرده باشد، ابتدا می‌شود. فروش پس از تولید و عرضه کالا پا به میدان می‌گذارد. لویت در تفاوت بین بازاریابی و فروش می‌گوید: فروش عبارت است از پیدا کردن مشتری برای محصولاتی که در برگزیدن دارید و بازاریابی یعنی حصول اطمینان از اینکه شما نمونه ها باره احتیاج مشتری را در پسندیدن دارید



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

14دلیل استفاده ازJetAudio به جایMedia Player

 

برنامه Windows Media Player یقینأ پر استفاده ترین نرم افزار پخش کننده فایلهای صوتی و تصویری در جهان میباشد. این نرم افزار هم در نسخه های جدیدی که ارائه داده است قابلیتهای جدیدتر و متنوع تری را در خود گنجانده است. اما نرم افزارهای دیگری نیز هستند که توانایی های دیگری نیز دارند که Windows Media Player از آنها بی بهره است. یکی از معروف ترین آنها نرم افزار JetAudio است. در این ترفند قصد داریم 14 قابلیت مهم را برای شما مطرح کنیم که در JetAudio وجود دارد ولی در Media Player موجود نیست.

 

1- Rip کردن سی دی Audio در Windows Media Player فقط با فرمتهای WMA و در نسخه های جدیدتر Mp3 امکان پذیر است در صورتی که در Jet Audio با فرمتهای *.APE & *.FLAC & *.MP3 & *.MPC & *.OGG & *.SPX & *.WAV & WMA ( Windows Media Player 7 ) & *.WMA ( Windows Media Player 9) & Real Player امکان پذیر است.

 

2- Convert یا تبدیل فرمتهای صوتی و تصویری در Windows Media Player وجود ندارد در حالی که این قابلیت در Jet Audio وجود دارد و باعث بی نیاز شدن از نصب بسیاری از نرم افزارهای تبدیل کننده فرمتهای صوتی و تصویری می شود (کلیک بر روی دکمه Convert بر روی منو نرم افزار و انتخاب Convert Video Or Convert Audio که Video تبدیل فرمتهای تصویری به یکدیگر و Audio تبدیل فرمتهای صوتی به یکدیگر).

 

3- ضبط صدا یا Record که در Windows Media Player وجود ندارد در Jet Audio وجود دارد و باعث می شود با این قابلیت بیشتر صداهای خروجی کامپیوتر را ضبط کرد مانند ضبط کردن از میکروفن و Mono mix و Phone line و... در نتیجه باعث بی نیاز شدن از نصب بسیاری از نرم افزارهای ضبط صدا شد (کلیک بر روی دکمه Record و انتخاب منبع صدا و انتخاب مقصد و فرمت فایل صوتی).

 

4- رایت سی دی یا Burn که در Windows Media Player وجود دارد اما برای رایت یک سی دی Audio از فایلهای MP3 مدت بسیاری طول می کشد زیرا Windows Media Player ابتدا آنها را تبدیل به فرمت فایلهای Audio می کند و سپس رایت می کند که مدت زیادی طول می کشد در حالی که در Jet Audio برای رایت سی دی Audio به راحتی هر فرمتی را در مدت اندک بر روی سی دی رایت می کند.

 

5- پاک کردن سی دی های Rerwrite یا CD-RW در Windows Media Player وجود ندارد در حالی که این قابلیت در Jet Audio وجود دارد (کلیک بر روی دکمه Burn و سپس کلیک بر روی دکمه Erase CD-RW در برنامه).

 

6- دانلود کردن موزیک ، که در Windows Media Player وجود ندارد اما در حالی که این قابلیت در Jet Audio وجود دارد (کلیک بر روی دکمه Get Music و انتخاب 1000 Free MP3s From eMusic! و کلیک بر روی دکمه Get Music و انتخاب SoundBuzz Digital Music Downloads و دانلود جدیدترین موزیکها از این وب سایت ها).

 

7- کلیدهای میانبرهای انتخابی که این قابلیت در Windows Media Player وجود ندارد اما در Jet Audio وجود دارد (کلیک بر روی Preferences در گوشه سمت راست پنجره ی Jet Audio و در سمت چپ ، General را گسترش دهید و Hot Keys را گسترش دهید حالا دکمه های انتخابی تان را در کنارش تیک بزنید).

 

8- چت کردن که این قابلیت در Windows Media Player وجود ندارد اما در Jet Audio وجود دارد. شما به مسیر نصب برنامه Jet Audio بروید و بر روی jetCast.exe دابل کلیک کنید و با این نرم افزار که در مجموعه نرم افزار Jet Audio وجود دارد وارد شوید و بر روی شمایل ماهواره در سمت گوشه چپ کلیک کنید و به راحتی با دوستان خود چت کنید.

 

9- میکس و ضبط کردن صدا که این قابلیت در Windows Media Player وجود ندارد اما در Jet Audio وجود دارد برای استفاده از این قابلیت به مسیر نصب برنامه Jet Audio بروید و بر روی JetRecorder.exe دابل کلیک کنید و وارد برنامه شوید و لذت ببرید.

 

10 - داشتن تقویم که این قابلیت در Windows Media Player وجود ندارد اما در Jet Audio وجود دارد. این قابلیت روی پنجره اصلی برنامه در سمت راست است.

 

11 - قابلیت Goto tray یا مخفی شدن که این قابلیت در Windows Media Player وجود ندارد اما در Jet Audio وجود دارد. این قابلیت روی پنجره اصلی برنامه در سمت گوشه بالا ، راست و به شکل یک فلش است که باعث می شود این برنامه به صورت یک بالن در سمت راست Taskbar برود.

 

12- تبدیل شدن به Taskbar که این قابلیت در Windows Media Player تا حدودی وجود دارد اما در Jet Audio منحصر به فرد است. برای این کار ، روی پنجره اصلی برنامه در سمت گوشه بالا ، راست بر روی دکمه سمت راست " ؟ " کلیک کنید.

 

13- Skin که این قابلیت در Windows Media Player وجود دارد و در Jet Audio هم وجود دارد برای تغییر Skin یا پوسته برنامه بر روی پنجره اصلی برنامه در سمت گوشه بالا ، چپ بر روی دکمه Skin کلیک کنید و در پنجره باز شده Skin مورد نظر خود را انتخاب کنید و یا برای دانلود Skin های جدید بر روی دکمه Get More skins from web! در سمت راست کلیک کنید.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/using-jetaudio-resorted.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

 

تغییر اندازه عکس با Paint شکلی سریع

 

 

قطعأ برای شما نیز گاهی پیش آمده است که قصد کوچک یا بزرگ کردن اندازه یک تصویر را داشته اید. در این هنگام باز نمودن نرم افزار سنگینی نظیر فتوشاپ و استفاده از آن برای کوچک کردن تصویر از نظر منطقی مقداری وقت گیر است. اما فراموش نکنید که این کار را میتوانید به شکل سریع و بدون دردسر در محیط ویندوز انجام دهید ، آن هم از طریق Paint ویندوز! در این ترفند به معرفی نحوه تغییر اندازه یک تصویر با استفاده از Paint ویندوز خواهیم پرداخت.

 

  بیشتر بخوانید: آموزش "کم کردن حجم عکس"

 

بدین منظور:
از منوی Start به مسیر All Programs > Accessories رفته و Paint را انتخاب نمایید.سپس با استفاده از منوی File و انتخاب Open ، تصویر مورد نظر خود را وارد برنامه کنید.اکنون از منوی Image گزینه Stretch/Skew را انتخاب کنید.در پنجره باز شده ، در بخش Stretch و دو قسمت Horizontal و Vertical عدد ۱۰۰ را مشاهده میکنید.حال با کم کردن و یا زیاد نمودن این مقدار از هر دو قسمت و انتخاب OK میتوانید تصویر خود را به میزان مورد نظر کوچک یا بزرگ کنید.در پایان با استفاده از File > Save as تصویر تغییر داده شده خود را با فرمت مورد نظر ذخیره کنید.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/photo-change-paint.html



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ترین راهبرد های بازاریابی جهان : 4 روش ایده آل : مدیر بازاریابی باید استراتژیست باشد – دناکو -. مدیر بازاریابی باید بهترین گذرگاه حل های بازاریابی را پیدا کند و با توجه به شرایط درونی و بیرونی راهبرد های متناسب را برای پیشبرد بازاریابی و فروش به شغل ببندد. مقالات دناکو در این زمینه را مطالعه نمایید.

 

بهترین استراتژی های بازاریابی گیتی : 4 طریق ایده آل

بهترین راهبرد های بازاریابی دنیا : 4 طریق ایده آل
(به نقل از دنیای اقتصاد) برند تیمبرلند را از بچگی می‌شناسم. پدرم یکتا از طراحان برجسته کفش بود که در این کارخانه سرشناس پیشه می‌کرد. تیمبرلند برای من معنای خاصی داشت و رابطه منحصربه‌فردی با این برند داشتم ولی من در این حس فقط نبودم. تیمبرلند برای همه هم‌نسل‌های من یک برند ویژه و بامعنا بود.

اما در یک دوره این برند مسیر خویش را گم کرد و برای اینکه به دوران رشد خویش بازگردد، یک مدیر بازاریابی را استخدام کرد که تمرکز اصلی خود را بر گوش کردن به مشتریان قرار داده بود الی بفهمد خواسته واقعی آنها از برند تیمبرلند چیست. به هر حال، گوش کردن به تنهایی کافی نیست. در حقیقت، اگر مراقب نباشید، این پیشه نوعی نزدیک‌بینی به همراه می‌آورد. به همین انگیزه است که مدیران بازاریابی باید چهار شیوه رهبری را اتخاذ کنند و برای اجرایی کردن آنها نقطه مرکزی توان خود را بشناسند و مهارت‌های خویش را حول این چهار شیوه متناسب‌سازی کنند.

سبک اول: مدیران بازاریابی بازار محور که روی صدای مشتریان سرمایه‌گذاری می‌کنند.
مدیران بازاریابی بازار محور زیاد خوب به صدای مشتری گوش می‌دهند. آنها پیروان مشتری هستند و این تفکر را دارند که برای خدمت به مشتری باید نهایت توان خود را به‌کار گرفت. جیم دیوی (Jim Davey)، مدیر بازاریابی جهانی تیمبرلند مثال این گونه مدیران است. دیوی بعد از یک دوره رکود کمک کرد این برند به جایگاه اولیه خویش بازگردد. چگونه؟ با گوش کردن به مشتری. به گفته دیوی، مشتریان برای لباس‌ها و تجهیزات کوهنوردی سراغ تیمبرلند نمی‌آمدند، بلکه آنها محصولات شیکی می‌خواستند که بتوان برای کوهنوردی هم از آنها بهره‌گیری کرد. گوش کردن به مشتری به دیوی آموخت که تیمبرلند برند مشتاقان کوهنوردی در شهرها است. این دیدگاه به نوآوری‌های جالبی در تولید فرآورده منجر شد.

مدیران بازاریابی بازار محور
مدیران بازاریابی بازار محور به مشتری گوش می‌دهند. اما مهم‌تر آن است که بین گوش کردن و نوآوری ترازمندی برپایی می‌کنند. به‌طور کلی، همان‌طور که دیوی اشاره کرده، مشتریان لزوما نوآور یا رویاپرداز نیستند.

سبک دوم: مدیران بازاریابی عمل‌گرا که کار بازاریابی را همانند یک کسب‌وکار حلقه بسته انجام می‌دهند.
مدیران بازاریابی عمل‌گرا بر شکاف بین هزینه‌های بازاریابی و نتایج کسب‌وکار متمرکز می‌شوند. آنها پافشاری دارند با پابرجا کردن ارزش پیشه خویش درآمد کسب کنند. این یعنی به کارگیری داده‌ها و تحلیل‌های پیچیده و تکنیک‌های اختصاصی برای کمک به روشن شدن این موضوع که کدام سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی برای کسب‌وکار مفیدند و کدام نیستند.

کلی استوبا (Clay Stobaugh)، مدیر بازاریابی شرکت جان ویلی اند سانز (John Wiley & Sons)، یک مدیر بازاریابی عمل‌گرا است. او رهبر بازاریابی ابزار-محوری است که سازمان بازاریابی جهانی خود را به عنوان «مرکز درآمد بازاریابی» بازسازی کرده و ابزارها، بهترین فعالیت‌ها و تعلیم را در این سازمان جهانی اشاعه می‌دهد. استوبا می‌گوید «همه باید در این فرمایش که بازاریابی مسوول نتایج مالی کسب‌وکار است، روشنی داشته باشند.» از عقیده استوبا واقعیت فقط در داده‌ها چکیده می‌شود.

مدیران بازاریابی عمل‌گرا
مدیران بازاریابی عمل‌گرا مکالمات کاری را از معیارهای کار و جنبش (مثل شدامد سایت و میزان درگیری مخاطب) و معیارهای بی‌ارزش (مثل تعداد لایک‌ها یا طرفداران یک سایت)، به معیارهای کسب‌وکار (مثل میزان جذب مشتری، رشد سازمان و سودآوری) تغییر می‌دهند. آنها به این درک رسیده‌اند که چگونه می‌توانند حلقه هزینه‌های بازاریابی را ببندند الی ارزش خویش را به‌طور موثری پابرجا کردن کنند.

سبک سوم: مدیران بازاریابی اجتماعی که حکایت می‌گویند و به سایرین هم القا می‌کنند که این‌گونه رفتار کنند.
مدیران بازاریابی اجتماعی همچون مدیران بازاریابی بازارمحور به مشتری گوش می‌دهند. ولی بر خلاف آنها که کار خود را نخست با محصول شروع می‌کنند، مدیران بازاریابی اجتماعی شغل خود را با داستان‌گویی آغاز می‌کنند. تاکید آنها بر فروش ایده و داستان‌گویی است الی بتوانند محصولات را بفروشند. آنها پیشه خویش را با چیزی که مجبورند آن را بفروشند شروع نمی‌کنند، بلکه با چیزی که برای بیننده نامعلوم است نخست می‌کنند.

جاناتان بچر (Jonothan Becher) مدیر بازاریابی شرکت SAP، یک مدیر بازاریابی اجتماعی است. او بسیاری از نکته‌های سنتی بازاریابی بنگاه به بنگاه (B2B) شرکت‌های بزرگ را به چالش می‌کشد و آنها را پیچیده و خسته‌کننده می‌داند. بچر گوشزد می‌کند؛ «این ساختمان‌های شیشه‌ای بزرگ نیستند که نرم‌افزار می‌خرند، بلکه ملت هستند.»

مدیران بازاریابی اجتماعی
مدیران بازاریابی اجتماعی محصولات را به قهرمانان داستان‌های خویش تبدیل نمی‌کنند، بلکه ایده‌هایی را بزرگ می‌کنند که مخاطب می‌تواند فهم احسان از آنها داشته باشد.

سبک چهارم: مدیران بازاریابی رویاپرداز که فراتر از صدای مشتری را در نظر می‌گیرند.
مدیران بازاریابی رویاپرداز با دنیایی از احتمالات که در رویاهای خودشان می‌پرورانند، شغل می‌کنند. آنها توسط مجموعه‌ای قوی از ارزش‌ها و عقاید هدایت می‌شوند. استیو جابز با اینکه از نظر فنی یک مدیر بازاریابی نبود، ولی بهترین نمونه این گونه مدیران بازاریابی رویاپرداز محسوب می‌شود.

مدیران بازاریابی رویاپرداز
بهترین راهبرد های بازاریابی جهان : 4 طریق آرمانی : مدیر بازاریابی باید استراتژیست باشد. مدیر بازاریابی باید بهترین راه حل های بازاریابی را پیدا کند و با توجه به شرایط درونی و بیرونی استراتژی های متناسب را برای پیشبرد بازاریابی و فروش به کار ببندد. مقالات دناکو در این زمینه را مطالعه نمایید.

دیگر نمونه‌های مهم مدیران بازاریابی رویاپرداز و موفق، در رویاپردازی خویش به اندازه جابز سرسخت و احساسی نیستند. این مدیران بازاریابی از چیزهای پوچ الهام نمی‌گیرند. همان‌طور که «دیوی» گفته بود، این مدیران پیشه خود را با خط مبنای بازار محوری شروع می‌کنند که آن را از راه بصیرت، الهام‌گیری و شادی‌های غیرمترقبه توسعه می‌دهند. آنها دستور می‌دهند داده‌های بازار بر تصمیم‌گیری‌هایشان تاثیر بگذارد، اما همچنین بر احساسات آنی هم حساب می‌کنند. به‌طور کلی، از عقیده «دیوی»، مصرف‌کنندگان به شما نمی‌گویند که در یک افق پنج ساله، چه روندی روحشان را تحریک می‌کند. این وظیفه مدیران بازاریابی است که آن را کشف کنند. با اینکه هر یک از این الگوها مدل‌هایی برای موفقیت ارائه می‌کنند، اما بهترین مدیران بازاریابی مثال مجسم کل این سبک‌ها هستند. به راستی این مدیران قدرتی چندگانه را در خویش پرورش داده‌اند. این کار با شناخت نقطه مرکزی قدرت‌ شما و سعی برای برپایی مهارت‌هایی که با هر یک از این سبک‌ها همخوانی داشته باشد، شروع می‌شود.

بهترین استراتژی های فروش و بازاریابی چیست؟

 

کامل ترین مقالات فروش و بازاریابی را در دناکو مطالعه نمایید. تقسیم آموزش های دناکو جدید ترین و بروز ترین مقالات را در مقوله های بازاریابی ، فروش ، مدیریت فناوری ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت ابتکار منابع انسانی و پژوهش و گسترش را فراهم کرده است. شما می توانید این مقالات را رایگان مطالعه نمایید یا در دوره های تخصصی دناکو کمپانی نمایید.

 

لیست تمامی مقالات بازاریابی و فروش دناکو را می توانید در دسته پایین پیدا کنید. در فهرست ذیل تمامی مقالات بازاریابی و فروش دناکو بصورت هفتگی به روز رسانی می شود.

لیست مقالات تعلیم بازاریابی و فروش دناکو



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مانطور که می‌دانیم واتس‌اپ به‌زودی نسخه‌های ویندوزفون و برخی از نسخه‌های قدیمی اندروید و iOS را از دسترس کاربران خارج و قطع خواهد کرد.

کدام نسخه‌های واتس‌اپ از کار میافتند؟

به گزارش ایسنا، واتس‌اپ به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان، از ماهها پیش بارها اعلام کرده بود که واتس‌اپ برای کاربران گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوزفون تنها تا پایان سال جاری میلادی کار می کند و بعد از آن اتصال به آن قطع و غیرممکن خواهد شد. بنابراین بعد از انتشار چندین بیانیه، به کاربران واتس اپ هشدار داده بود که هر چه سریعتر اطلاعات و داده‌های موردنظر خود را در صورت تمایل منتقل و ذخیره سازی کنند تا بعد از قطع دسترسی آنها به این پیام رسان از شروع سال ۲۰۲۰ میلادی، با مشکل روبرو نشوند.

بر اساس گزارش وب سایت indiatoday ، این شرکت که هم اکنون تحت مالکیت فیس‌بوک قرار دارد، علاوه بر نسخه ویندوزفون، اعلام کرده بود که قصد دارد سایر نسخه‌های واتس‌اپ بر سیستم عامل‌های قدیمی اندروید و آی او اس را در بازه‌های زمانی مشابه و نزدیک به هم قطع کند تا بدین ترتیب کاربران گوشی های هوشمند را به دریافت نسخه های جدید و به روزرسانی شده وادار کند.

طبق اطلاعاتی که واتس‌اپ در این گزارش منتشر کرده است، قرار است پشتیبانی این شرکت از نسخه های قدیمی تر از اندروید ۲.۳.۷ و همچنین گوشی های آیفون با سیستم عامل قدیمی از نسخه iOS ۸ در تاریخ اول فوریه ۲۰۲۰ قطع و متوقف شود.

این در حالیست که قرار است پشتیبانی واتس‌اپ از نسخه‌های ویندوزفون یک ماه جلوتر یعنی اول ژانویه ۲۰۲۰ میلادی متوقف شود.

یکی از دلایلی که شرکت‌های تکنولوژی مختلف به کاربران خود همواره توصیه می کنند که جدیدترین نسخه های به روزرسانی شده اپلیکیشن های مربوطه را دریافت، دانلود و استفاده کنند، آن است که از امنیت بسیار بالاتری نسبت به نسخه های قبلی برخوردارند و بسیاری از آسیب پذیری های موجود در آنها برطرف شده است بدین ترتیب کاربران با خیال آسوده تری قادر خواهند بود به مبادله اطلاعات بر روی پلتفرم آن بپردازند.

بنابراین کاربرانی که از گوشی‌هایی با سیستم عامل های قدیمی ذکرشده در بالا استفاده می‌کنند، هرچه زودتر باید دستگاه خود را آپدیت و به روزرسانی کنند تا واتس‌اپ آنها از دسترس خارج نشود و همچنان بتوانند از این اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار استفاده کنند.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980924032.html



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


گروه فناوری الف،  ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴  3980924069

گوگل سرویس جدیدی را تحت عنوان RCS برای گوشی‌های اندرویدی در آمریکا عرضه کرده که جایگزین سرویس مخابراتی پیامک یا SMS خواهد شد.

خبر خوب گوگل برای کاربران اندرویدی

به گزارش ایسنا، گوگل به تازگی برای کاربران گوشی‌های اندرویدی در ایالات متحده آمریکا امکان جدیدی را فراهم کرده است که جایگزین سرویس مخابراتی پیامک یا SMS خواهد بود و به آنها اجازه می دهد به تمامی کاربران اندرویدی دیگر به راحتی پیام دهند و به قابلیت‌های دیگری همچون خواندن پیام، نماد در حال تایپ و پشتیبانی از ارسال تصویر و مکالمات گروهی مجهز خواهد بود.

در واقع این امکان همچون پیام رسان iMessage در گوشی های آیفون است که به کاربران و دارندگان این دستگاهها اجازه می‌دهد که به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند و پیام‌های کوتاه همانند SMS برای هم ارسال کنند.

این اپلیکیشن که RCS یا Rich Communication Services نام دارد، در ماه گذشته از سوی گوگل به روزرسانی شد و به عنوان جایگزینی برای سرویس های پیامکی قبلی یا SMS معرفی شد تا کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز بتوانند با استفاده از اینترنت وای فای با دیگر کاربران و مخاطبان خود به مکالمه بپردازند.

البته این قابلیت هم اکنون تنها برای کاربران آمریکایی فعال و قابل استفاده است و سایر کاربران در کشورهای دیگر باید منتظر افزوده شدن این قابلیت در ماه‌های آینده باشند.

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980924069.html



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تعاریف بسیاری از بازاریابی در دوره‌ها و زمان‌های مختلف ارائه‌شده‌است. بهترین تعاریف ارائه‌شده مترکز بر مشتری و ارضای نیازهای مشتری هستند. در این نوشتار می خواهیم به شما بگوییم که بازاریابی چیست و یک بازاریاب چه وظایفی را برعهده دارد. همچنین خواهیم گفت که اصول بازاریابی چیست و یک بازاریاب خوب به چه بنیادی پایبند است.

در این جا تعریفی را برای استجابت به سوال بازاریابی چیست ارائه می‌کنیم.

بازاریابی تکاپو مجموعه‌ای از نهادها و فرآیندها به هدف برپایی ارتباط، تحویل و تبادل پیشنهادهایی است که برای مشتری و به طور کلی جامعه ارزش و بها ْداشته باشد.

تعریف دیگری که از بازاریابی ارائه شده است این است که بازاریابی فرآیندی است که در آن شرکت ها ارزش را برای مشتریان برپایی کرده و سپس روابط قوی‌ای را با مشتری ها پایدار می‌کنند الی در عوض ارزشی را به چهره متقابل از آن‌ها دریافت کنند. ارزش ارائه شده اساس کسب برتری رقابتی برای کمپانی است (برای آشنایی بیش تر نوشتار سلسله ارزش پورتر را ببینید).

این ارزش متقابل معمولا به صورت گرفتن پول از مشتری می‌باشد و شرکت انتظار دارد که در ازای ارائه خدمات و اجناس وجهی را از مشتری گرفتن کنید. در پاسخ به این سوال که اصول بازاریابی چیست باید بگوییم که یک اصل بنیادی در بازاریابی، فرآیند مبادله است. در بازاریابی یک مبادله اتفاق می‌افتد و مشتری در قبال پرداخت پول، کالایی را اخذ می کند.

در پارسی این واژه از دو دسته «بازار» و »«یاب» برپایی شده است. در معنای لغوی شاید بتوان این کلمه را به معنای یافتن بازار برای خدمات و محصولات کمپانی تعریف کرد.

البته در دنیای امروز با پروا به رقابتی شدن بازارها و حضور کمپانی های انبوه پرکار در بازار، سایر فرمایش بازاریابی صرفا منوط به یافتن بازار نیست و دسته مهمی از تکاپو بازاریابی منوط به ارتباط با مشتری و خوشنود نگه داشتن مشتری برای خرید مجدد وی می‌باشد.

در تعاریف جدید بازاریابی به اهمیت روابط بلند مدت با مشتری بسیار پافشاری شده است. در راستی استجابت دوم به سوال اصول بازاریابی چیست این است که یک ریشه-بن-بیخ مهم، برقراری رابطه بلندمدت با مشتری است. مشتریانی که در طویل مدت از شرکت خرید می‌کنند سودی بنیادی را برای کمپانی خواهند داشت.

بنابراین وظیفه بازاریاب این است که علاوه بر شناسایی مشتری و یافتن بازار، ارتباطی همیشگی و پیوسته را با مشتری برقرار کند تا مشتری نیازهای آینده خویش را نیز از راه کمپانی برطرف کند. استجابت سوم به سوال اصول بازاریابی چیست این است که برندسازی!

اصول بازاریابی چیست ؟
اصول بازاریابی را می‌توان به چهره چکیده در فهرست زیر تماشا کرد

رضایت مشتری. یگانه از بنیادین ترین اصول بازاریابی، رضایت مشتری است.
مشخص کردن بازار هدف: هیچ کالایی برای کل افراد مناسب نیست. هر کالا یا خدمت ویژه بخشی از مشتریان و دسته جمعی خاص است. یگانه از اصول اساسی بازاریابی، تعریف دقیق بازار قصد است.
شناخت رقبا: به طور قطع شما فقط کسی نیستید که این کالا یا خدمت را ارائه می‌دهد. برای بازاریابی کامیاب باید رقیبان خویش را معرفی کنید و مسیر هایی برای تمایز یافتن نسبت به آن‌ها پیدا کنید.

بازاریابی چیست و بازاریاب کیست؟


برند سازی: یگانه از اصول بنیادی بازاریابی، برندسازی است. برندسازی منجر می‌شود که شرکت پروسه انتخاب را برای مخاطبان ساده کند. مخاطبان با شنیدن اسم برند، تجربیات پیشین مثبت خود را به خاطر خواهند آورد و این موضوع مایه انتخاب مجدد آن‌ها خواهد شد.
شغل بازاریابی چیست و کسی که در این دامنه پیشه می‌کند چه مسئولیت هایی دارد؟
فرد بازاریاب موظف است که برنامه هایی را برای فروش محصولات و خدمات کمپانی اجرا کند. به طور کلی هر شرکتی دو تقسیم مشتری دارد:

۱. مشتری فعلی
مشتری ای که تا به حال حداقل یک بار از خدمات و یا محصولات کمپانی استفاده کرده است. سعی بازاریاب و تیم بازاریابی در باره این دسته از مشتریان، این است که با داشتن ارتباطی کارساز و متداوم با آن‌ها، خریدهای بعدی این مشتریان را نیز از آن خویش کنند.

به علاوه با پیوستگی بامشتریان و تقسیم بندی مشتریان و دسته بندی آن‌ها به دیگر نیازهای آن‌ها پی می برند لغایت مجموعه‌ی دیگری از محصولات و یا خدمات را به آن‌ها توصیه کنند.

مشتریان فعلی می توانند منبع درآمد بسیار نکویی برای شرکت باشند. چرا که یک بار از کمپانی خرید کرده اند و در صورتی که کیفیت ارائه شده به آن‌ها پسندیده باشند، این پتانسیل وجود دارد که این کسان به مشتریان وفادار تبدیل شوند و به چهره اتوماتیک و ابدیت از کمپانی خرید کنند.

۲. مشتریان بالقوه
دسته دوم مشتریان نهفته هستند. یعنی کسانی که می‌توانند مشتری خدمات و محصولات کمپانی باشند. برای مثال فرض کنید شرکتی در دامنه ساخت مکنده صنعتی کار و جنبش می‌کند. شرکت آب و فاضلاب می‌تواند یک مشتری بالقوه برای این شرکت باشد و دربایستن است که بازاریابان و تیم بازاریابی تلاش کند لغایت ارتباطی را با شرکت آب و فاضلاب استوار نماید و طی جلسات و صحبت های پدران توانمندی های شرکت خود را در گستره طراحی و ساخت پمپ صنعتی به کمپانی آب و فاضلاب اثبات نماید

شناسایی مشتریان خفته و پیدا کردن گذرگاه هایی برای پیوستگی با آن‌ها یگانه از وظایف مهم بازاریابان و تیم بازاریابی می‌باشد



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون‌های ۲۰۱۸
به نظر می‌رسد که اپل گوشی‌های آیفون مدل ۲۰۱۸ را در تاریخ ۹ سپتامبر سال جاری میلادی معرفی و رونمایی خواهد کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، طبق اخبار قبلی اعلام شد که در نیمه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی باید منتظر معرفی و رونمایی اپل از سه گوشی جدید باشیم که قرار است به‌عنوان جایگزین‌های آیفون ۱۰ کنونی به بازار وارد شوند.

 

اپل آیفون‌های ۲۰۱۸ را در دو نسخه ۵.۸ و ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش اولد و یک نسخه ارزان‌ قیمت‌تر ۶.۱ اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار خواهد کرد. حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشره نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد در تاریخ ۹ سپتامبر سال جاری میلادی یعنی کمتر از یک ماه دیگر، از محصولات جدید خود از جمله سه مدل گوشی جدید آیفون مدل ۲۰۱۸ رونمایی و پرده‌برداری خواهد کرد.

 

هر سه مدل آیفون جدید به قابلیت‌های منحصر بفردی نظیر شارژر بی‌سیم و وایرلس، تشخیص چهره هوشمند و بریدگی بالای نمایشگر (notch) مجهز خواهند بود که شباهت ظاهری بسیار زیادی به همدیگر دارند و تنها تفاوت ظاهری و فاحشی که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند، سایز و اندازه آن‌هاست. مینگ چی کو – تحلیلگر ارشد و معروف محصولات اپل – با انتشار جدول زیر تفاوت سه آیفون جدید ۲۰۱۸ اپل را اعلام کرده است:

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11006958.html



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون‌های جدید
طبق اخبار قبلی اعلام شد که در نیمه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی باید منتظر معرفی و رونمایی اپل از سه گوشی جدید باشیم که قرار است به‌عنوان جایگزین‌های آیفون ۱۰ کنونی وارد بازار شوند 

تحلیلگر معروف محصولات اپل به تازگی مدعی شده که آیفون‌های جدید ۲۰۱۸ به قلم موسوم به اپل پنسل مجهز نخواهد بود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت mac rumors، مینگ چی کو – تحلیلگر ارشد و معروف محصولات اپل – به‌تازگی در صفحه کاربری خود در توییتر پیش‌بینی و اعلام کرده است که آیفون‌های جدیدی که اپل قصد دارد از آن‌ها در سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی رونمایی کند، به قلم مخصوصی که اپل پنسل نام دارد، مجهز نخواهد بود. وی دلیل این مساله را تجربه کاربری نامناسب عنوان کرده است.

 

طبق اخبار قبلی اعلام شد که در نیمه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی باید منتظر معرفی و رونمایی اپل از سه گوشی جدید باشیم که قرار است به‌عنوان جایگزین‌های آیفون ۱۰ کنونی وارد بازار شوند .اپل آیفون‌های ۲۰۱۸ را در دو نسخه ۵.۸ و ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش اولد و یک نسخه ارزان‌ قیمت‌تر ۶.۱ اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار خواهد کرد.

 

این تحلیلگر پیش‌تر اعلام کرده بود که اپل در جریان رویدادی حد فاصل تاریخ ۹ تا ۱۶ سپتامبر سال جاری میلادی از محصولات و آیفون‌های جدید خود رونمایی و پرده‌برداری خواهد کرد.

 

طبق گزارش‌های بدست آمده، آیفون‌های ۵.۸ و ۶.۵ اینچی در ماه سپتامبر در دسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد، این در حالیست که مدل ۶.۱ اینچی آن تحت تاثیر برخی مشکلات بوجود آمده در خط تولید، اندکی بعد از آن دو مدل به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

 

وی همچنین قبلا پیش‌بینی کرده بود دو مدل از آیفون‌های جدید یعنی ۶.۱ و ۶.۵ اینچی در نسخه‌های تک‌سیم‌کارته و دوسیم‌کارته به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند که البته برآورد شده است مدل‌های دو سیم‌کارته تنها در برخی از بازارها نظیر چین عرضه شود.

 

طبق این پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود آیفون ۵.۸ اینچی اولد با قیمت ۸۰۰ دلار و آیفون ۶.۵ اینچی اولد با ۹۰۰ تا ۹۹۹ دلار روانه بازارهای جهانی شود.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11007056.html



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دیابت نوع 2 نوعی اختلال در سوخت و ساز بدن است که با بالا بودن گلوکز خون در شرایط مقاومت به انسولین تشخیص داده می شود. چاقی دلیل اصلی دیابت در افرادی است که از لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری هستند. اخیرا پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس (UCLA) مکانیسم جدیدی را در روند ایجاد دیابت نوع 2 کشف کرده اند که پیش از این اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نبود.

به گزارش سرویس اخبار علمی فناوری تک نیوز ، در بیماران دیابتی سلولهای بتای لوزالمعده بیش از حد انسولین تولید می کنند. میزان بالای این هورمون موجب مقاومت بدن در برابر آن شده و این سلولها در جهت جبران اختلال پیش آمده انسولین بیشتری تولید می کنند. نهایتا این چرخه معیوب موجب بروز علائم بیماری می شود. تا پیش از این گلوکز عامل تعیین کننده در مورد ترشح انسولین زیاد از سلولهای بتا شناخته شده بود. محققان با قرار دادن این سلولها در محیط آزمایشگاه بدون حضور گلوکز نیز این روند را مشاهده کردند. استفاده از موشهای چاق و پیش دیابتی در این پژوهش نشان داد اسیدهای چرب عامل تحریک کننده سلولهای بتا می باشند. افزایش سطح اسیدهای چرب باعث می شود پروتئینی به نام سایکلوفیلین دی نشت پروتونها به درون میتوکندی سلولهای بتا را رقم بزنند ، تحریک این  سلولها و ترشح انسولین در ادامه رخ خواهد داد. محققان با کمک تکنیک مهندسی ژنتیک ژن مربوط به پروتئین سایکلوفیلین را غیر فعال کردند و از این طریق اطمینان حاصل نمودند که سطح انسولین ثابت باقی می ماند. به منظور بررسی های دقیقتر سلولهای لوز المعده انسانی در آزمایشگاه زیر ذره بین محققان قرار گرفت. عدم حضور گلوگز مشخصا باعث کسب نتایج مشابهی در آزمایشات مربوطه شد ، به این صورت که سلولهای بتا زمانیکه در معرض اسیدهای چرب (مشابه افراد چاق) قرار گرفتند انسولین بیشتری تولید کردند

 

منبع:

https://tech-news.ir/%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d9%82%d9%82%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87.html



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

توئیتر در حالی این تصمیم را گرفت که بسیاری از کاربران شرور این شبکه اجتماعی با استفاده از هشتگ بنیاد صرع، شروع به انتشار تصاویر متحرک و حمله به کاربران صرعی کردند. بدین ترتیب بارگذاری تمامی فایل های PNG متحرک در توئیتر ممنوع شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از Engadget، توئیتر همچنین در گزارشی خبر از انتشار یک باگ در این پلتفرم داده که باعث میشود تا کاربران بتوانند چندین تصویر متحرک را به توئیت خود اضافه کنند. این آسیب پذیری قادر است تا مکانیزم پخش خودکار (Autoplay) با فرمت APNG در توئیتر مختل کند.

پس از انتشار این موضوع توئیتر اقدام به حذف قابلیت اضافه کردن فایل های APNG به توئیت ها کرده است. این تصمیم همچنین برای کمک به کاربران مبتلا به صرع نیز گرفته شده است. این افراد به تصاویر متحرک و چشمک زن حساسیت دارند. البته این افراد در مقابل تصاویر گیف نیز آسیب پذیر هستند.

اکنون کاربران این پلتفرم تنها میتوانند از تصاویر گیف در توئیت خود استفاده کنند. هر چند که این تغییر تاثیری روی کاربران نخواهد داشت اما توئیتر اعلام کرده که اقدامات اخیر وی در جهت جلوگیری از بروز اتفاقات بد در آینده بوده است. برای جبران حذف فایل های APNG، توئیتر تلاش دارد تا امکان نوشتن متن روی گیف را در دسترس کاربران قرار دهد

 

منبع:

https://tech-news.ir/uploading-animated-images-on-twitter-has-been-banned.html



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با توجه به تحریم های آمریکا علیه شرکت هواوی، این شرکت تمام تلاش خود را برای جایگزینی برنامه های کلیدی گوگل انجام داده است. هواوی برای این کار همکاری با توسعه دهندگان هندی را آغاز کرده و به زودی برنامه های جایگزین گوگل را معرفی خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک‌نیوز و به نقل از GSMArena، هواوی پس از اعمال تحریم های آمریکا و منع استفاده از گوگل پلی استور، گوشی های خود را بدون سرویس های گوگل به بازار عرضه کرد. پس از آن تلاش خود را برای یافتن جایگزینی انحصاری آغاز کرد. هواوی اپ گالری را منتشر کرد اما تعداد برنامه های کاربردی آن ناچیز بوده است. به همین دلیل هواوی با سازندگان هندی مشارکت کرده و آنها را ترغیب به توسعه برنامه هایشان در اپ گالری کرده است.

مدیر عامل هواوی در راستای اعلام برنامه های جایگزین افزود: بسیاری از برنامه ها از جمله اپ‌های ناوبری، پرداخت، بازی و پیام‌رسانی آماده انتشار هستند. اما ما باید جایگزینی برای برنامه‌های یوتیوب، جیمیل، گوگل پلی گیمز، گوگل مپس و پلی استور نیز تهیه کنیم. شرکت آنر که بعنوان زیر مجموعه هواوی فعالیت میکند تاکنون با توسعه دهندگان 150 برنامه برتر هندی مذاکره کرده است. هواوی برای این کار بودجه‌ای یک میلیارد دلاری تخصیص داده است.

البته کمپانی آنر با وارد شدن به بازار هند و تصاحب نزدیک به ده درصد از این بازار تلاش دارد تا دستگاه‌های هوشمند صوتی، تلویزیون و گجت‌های IoT را نیز به این بازار عرضه کند

 

منبع:

https://tech-news.ir/by-the-end-of-the-year-googles-alternative-apps-will-be-unveiled-in-huawei.html



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

معمولا ساندبارها نمی‌توانند صدای زیادی تولید کنند و حجم صدای آن‌ها در حد و اندازه‌ی سینما خانواده و سایر سیستم‌های صوتی حرفه‌ای نیست؛ اما TCL قصد دارد با استفاده از یک راه‌حل آکوستیک این مشکل را حل کند. به نظر می‌رسد تی‌سی‌‌‌ال روش جالبی برای رسیدن به این هدف انتخاب کرده است و می‌تواند رضایت کاربر را به دست آورد.

TCL این هفته در نمایشگاه IFA از جدیدترین ساندبار خود موسوم به رِی دَنز (Ray Danz) رونمایی کرد. در دو طرف قسمت داخل این ساندبار قطعه‌های باله‌مانندی وجود دارد که TCL آن‌ها را منعکس‌کننده‌ی آکوستیک می‌نامد. ری دنز چهار درایور صدا نیز در خود جای داده است که دو عدد از آن‌ها صدا را مستقیم به سمت جلو و دو عدد از آن‌ها که در جهت باله‌ها قرار دارند، صدا را به قسمت بیرون و سمت بالا هدایت می‌کنند. ساختار این ساندبار مانند زمانی است که دو دست خود را به‌حالت دایره‌ای شکل دور دهانتان می‌گیرید و فردی را فاصله‌ی دور با صدای بلند صدا می‌زنید.

ساندبار ری دنر تی سی ال-TCL Ray-Danz soundbar

طرح مفهومی تی‌سی‌ال بسیار جالب به نظر می‌رسد و باعث فراهم‌شدن زمینه‌ی پژوهش درمورد استفاده از چنین ساختاری جهت تقویت عملکرد ساندبارها شده است. با اینکه بسیاری از شرکت‌ها برای تقویت عملکرد ساندبار خود از فناوری پردازش سیگنال دیجیتال استفاده می‌کنند، اما طراحان تی‌سی‌ال می‌گویند که ساندبار جدید این شرکت با تکیه بر طراحی باله‌های آکوستیک ساخته شده است. به‌کمک باله‌های آکوستیک ری دنز بدون نیاز از اسپیکرهای ماهواره‌ای (اسپیکرهای کوچکی که معمولا در کنار ساب‌ووفر استفاده می‌شوند)، صدایی شبیه سیستم‌های صوتی ۱-۳ کاناله داشته باشد؛ البته این ساندبار با ساب‌ووفر بی‌سیم ۶٫۵ اینچی عرضه می‌شود. اگر حتی تنها برای چند دقیقه هم به صدای ساندبار مبتکرانه‌ی تی‌سی‌‌ال گوش دهید، متوجه می‌شوید که نوآوری این شرکت در طراحی محصول جدیدش واقعا جواب داده است.

چه درست در مقابل ری دنز بایستید و چه چند متر با آن فاصله داشته باشید، صدای قوی و تیزی با جزئیات زیاد می‌شونید

می‌توان گفت رِی دَنز حجم گسترده‌ای از صدا را تولید می‌کند که برای اندازه‌ی آن درظاهر غیرممکن به نظر می‌رسد. اگر این ساندبار را از نزدیک امتحان کنید، چه درست در مقابل آن بایستید و چه چند متر با آن فاصله داشته باشید، صدای قوی و تیزی با جزئیات زیاد می‌شنوید که معمولا برای ایجاد آن باید از چند اسپیکر استفاده کرد. قطعا نمی‌توان عملکرد ری ‌دنز دوست‌داشتنی را با ساندبار شگفت‌انگیزی مثل نمونه‌ی ۲۵۰۰ دلاری آمبیوی سنهایزر (Ambeo soundbar) مقایسه کرد، اما حتی زمانی‌که برای بار اول صدای آن را می‌شنوید، برای خریدش ترغیب می‌شوید؛ البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که اسپیکرهای بالای ساندبار که صدا را به سمت بالا هدایت می‌کنند و باعث محبوبیت سیستم‌های دالبی اتموس شده‌اند، در این ساندبار دیده نمی‌شوند؛ تی‌سی‌ال مدعی است که افکتی را که این اسپیکرها ایجاد می‌کنند، به‌صورت مجازی در ساندبار جدید خود شبیه‌سازی کرده است.

ساندبار ری دنر تی سی ال-TCL Ray-Danz soundbar

ری دنز ساندبار ارزان‌قیمتی نیست و در چند ماه آینده با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد. این ساندبار علاوه بر ساب‌ووفر بی‌سیم به وای‌فای نیز مجهز است. ظاهرا تی‌سی‌ال قصد دارد محصول جدید خود را به یک‌ اسپیکر وای‌‌فای مناسب تبدیل کند و در این زمینه از رقیب خود یعنی Sonos، شرکت تولیدکننده‌ی اسپیکرهای بی‌سیم، پیشی بگیرد؛ البته این شرکت هنوز درمورد این موضوع هنوز حرفی نزده است. به هر حال امید‌واریم به‌رورزسانی‌های نرم‌افزاری دستگاه یادشده در آینده، آن را بهتر و جذاب‌تر کند.

در‌حال‌حاضر تنها چهار نمونه‌ی اولیه از رِی دَنز برای نمایش در نمایشگاه به‌صورت دست‌ساز ساخته شده است؛ اما طبق گفته‌ی سخنگوی تی‌سی‌ال به‌زودی تولید انبوه این محصول آغاز خواهد شد.

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ساندبار لینک بار جی‌بی‌ال (Link Bar)  مدل موفقی نبود و در آن اندروید تی‌وی و گوگل اسیستنت به طرز عجیبی با یکدیگر ترکیب شده بودند؛ اما از سویی دیگر عرضه‌ی چنین محصولی باعث می‌شود این شرکت از رقبای خود پیشی بگیرد. پس از عرضه‌ی لینک بار، روکو و آمازون هم ساندبارهایی را معرفی کردند که دارای سرویس‌های تلویزیون هوشمند اختصاصی این شرکت‌ها بودند؛ اما تکلیف کاربری که ترجیح می‌دهد ساندبارش بدون سیستم‌عامل‌ها و سرویس‌های تلویزیون هوشمند باشد، چیست؟

برای این دسته از این افراد خبر خوبی داریم. جی‌بی‌ال در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ با دست پر حاضر شد و سه محصول جدید خود یعنی ساندبار بار 5.1 (JBL Bar 5.1 Surround)، بار 2.1 دیپ باس (JBL Bar 2.1 Deep Bass) و بار 2.0 آل این وان (Bar 2.0 All-in-One) را معرفی کرد؛ البته JBL قبلا هم ساندبار بار 5.1 را با قیمت ۶۰۰ دلار و ساندبار بار 2.1 دیپ باس را با قیمت ۲۵۰ دلار  معرفی و عرضه کرده است. دو ساندبار جدید که قیمت آن‌ها به ترتیب ۵۰۰ و ۳۰۰ دلار است، جایگزین جدیدی برای مدل‌های کنونی این ساندبارها در بازار نیستند و تنها در کنار آن‌ها عرضه می‌‌شوند.

دو ساندبار جدید بار 2.0 آل این وان با قیمت ۱۸۰ دلار و ساندبار بار استودیو (Bar Studio) که اکنون در بازار موجود است، نیز جزو مدل‌های ارزان‌قیمت JBL محسوب می‌شوند. سه ساندبار جدید معرفی‌شده در ایفا ۲۰۱۹، پاییز امسال روانه‌ی بازار خواهند شد. در ادامه سه محصول جدید جی‌بی‌ال را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

ساندبار بار 5.1

ساندبار بار ۵.۱ جی بی ال- JBL Bar 5.1 Surround

ساندبار5.1 جدید جی‌بی‌ال را می‌توان پادشاه ساندبارهای این شرکت نامید. این دستگاه ۵۵۰ وات قدرت دارد (قدرت مدل کنونی ۵۱۰ وات است) و از فناوری جالبی تحت‌عنوان MultiBeam بهره می‌برد که به ساندبار و ساب‌ووفر کمک می‌کند همراه‌با یکدیگر و بدون نیاز به بلندگوهای پشتی، صدایی شبیه صدای فراگیر ایجاد کنند. سیستم صوتی جدید نیز مانند سایر اسپیکرهای بی‌سیم جی‌بی‌ال، برای پخش موسیقی علاوه بر اتصال بلوتوث و وای‌فای، از کروم‌کست و Airplay 2 هم پشتیبانی می‌کند. مدل ۲۰۱۹ ساندبار ۵.۱ جی‌بی‌ال هم مانند مدل قبلی خود با HDMI 4 و دالبی ویژن سازگاری دارد و پورت اپتیکال نیز در آن دیده می‌شود. همان‌طور که قبلا گفتیم قیمت مدل جدید از ۵۰۰ دلار شروع می‌‌شود.

ساندبار بار 2.1 دیپ باس

ساندبار بار 2.1 دیپ باس جی بی ال- JBL Bar 2.1 Deep Bass

قیمت این ساندبار میان‌رده‌ی جی‌بی‌ال از ۳۰۰ دلار شروع می‌شود و مانند مدل کنونی ارزان‌قیمت‌تر خود ۳۰۰ وات قدرت دارد. بار ۲.۱ دیپ باس به‌جای فناوری MultiBeam فناوری مشابهی به‌نام Surround Sound دارد و مانند مدل جدید 5.1 از ویژگی‌هایی همچون ورودی و خروجی HDMI، پورت اپتیکال و بلوتوث برخوردار است؛ اما متاسفانه از وای‌فای پشتیبانی نمی‌کند.

ساندبار بار 2.0 آل این وان

ساندبار بار 2.0 آل این وان جی بی ال- JBL Bar 2.0 All-in-One

ساندبار ارزان‌قیمت جی‌بی‌ال ۱۸۰ دلار و توان آن هم تنها ۸۰ وات است و بدون ساب‌ووفر عرضه خواهد شد. این ساندبار از بلوتوث و ورودی HDMI برای اتصال با سایر وسایل استفاده می‌کند و فاقد وای‌فای و خروجی HDMI است. کاربران می‌توانند هر سه مدل جدید را در آمازون پیش‌خرید کنند.

 
 
 
منیع:


:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بلندگوهای خودرو با گذشت زمان فرسوده می‌شوند و حتی می‌شکنند. چنین موضوعی به‌ویژه درباره‌ی بلندگوهای کارخانه‌ای اصلی با کیفیت پایین که اکثر خودروها به آن‌ها مجهز هستند، صادق است. اجزای داخلی سیستم صوتی خودرو طی استفاده‌ی مداوم خراب می‌شود و کار زیادی در این زمینه نمی‌توان انجام داد.  

car audio system / سیستم صوتی خودرو

گاهی اوقات گفته می‌شود که بلندگوهای خودرو به یکباره خراب شده‌اند. خراب شدن تمام بلندگوها، بدون استفاده‌ی نادرست تقریبا ممکن نیست؛ از جمله این موارد می‌توان به بیش از اندازه بلندکردن صدای سیستم صوتی اشاره کرد. با این حال هنگامی که تمام بلندگوهای سیستم صوتی خودرو همگی به یکباره از کار می‌افتند، مشکل معمولاً از دستگاه پخش یا هدیونیت، آمپلی‌فایر یا سیم‌کشی است. 

car audio system / سیستم صوتی خودرو

در برخی موارد، ایجاد مشکلی کوچک در سیم‌کشی بین هدیونیت و یکی از بلندگوها به‌تنهایی می‌تواند باعث شود که تمام بلندگوهای سیستم صوتی خودرو به یکباره قطع شوند.

بررسی هدیونیت و آمپلی‌فایر

اگر هدیونیت سیستم صوتی روشن باشد اما صدایی از بلندگوها دریافت نشود، به‌راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که مشکل از بلندگوها است. اما این واقعیت که هدیونیت روشن شده است، به‌معنای درست کارکردن نیست. قبل از انجام هر کار دیگری باید:

  • مطمئن شد که هدیونیت روی حالت ضدسرقت قرار نگرفته است که به کد رمز نیاز دارد.
  • تنظیمات صدا بررسی شود.
  • ورودی‌های صوتی مختلف آزمایش شوند (مثلاً رادیو، پخش‌کننده یا پلییر CD و غیره).
  • تمام فیوزهای داخلی مربوطه آزمایش شوند.
  • سیم‌ها تحت بررسی قرار گیرند.

car audio system / سیستم صوتی خودرو

اگر هیچ مشکلی در هدیونیت پیدا نشد، باید آمپلی‌فایر را بررسی کرد. در سیستم‌های صوتی خودرو که از آمپلی‌فایرها استفاده می‌کنند، آمپلی‌فایر شایع‌ترین علت بروز این نوع مشکل است؛ زیرا صدا باید از طریق آن از بلندگوها عبور کند. در روند بررسی آمپلی‌فایر، باید موارد زیر را انجام داد:

  • اطمینان حاصل شود که آمپلی‌فایر واقعاً روشن است.
  • اطمینان حاصل شود که آیا آمپلی‌فایر به حالت «Protect Mode» رفته است یا خیر.
  • سیم‌های ورودی و خروجی بلندگوها بررسی شوند.
  • فیوزهای داخلی و خارجی آزمایش شوند و از سالم‌بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود.

car audio system / سیستم صوتی خودرو

بررسی سیم‌کشی بلندگوهای خودرو

از آنجا که سیم‌های بلندگو اغلب در پشت پنل‌ها و قالب‌ها، زیر صندلی‌ها و کفپوش عبور می‌کنند، بازرسی دقیق آن‌ها دشوار است. بررسی اتصال بین یک سر هر کدام از سیم‌ها (در هدیونیت یا آمپلی‌فایر) و انتهای دیگر در بلندگو آسان‌تر به نظر می‌رسد. اگر اتصال وجود نداشته باشد، این بدان معنی خواهد بود که سیم در جایی قطع شده است.

car audio system / سیستم صوتی خودرو

اگر بلندگوهای خودرو شما داخل درها نصب شده‌اند، نقطه‌ی مشترک عیب در جایی است که سیم بلندگو بین در و پنل آن عبور می‌کند. اگرچه سیم‌کشی در خودرو به‌طور معمول توسط ورق‌های لاستیکی سخت محافظت می‌شود، اما به دلیل فشارهای مکرر که هنگام باز و بسته‌شدن درها بر آن‌ها وارد می‌شود، ممکن است سیم‌ها به‌مرور زمان فرسوده یا قطع شوند.

آزمایش بلندگوهای خودرو

روش دیگر، پیداکردن مقداری سیم و سیم‌کشی مجدد و موقتی برای هر بلندگو است. از آنجا که این روش برای آزمایش موقتی است، باید با برداشتن پنل‌های در و سایر اجزا به بلندگوها دسترسی پیدا کرد.

car audio system / سیستم صوتی خودرو

اگر بلندگوها با سیم‌های جدید کار کنند، می‌توان مطمئن بود که مشکل از سیم‌کشی قدیمی است. همچنین می‌توان بلندگوهای خودرو را با وصل‌کردن سیم برق از هدیونیت یا آمپلی‌فایر و اتصال سیم‌های مثبت و منفی هر بلندگو به پایانه‌های مثبت و منفی یک باتری ۱/۵ ولت، «آزمایش» کرد.

car audio system / سیستم صوتی خودرو

اگر سیم بلندگوها خراب نشده و بلندگو هم کاملاً خراب نیست، هنگام اتصال سیم‌ها به پایانه‌های باتری، صدای جزئی شنیده خواهد شد. با این حال شنیدن صدای خفیف از بلندگو با باتری ۱/۵ ولت، لزوماً به‌معنای این نیست که بلندگو در وضعیت خوبی قرار دارد. اگر در آخر همه چیز بررسی شده باشد، وقت آن است که بلندگوهای خودرو به‌صورت کامل جایگزین شوند. 

 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مؤسسه آماری کانترپوینت (Counterpoint) به‌تازگی گزارشی درباره‌ی پنج برند پراستفاده‌ کاربران آمریکایی در حوزه‌ی هدفون‌های بی‌سیم را منتشر کرده که آمار جالبی را ارائه می‌کند. 

در این آمار شاهد صدرنشینی اپل با هدفون‌های بی‌سیم ایرپاد هستیم. طبق این آمار، ۵۷ درصد از کاربران آمریکایی استفاده‌از هدفون‌ بی‌سیم ساختِ اپل را نسبت‌به برند‌های دیگر ترجیح می‌دهند. پس‌از اپل نیز به‌ترتیب برند‌های BOSE، سامسونگ، سونی و برند زیرمجموعه‌ی اپل، یعنی Beats قرار دارند. 

Counterpoint Hearables brands us

براساس تحلیل نویسنده‌ی این گزارش، دلیل اصلی‌ که کاربران به استفاده‌از هدفون‌های اپل روی می‌آورند، سادگی کارکرد و حمل‌پذیری‌ راحت‌تر آن‌ها نسبت‌به مدل‌های سایر برند‌ها است. 

توجه داشته باشید که نتایج به‌دست‌آمده حاصل رصد رفتار ۲۰۰ کاربر بوده است؛ بنابراین احتمالا آمار موردبحث در تعداد کاربران بالاتر مقداری متفاوت باشد.

ورود اپل به حوزه‌ی پوشیدنی‌ها با اپل واچ و سپس ایرپاد، کاملا با موفقیت همراه بوده است و این موضوع را می‌توان در آمار‌ها به‌وضوح مشاهده کرد. طبق برخی تحلیل‌ها، درآمد اپل از فروش محصولات پوشیدنی‌اش به‌زودی از درآمد حاصل‌از فروش محصولات مک و آیپد پیشی خواهد گرفت؛ بنابراین دور از ذهن نیست اگر کوپرتینویی‌ها در آینده‌ دستگاه‌های پوشیدنی دیگری را نیز به بازار عرضه کنند. 

به‌طور‌کلی، دسته‌بندی هدفون‌های بی‌سیم در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹، فروشی ۲۷ میلیون واحدی را تجربه کرده است که از رشد ۵۶ درصدی این دسته‌بندی در هر فصل مالی خبر می‌دهد. عمده فروش محصولات یادشده نیز در آمریکا، اروپا و چین اتفاق می‌افتد.

دیدگاه خود را در‌این‌باره با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. 

 
 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

هواوی در تازه‌ترین رویداد خود که دیروز برگزار شد، تبلت میت‌پد پرو، دو لپ‌تاپ سری میت‌بوک، دو تلویزیون اسمارت اسکرین و اسپیکر هوشمند ساوند ایکس را معرفی کرد. برای آشنایی بیشتر با این محصولات با زومیت همراه باشید.


لپ‌تاپ میت‌بوک دی ۱۴ و ۱۵

لپ‌تاپ میت بوک دی هواوی

تازه‌ترین لپ‌تاپ‌های هواوی در دو اندازه‌ی ۱۴ و ۱۵/۶ اینچی و با طراحی و سخت‌افزار یکسان عرضه خواهند شد. هر دو لپ‌تاپ به نمایشگرهایی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶ به ۹ و حاشیه‌های باریک و حسگر اثرانگشت مجهز هستند. وزن مدل ۱۴ اینچی ۱/۳۸۰ کیلوگرم و وزن مدل ۱۵ اینچی ۱/۶۲۰ کیلوگرم است. درضمن، وب‌کم مخفی نیز به زیبایی هرچه‌تمام‌تر در صفحه‌کلید آن جای گرفته‌ است. این دو لپ‌تاپ با پردازنده‌های نسل دهم AMD رایزن ۵ و اینتل Core i5 و Core i7 و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس MX250 و ۸ تا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابات حافظه‌ی SSD عرضه می‌شوند.

لپ‌تاپ میت بوک دی هواوی

سیستم‌عامل این لپ‌تاپ‌ها ویندوز ۱۰ است؛ اما درصورت تمایل، امکان خرید نسخه‌ی لینوکس نیز برای علاقه‌مندان وجود خواهد داشت. میت‌بوک به یک درگاه یو‌اس‌بی تایپ سی، دو درگاه یواس‌بی ۲، یک درگاه یو‌اس‌بی ۱، جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری و خروجی HDMI نیز مجهز خواهد بود. ناگفته نماند میت‌بوک ۱۴ از باتری ۵۶ وات‌ساعتی و میت‌بوک ۱۵ اینچی از باتری کوچک‌‌تر و ۴۲ وات‌ساعتی برخوردار دارد. فروش هر دو لپ‌تاپ از پنجشنبه ۲۱ آذر و با قیمت پایه‌ی ۵۲۵ دلار آغاز خواهد شد.


تلویزیون‌های اسمارت اسکرین V65 و V75

تلوزوین هوشمند اسمارت اسکرین هواوی

اسمارت اسکرین‌های بزرگ هواوی در ابعاد ۶۵ و ۷۵ اینچی عرضه خواهند شد. این دو تلویزیون هوشمند LED 4K از فناوری HDR کوانتوم دات پشتیبانی می‌کنند و به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز هستند. این تلویزیون‌ها به‌طور کامل NTSC را پوشش می‌دهند و از تکنیک فشرده‌سازی دینامیک MEMC برای فرم‌ریت‌های یکنواخت‌تر بهره می‌برند. هواوی در بالای این تلویزیون‌ها یک دوربین پاپ‌آپ افزوده است که از آن می‌توان برای ویدئوکنفرانس با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل استفاده کرد. درضمن، این دوربین از ویژگی‌های پیگیری عمق میزبانی می‌کند و امکان پیگیری حرکات ساده‌ی بدن و ژست‌های کنترلی در آن وجود دارد.

تلوزوین هوشمند اسمارت اسکرین هواوی

ازجمله مشخصات تلویزیون‌های جدید هواوی تراشه چهارهسته‌ای هواوی Honghu 818، چهار گیگابایت حافظه‌ی رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و سیستم‌عامل اختصاصی هواوی (هارمونی) است. این سیستم‌عامل قابلیت‌های منحصربه‌فردی مانند هواوی Share و کنترل اسمارت هوم و امکان ارسال تصویر دو گوشی هوشمند به‌صورت هم‌زمان در تلویزیون‌ را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

تلوزوین هوشمند اسمارت اسکرین هواوی

اسمارت اسکرین‌های هواوی به سه درگاه HDMI نوع ۲، یک درگاه اترنت، یک درگاه یو‌اس‌بی نوع ۳، یک خروجی AV، بلوتوث 5 و وای‌فای با باند دوگانه مجهز هستند و هواوی برای ارائه‌ی صدایی طبیعی‌تر از سیستمی صوتی ۹ اسپیکره استفاده کرده است. قیمت مدل ۷۵ اینچی درحدود ۱،۸۵۰ دلار خواهد بود و سوم دی روانه‌ی بازارهای چین خواهد شد.


اسپیکر ساوند ایکس

اسپیکر هوشمند ساوند ایکس هواوی

اسپیکر هوشمند ساوند ایکس هواوی ثمره‌ی همکاری با Devialet، یکی از شرکت‌ها فرانسوی تولیدکننده‌ی تجهیزات صوتی است که از دو ساب‌ووفر ۳/۵ اینچی و خروجی ۶۰ واتی بهره می‌برد. برای تقویت صدای این اسپیکر از ساب مدل SAM استفاده شده است که توانایی تولید اصوات زیر تا ۴۰ هرتز و اصوات بلند تا ۹۳ دسی‌بل را دارد و طراحی آکوستیک وام‌گرفته‌شده از شرکت فرانسوی اجازه می‌دهد صدا در حجم‌های بالا بدون اعوجاج باشد.

اسپیکر هوشمند ساوند ایکس ازطریق NFC با دستگاه‌های دیگر جفت می‌شود و با کمک سیستم HiLink، هواوی تمامی کارایی‌های اسپیکر هوشمند سنتی مانند امکان اتصال به لوازم دارای کنترل هوشمند و اجرای دستورها صوتی را خواهد داشت. ساوند ایکس به تراشه‌ی ۱/۵ گیگاهرتزی مدیاتک MT8518 و ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی رم، ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، بلوتوث نسخه‌ی ۵ و وای‌فای با باند دوگانه مجهز است. فروش اسپیکر هوشمند ساوند ایکس از چهاردهم آذر با قیمت پایه‌ی ۲۸۵ دلار آغاز خواهد شد.

 

 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

آیا می‌دانید چگونه می‌توان محتوای دالبی اتموس را انتقال داد؟ چگونه می‌توانید با گوشی یا کامپیوتر خود صدای دالبی اتموس را تجربه کنید؟ دالبی اتموس چگونه لذت انجام بازی و شنیدن موسیقی را دو چندان می‌کند؟ آیا می‌توان با هدفون هم صدا را سه‌بعدی شنید؟ فناوری‌های صوتی جدید مشابه دالبی اتموس چیست؟ آیا سیستم‌های صوتی گران‌قیمت دالبی اتموس ارزش خرید را دارند؟ چه آینده‌ای در انتظار دالبی اتموس است؟ در این مقاله به تمام این سؤال‌ها و چند سؤال دیگر پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید تا بیشتر با دالبی اتموس آشنا شوید.

نحوه‌ی انتقال محتوای دالبی اتموس

قطعا کیفیت تجهیزات مورداستفاده برای انتقال صدای دالبی اتموس از پلیر به سیستم صوتی به‌اندازه‌ی کیفیت خود سیستم‌های صوتی مهم است؛ برای انتقال صدای دالبی اتموس تنها باید از کابل HDMI استفاده کنید و انتقال آن برخلاف صدای سراند معمولی با کابل اپتیکال امکان‌پذیر نیست؛ زیرا صدای دالبی‌اتموس بیت‌ریت بسیار بالایی دارد (متوسط بیت‌ریت صدای دالبی اتموس درحدود ۴۷۰۰ کیلوبیت در ثانیه است و حداکثر میزان آن به ۸۳۰۰ کیلوبیت در ثانیه هم می‌رسد) و کابل‌های اپتیکال توانایی انتقال این میزان از اطلاعات را ندارند.

صدای دالبی اتموس تنها برای محتوای 4K عرضه می‌شود و تنها باید از کابل HDMI 2.1 برای انتقال این صدا استفاده کنید. درضمن امکان انتقال صدای دالبی اتموس با استفاده از درگاه HDMI ARC وجود ندارد؛ زیرا این درگاه تنها می‌تواند صدای ۸ کاناله (۷/۱) با حداکثر بیت‌ریت ۳ مگابیت در ثانیه را انتقال دهد؛ بنابراین HDMI ARC اصلا برای انتقال صدای دالبی اتموس مناسب نیست و درصورت استفاده از آن برای انتقال صدای فراگیر سه‌بعدی اصلا نمی‌توانید از حداکثر کیفیت ممکن صدای دالبی اتموس لذت ببرید و تنها می‌توانید برای انتقال ترک‌های صوتی دالبی اتموس که از حداقل بیت‌ریت و تعداد کانال ممکن (صدای ۸ و ۶ کاناله) برخوردارهستند، از این درگاه استفاده کنید.

کابل HDMI 2.1

البته در‌صورتی که درگاه HDMI ARC پلیر (معمولا تنها تلویزیون‌ها دارای این درگاه هستند) و گیرنده‌ی AV سیستم صوتی شما از حالت Common Mode برای انتقال صدا استفاده کند، انتقال صدای دالبی‌ اتموس با بیت‌ریت بالا نیز با آن امکان‌پذیر است؛ زیرا این نوع از درگاه‌های HDMI ARC توانایی انتقال صدایی با بیت‌ریت ۱۲ مگابیت در ثانیه هم برخوردار هستند؛ البته حتی این درگاه‌ها نیز توانایی انتقال صدایی با بیش از ۸ کانال را ندارند.

به‌تازگی نسل جدید درگاه HDMI ARC تحت‌عنوان HDMI eARC معرفی شده است که با استفاده از آن می‌توانید صدای دالبی اتموس را به‌راحتی انتقال دهید؛ زیرا این درگاه از صدای چند کاناله با کانال‌های متعدد (تا ۳۲ کانال) و صدای ۲۴ بیتی ۱۹۲ کیلوهرتزی تا بیت‌ریت ۳۸ مگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین بدون هیچ مشکلی می‌توانید صدایی با وضوح بسیار بالا را با سرعت بالا با آن انتقال دهید؛ درحال‌حاضر تنها تعداد معدودی از دستگاه‌ها مجهز به پورت HDMI eARC هستند؛ البته اکثر دستگاه‌هایی که از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند، این درگاه را نیز در خود جای داده‌اند.

HDMI eARC

یادآوری می‌شود، تنها کابل HDMI 2.1 از فناوری HDMI eARC پشتیبانی می‌کند؛ درضمن برای انتقال سریع محتوا باید از کابل‌هایی استفاده کنید که فوق سریع باشند و از فناوری Ethernet نیز پشتیبانی کنند؛ از میان بهترین کابل‌های HDMI 2.1 می‌توان به کابل‌های زیر اشاره کرد:

  • کابل اپتَب (Uptab) با قیمت ۳۵ دلار (۳ متری)
  • کابل وانکانوی (OneConvey) با قیمت ۱۶ دلار (۲ متری)
  • کابل وانکانوی با قیمت ۱۳ دلار (۱ متری)

متاسفانه HDMI 2.1 هنوز در فروشگاه‌های ایرانی عرضه نشده است و در صورت تمایل برای خرید این کابل باید آن را از فروشگاه آمازون از طریق سایت‌های واسطه با قیمت بسیار بالایی تهیه کنید؛ به‌عنوان مثال قیمت کابل‌ ۳ متری اپتب در این سایت‌ها ۶۵۴ هزار تومان است!

دالبی اتموس در صنعت بازی

دالبی اتموس در صنعت بازی

در لخش اول مقاله عناوین بازی‌های دارای صدای دالبی اتموس را معرفی کردیم. استفاده از صدای دالبی اتموس در بازی‌ها موجب می‌شود، بازیکن کنترل بسیار بهتری روی بازی داشته باشد؛ مخصوصا در بازی‌های تیراندازی اول شخص؛ زیرا سه‌بعدی بودن صدا به بازیکنان این بازی‌ها کمک می‌کند موقعیت دشمنان خود را براساس صدا بهتر تشخیص دهند و این موضوع می‌تواند در مرگ و زندگی و برد و باخت او تأثیر بسزایی داشته باشد!

دالبی اتموس/ Dolby Atmos

همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، کنسول‌های بازی ایکس‌باکس وان ایکس و ایکس‌باکس وان اس از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند؛ اما متاسفانه در‌حال‌حاضر یک هیچ از بازی‌های منتشرشده برای نسخه‌های مختلف پلی‌استیشن 4 پرو از دالبی اتموس پشتیبانی نمی‌کنند. ظاهرا قرار است بازی Battlefield 1 به‌عنوان نخستین بازی برای این کنسول سونی منتشرشود؛ اما مقامات مسئول سونی درباره‌ی این موضوع هنوز هیچ حرفی نزده‌اند. البته برای تماشای فیلم دالبی اتموس با کنسول بازی سونی هیچ مشکلی وجود ندارد و تنها با انجام یک‌سری تنظیمات صوتی و برخی از تنظیمات دیگر در دیسک‌های بلوری می‌توانید به‌راحتی از صدای سه‌بعدی لذت ببرید.

برای فعال‌کردن صدای دالبی اتموس در کنسول‌های بازی مایکروسافت ایکس‌باکس وان ایکس و وان اس ابتدا اپلیکیشن Dolby Access را از مایکروسافت استور دریافت، نصب و اجرا (با انتخاب گزینه‌ی Lunch) کنید.

Dolby Access app

پس از اجرای اپلیکیشن صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی With my home theater یا گزینه‌ی With my headphones صدا را از سینمای خانواده یا هدفون پخش کنید.

Dolby Access app

در صورت انتخاب گزینه‌ی With my home theater، در صفحه‌ی بعد گزینه‌ی Continue را انتخاب کنید.

Dolby Access app

در صفحه‌ی بعد با انتخاب گزینه‌ی Go to Xbox settings وارد صفحه‌ی تنظیمات پخش صدای دالبی می‌شویم.

Dolby Access app

در این صفحه گزینه‌ی HDMI Audio را روی حالت Bitstream Out  قرار دهید.

Dolby Access app

گزینه‌ی Bitstream format را روی حالت (Dolby Atmos for home theater (HDMI only قرار دهید (گزینه‌ی Optical Audio را تغییر ندهید و آن را غیرفعال باقی بگذارید).

Dolby Access app

پس از انجام این تنظیمات در صورت تمایل می‌توانید تنظیمات پخش صدای فیلم‌های بلوری دالبی اتموس را نیز انجام دهید؛ البته در‌صورتی که صدای فیلم دالبی اتموس باشد، صدا به‌صورت خودکار سه‌بعدی پخش می‌شود و تنظیمات پخش این صدا به‌صورت پیش‌فرض فعال هستند.

سپس با مراجعه به صفحه‌ی Home و بازکردن اپلیکیشن Dolby Access عناوین بازی‌های دالبی اتموس را مشاهده کنید. در ضمن با مراجعه به سرویس نتفلیکس از طریق اپلیکیشن Xbox می‌توانید تریلرهای جذابی را نیز با صدای دالبی اتموس تماشا کنید؛ همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، استفاده از این سرویس در ایران تقریبا امکان‌پذیر نیست.

توجه: این اپلیکیشن رایگان نیست و برای استفاده از باید ۱۴٫۹۹ دلار پرداخت کنید؛ البته به مدت ۳۰ روز می‌توانید از آن استفاده کنید.

دالبی اتموس در صنعت موسیقی

دالبی اتموس در موسیقی

موسیقی دالبی اتموس نیز مانند صدای فیلم کاملا شما را کاملا دربرمی‌گیرد؛ اجازه دهید مثالی را برای درک بهتر موضوع بیان کنیم؛ زمانی‌که در‌حال گوش‌دادن کنسرت ضبط‌شده با این فناوری هستید، با شروع کنسرت ابتدا صدای یک یا چند ساز را از مقابل می‌‌شنوید؛ اما با ادامه یافتن موسیقی صدای سازها را هر طرف می‌شنوید یا ممکن است از هر طرف صدای یک ساز خاص را بشنوید، حتی ممکن است صدای افراد حاضر در کنسرت که ترانه را زمزمه می‌کنند، از پشت سر خود بشنوید؛ قطعا موسیقی دالبی اتموس تجربه‌ای باورنکردنی برای شما رقم خواهد زد و حتی ممکن است لذت شما از موسیقی بیشتر از زمانی باشد که در سالن کنسرت حضور دارید.

هدفون‌های دالبی اتموس

هدفون های دالبی اتموس

باید این مژده را به شما بدهیم که حتی با هدفون هم می‌توانید صدای دالبی اتموس را بشنوید؛ البته صدایی که این هدفون‌ها ایجاد می‌کنند، مانند صدای ساندبارهای دالبی اتموس، مجازی و شبیه‌سازی شده است و درواقع با تکنیک جالبی تحت‌عنوان صدای باینرال (Binaural Audioمغز شما را فریب می‌دهد؛ تکنیک Binaural Audio تکنیکی برای شبیه‌سازی صدای سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه است.

در این تکنیک صدا به‌صورت استریو و با استفاده از دو میکروفون که در فاصله‌ی ۱۸ سانتی‌متری از یکدیگر قرار دارند (فاصله‌ی معمول بین دو گوش انسان) ضبط می‌شوند؛ در برخی از استودیوهای حرفه‌ای میکروفون‌ها در دو طرف سر یک مانکن و در داخل دو گوش مصنوعی با ساختاری مانند گوش واقعی قرار می‌گیرند تا تمام فرکانس‌های صدایی که انسان می‌شود، ضبط شوند. در این تکنیک، صدا درست همان‌طور که می‌شنویم ضبط می‌شود و وقتی این صدا را با هدفون می‌شنویم، تصور می‌کنیم که کاملا واقعی است و در محیط حضور فیزیکی داریم؛ البته برای شنیدن صدای سه‌بعدی ایجادشده به این روش حتما باید از هدفون استفاده کنید و اسپیکرها نمی‌توانند این صدا را سه‌بعدی پخش کنند.

صدای binaural

 بازیکنان با کمک هدفون‌های دالبی اتموس موقعیت مکانی دشمنان را بهتر تشخیص می‌دهند

هدفون‌های دالبی اتموس از تکنیک‌های صدای باینرال حداکثر استفاده را می‌کنند تا بتوانند صدای سه‌بعدی را به نحو احسن به کاربر منتقل کنند. هدفون‌های دالبی اتموس می‌توانند با واقعی‌کردن صدای انفجارها و تیراندازی‌ها و پخش دقیق صدای اشخاص براساس مکان آن‌ها، به بازیکنان کمک کنند تا موقعیت مکانی شخصیت‌های بازی را بهتر تشخیص دهند و نسبت به اتفاقات پیرامون خود در محیط بازی واکنش سریع‌تری داشته باشند. درحال‌حاضر استفاده از هدفون‌های دالبی اتموس برای تجربه‌ی بهتر صدای فراگیر بازی‌های دارای این صدا در ویندوز 10 و کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و ایکس‌باکس وان اس متداول شده است.

برای استفاده از هدفون‌ دالبی اتموس جهت شنیدن صدای بازی‌های ایکس‌باکس وان، باید پس از اجرای اپلیکیشن Dolby Access و انتخاب گزینه‌ی With my headphones، گزینه‌ی Headset Audio را روی حالت Dolby Atmos for Audio قرار دهید و در صورتی‌که هدفون شما از طریق HDMI و کابل اپتیکال به کنسول متصل می‌شود، باید گزینه‌ی Using HDMI or optical audio headset را نیز فعال کنید. در نهایت برای شنیدن صدای دالبی اتموس باید به صفحه‌ی قبل بازگردید و گزینه‌ی Continue را بزنید.

Dolby Access app

از میان برترین هدفون‌های دالبی اتموس می‌توان به هدفون ترتل بیچ (Turtle Beach) مدل TBS-۲۰۱۵-01 و مدل TBS-2035-01 (هر دو هدفون ۱۰۰ دلار هستند)، هدفون‌های پلنترونیک (Plantronic) مدل‌ RIG 500 PRO HX و RIG 500 PRO و RIG HD 800 وRIG Pro E و 210440-01 اشاره کرد که به‌ترتیب با قیمت‌های ۸۰، ۹۰، ۱۳۰، ۱۵۰ و ۱۳۰ دلار به‌فروش می‌رسند.

دالبی اتموس در گوشی‌ها

گوشی های دالبی اتموس

چند سالی است که گوشی‌های دالبی اتموس نیز روانه‌ی بازار شده‌اند. صدای سه‌‌بعدی در این گوشی‌ها که برخی از آن‌ها مجهز به چهار اسپیکر هستند، به‌خوبی حرکت می‌کند و کاربران صدای کاملا فراگیر، بدون نویز و واضحی می‌شوند (البته صدای دالبی اتموس ایجادشده توسط گوشی‌ها نیز مانند صدای ساندبارها و هدفون‌های دالبی اتموس، مجازی و غیرواقعی است). اسپیکر این گوشی‌ها حتی محتوی عادی را غنی‌تر و عمیق‌تر پخش می‌کنند. از دیگر قابلیت‌های اسپیکرهای این گوشی‌ها می‌توان به حذف صداهای مزاحم و تقویت صدای اصلی و مکالمه‌ها در کتاب‌های صوتی، پادکست‌ها و پیام‌های صوتی اشاره کرد. این موضوع درمورد ویدیوها نیز صدق می‌کند.

گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به فناوری دالبی اتموس

در‌حال‌حاضر گوشی‌های آیفون 11 پرو، آیفون 11 پرو مکس، گلکسی اس 9، گلکسی اس 9 پلاس، گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 پلاس، گلکسی نوت 9، اکسپریا 1، وان پلاس 7 پرو، نوکیا 6، لنوو فب 2، لنوو وایب کی 5، لنوو وایب کی 5 پلاس، لنوو وایب کی 5 نوت، اوپو رینو، ریزر فون، آکسون 7، آکسون 7 مینی و جی ام 9 پرو مجهز به این فناوری هستند.

از میان تبلت‌های مجهز به دالبی اتموس می‌توان به لنوو تب 2 ای 10-70، لنوو تب 4، لنوو تب 7 (مدل‌های ۸، ۱۰٫۱ و ۱۰٫۵ اینچی)، سامسونگ گلکسی تب ای و سامسونگ تب اس 4 اشاره کرد.

فعال‌کردن دالبی اتموس در گوشی‌های مجهز به دالبی اتموس

کاربران گوشی‌های سامسونگ می‌توانند قابلیت دالبی اتموس گوشی‌های خود را در صفحه‌ی دوم نوار نوتیفیکیشن‌ها فعال کنند. درصورتی‌که این ویژگی وجود ندارد، می‌توانند با مراجعه به بخش Advanced Sound Settings در بخش Sound & Vibrations تنظیمات گوشی، قابلیت دالبی اتموس را در بخش Sound Quality and Effects فعال کنند. در سایر گوشی‌های اندرویدی نیز تنظیمات فعال کردن دالبی اتموس با کمی تفاوت به همین صورت است.

ایجاد قابلیت دالبی اتموس در گوشی‌های اندرویدی فاقد دالبی اتموس

دالبی اتموس در گوشی

جالب است بدانید کاربرانی که گوشی‌های آن‌ها فاقد فناوری دالبی اتموس است نیز می‌توانند با استفاده‌ از ترفندی ساده و صرف چند دقیقه وقت تاحدودی از این ترفند استفاده کنند؛ در برخی از منابع گفته شده ایجاد این فناوری صوتی جدید روی گوشی‌ها مستلزم روت‌کردن گوشی است؛ اما درحقیقت هیچ نیازی به این کار نیست. مطمئن باشید این کار می‌تواند کیفیت صدای گوشی شما را به میزان محسوسی افزایش دهد.

برای افزودن این قابلیت به گوشی خود، به فایل زیپ نصب دالبی (Dolby Installer Zip File) و یکی از نرم‌افزارهای کاستوم ریکاوری مانند CWM و TWRP نیاز دارید.

پس از نصب نرم‌افزار کاستوم ریکاوری و دانلود فایل مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا فایل نصب دالبی را در کارت‌حافظه یا حافظه‌ی گوشی کپی کنید (تفاوتی ندارد).

۲. گوشی را خاموش و مدتی صبر کنید.

۳. دکمه‌های پاور، زیادکردن صدا و هوم را هم‌زمان با هم بزنید تا گوشی در حالت Recovery Mode روشن شود.

۴. گزینه‌ی Install را انتخاب کنید.

آموزش

۵. پس از جست‌وجو و یافتن فایل زیپ نصب دالبی، آن را نصب کنید.

آموزش

۶. منتظر بمانید تا نرم‌‌افزار ریکاوری فایل‌های مربوطه را فلش کند. ممکن است تکمیل این فرایند چند ثانیه طول بکشد.

۷. گوشی خود را ریست کنید.

آموزش

کاربران گوشی‌های اندرویدی روت‌شده نیز می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند.

چنانچه می‌خواهید قابلیت دالبی اتموس را بدون استفاده از نرم‌افزار کاستوم ریکاوری به گوشی خود اضافه کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. نرم‌افزار ES File Explorer را دانلود کنید.

۲. در محیط نرم‌افزار به سمت چپ سوایپ و گزینه‌ی Root Explorer را فعال کنید.

root explorer

۳. دو فایل APk موجود در پوشه فایل دانلود دالبی را که قبلا با نرم‌افزار ES File Explorer اکسترکت کرده‌اید، کپی و در پوشه‌ی priv-app در پوشه‌ی system حافظه‌ی گوشی پیست کنید.

۴. هر یک از دو فایل APK موجود در پوشه‌ی priv-app را که قبلا کپی کرده‌اید، انتخاب و با کلیک‌کردن روی منوی سه‌نقطه‌ی سمت راست بالای صفحه‌نمایش، مسیر  >> Properties >> Permissions >> Change را دنبال کنید و پرمیشن‌های (Permissions) هر یک از فایل‌های کپی‌شده را درست مانند شکل زیر تغییر دهید. سپس این مراحل را برای فایل APK هم تکرار کنید.

آموزش

تغییر پرمیشن‌های اپلیکیشن

۵. پوشه‌ی دالبی موجود در پوشه‌ی Download Folder را در پوشه‌ی /system/ کپی کنید و پرمیشن‌های آن را درست مانند شکل زیر تغییر دهید.

آموزش

تغییر پرمیشن‌های پوشه

۶. پرمیشن‌های فایل ds1-defouit.xml در پوشه‌ی دالبی در پوشه‌ی سیستم را درست مانند مرحله‌ی ۴ تغییر دهید.

آموزش

تغییر پرمیشن‌های فایل

۷. به پوشه‌ی Download Folder مراجعه، پوشه‌ی etc در پوشه‌ی system را باز و فایل audio_effects.conf را کپی و آن را اوررایت کنید. سپس پرمیشن‌های آن را درست مانند مرحله‌ی ۶ تغییر دهید.

۸. دوباره به پوشه‌ی Download Folder مراجعه، پوشه‌ی etc را باز و فایل android.dolby.xml را پس از دنبال کردن مسیر /system/etc/permissions/ در پوشه‌ی پرمیشن کپی کنید. سپس پرمیشن‌های آن را درست مانند مرحله‌ی ۶ تغییر دهید.

۹. دوباره به پوشه‌ی Download Folder مراجعه، پوشه‌ی lip را باز، فایل libstagefright_soft_ddpdec.so را کپی و سپس آن را در پوشه‌ی lib در پوشه‌ی system پیست کنید. سپس پرمیشن‌های آن را درست مانند مرحله‌ی ۶ تغییر دهید.

۱۰. دوباره به پوشه‌ی Download Folder مراجعه، پوشه‌ی lip را باز و سپس پوشه‌ی soundfx را باز و فایل libdseffect.so را کپی و پس از بازکردن پوشه‌های system و lip آن را در پوشه‌ی soundfx پیست کنید. سپس پرمیشن‌های آن را درست مانند مرحله‌ی ۶ تغییر دهید.

۱۱. به پوشه‌ی Download Folder مراجعه، پوشه‌ی Vendor را باز و تمام فایل‌های پوشه‌ی etc را کپی و پس از بازکردن پوشه‌ی system آن‌ها را در پوشه‌ی Vendor کپی کنید. سپس پرمیشن‌های آن را درست مانند مرحله‌ی ۵ تغییر دهید.

۱۲. پرمیشن‌های فایل audio_effects.conf موجود در پوشه‌ی etc را که در مرحله‌ی قبل کپی کرده‌اید، درست مانند مرحله‌ی ۶ تغییر دهید.

۱۳. درنهایت گوشی خود را ریست کنید. پس از راه‌اندازی مجدد گوشی، اپلیکیشن Dolby را در فهرست اپلیکیشن‌های خود مشاهده خواهید کرد.

نحوه‌ی نصب اپلیکیشن دالبی بدون استفاده از نرم‌افزار ریکاوری کاستوم در ویدیوی زیر نیز نمایش داده شده است.

 

دانلود ویدئو

در صورت تمایل برای حذف اپلیکیشن دالبی، ابتدا باید فایل زیپ حذف دالبی را از اینجا دریافت کنید؛ سپس گوشی را درست مانند زمان نصب اپلیکیشن در حالت ریکاوری روشن کنید. در مرحله‌ی بعد پس از انتخاب گزینه install و پس از آن جست‌وجو و یافتن فایل زیپ حذف دالبی، منتظر بمانید تا فایل فلش شود و در نهایت با ریست‌کردن گوشی خود، فرایند حذف اپلیکیشن را تکمیل کنید.

پخش محتوای دالبی اتموس در کامپیوتر

دالبی اتموس/ Dolby Atmos

همان‌طور که گفتیم، انتقال محتوای دالبی اتموس نیازمند استفاده از درگاه HDMI 2.1 و HDMI eARC است. در‌حال‌حاضر هیچ یک از کارت‌های گرافیک یا مادربردها از HDMI 2.1 پشتیبانی نمی‌کنند و استفاده از درگاه HDMI eARC در کامپیوتر نیز امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین در‌حال‌‌حاضر امکان انتقال صدای دالبی اتموس با کامپیوترهای PC به دستگاه‌های گیرنده‌ی AV امکان‌پذیر نیست؛ البته در‌صورتی‌که در آینده کارت‌های گرافیک مجهز به این درگاه عرضه شوند، می‌توانید کامپیوتر خود را از طریق این درگاه به تلویزیون متصل کنید و صدا را از طریق پورت HDMI eARC به گیرنده‌ی AV انتقال دهید.

البته در‌حال‌حاضر برای پخش دالبی اتموس در کامپیوتر مشکل و محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید با استفاده از پلیرهایی نظیر Microsoft Movies & TV  (که در ویندوز 10 از قبل نصب شده است) و VLC player (از نسخه‌ی موجود در استور مایکروسافت استفاده کنید) محتوای دالبی اتموس را پخش کنید. در‌حال‌حاضر امکان نصب دالبی اتموس در ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰ وجود دارد. 

به‌روزرسانی Creators ویندوز 10 از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند

البته به‌روزرسانی Creators ویندوز 10 از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند و برای استفاده از صدای سه‌بعدی در این نسخه از ویندوز 10 تنها باید این ویژگی را فعال کنید. درضمن کاربران نسخه‌ی Creators می‌توانند با بهره‌گیری از ویژگی Dolby Atmos for headphones، صدای فراگیر سه‌بعدی را با هرگونه هدفون و بدون نیاز به هدفون دالبی اتموس تجربه کنند. البته صدایی که به‌واسطه‌ی این ویژگی ایجاد می‌شود، صدایی مجازی است. درضمن برخی از بازی‌ها مثل بازی Overwatch از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، برای شنیدن صدای دالبی اتموس با هدفون، نیازی به استفاده از نسخه‌ی Creators نیست و می‌توانید تنها با دنبال‌کردن مسیر  Options > Sound > Dolby Atmos for Headphones در تنظیمات بازی، این ویژگی را فعال کنید.

در ویدیوی زیر نحوه‌‌ی فعال‌کردن دالبی اتموس به‌صورت رایگان در ویندوز 10 نمایش داده شده است. نحوه‌‌ی انجام در ویندوز 8 و ویندوز 7 نیز به همین صورت است.

 

 
 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اپل، گوگل و آمازون در همکاری مشترکی با یکدیگر در تلاش به‌دنبال توسعه‌ی استاندارد منبع باز خانه‌ی هوشمند هستند تا علاوه بر اطمینان از هماهنگی دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند با یکدیگر، توسعه‌ی دستگاه‌های جدید را آسان‌تر کرده و در این فرایند امنیت را به ارمغان آورند. هدف از این پروژه، اطمینان از کار کردن تمامی محصولات خانه‌ی هوشمند اعم از تلفن هوشمند و دستیار صوتی است. به‌گفته‌ی این تیم، در صورت موفقیت «کاربران می‌توانند با اطمینان از هماهنگ شدن محصول جدید با دیگر گجت‌های خانه‌ی هوشمند آن را با سیستم دلخواه مورد نظر خود راه‌اندازی، کنترل و تنظیم کنند». گوگل اضافه کرد: «کاربران گزینه‌ی انتخاب از بین گوگل اسیستنت، آمازون الکسا، اپل سیری و دیگر پلتفرم‌های دستیار صوتی را خواهند داشت.»

Amazon Echo, Google Home

سه غول بزرگ فناوری از صنعت خانه‌ی هوشمند به‌طور گسترده پشتیبانی خواهند کرد. اپل، گوگل و آمازون استانداردی به‌نام Project Connected Home over IP را تشکیل می‌دهند که شرکت Zigbee Alliance و همچنین، سازندگان پروتکل دیگر خانه‌های هوشمند ازجمله ایکیا، سامسونگ، SmartThings، Signify و شرکت فیلیپس به آن خواهند پیوست.

فناوری سیستم‌های خانه‌ی هوشمند هر سه شرکت یاد شده یعنی هوم کیت اپل، آمازون الکسا و پروتکل Weave گوگل نیز به این استاندارد اضافه می‌شوند. این تیم در تلاش است تا اواخر سال ۲۰۲۰ نسخه‌ی اولیه این استاندارد را منتشر کند. به‌گفته‌ی گوگل، برای توسعه‌دهندگان این سیستم توسعه‌ی محصولات را آسان و ساده‌تر خواهد کرد و باعث می‌شود هزینه‌های تولید برای سازندگان «با ارائه‌ی یک استاندارد واحد برای ساخت محصولات کاهش پیدا کند».

استاندارد جدید این تیم، به‌جای اینکه به‌دنبال جایگزینی پروتکل اتصال جدیدی باشد، با پروتکل‌های اتصالی رایج مانند وایفای و بلوتوث کار می‌کند. به‌گفته‌ی این تیم، تمام دستگاه‌های اتصالی به وایفای، فناوری بلوتوث کم‌انرژی و حتی پروتکل خانه‌های هوشمند Thread را نیز پشتیبانی می‌کند؛ به‌طوری که دقیقا نحوه‌ی اتصال دستگاه به سازنده‌ی آن بستگی دارد. پروتکل خانه‌های هوشمند Thread با وجود مدت زمان طولانی که در مرحله‌ی توسعه به‌سر می‌برد، هنوز به مرحله‌ی نهایی نرسیده است. گفتنی است که این پروتکل، رقیب ایرو به شمار می‌آید که آن نیز مدت زیادی است در مرحله‌ی توسعه متوقف شده است. البته، گوگل گفته است که Thread تا پیش از سال ۲۰۲۰ عملیاتی نخواهد شد.

استاندارد جدید این سه غول بزرگ فناوری در صنعت خانه‌ی هوشمند مبتنی بر آدرس IP یا پروتکل اینترنت است. البته این به‌معنی اتصال مستقیم تمام محصولات به اینترنت نیست و صرفاً برای آسان‌تر کردن فرایند دریافت پیام‌ها استفاده شده است؛ به‌طوری که با تکیه بر یک پروتکل شناخته شده، روند دریافت پیام از یک مکان به مکان دیگر ساده شود. به‌گفته‌ی این سه غول بزرگ فناوری، «این پروتکل برای ارسال امن پیام‌ها از یک محصول خانه‌ی هوشمند به سایر دستگاه‌ها، اپلیکیشن یا سرویس‌های دیگر با حفظ حریم خصوصی و امنیت در سیستم سرتاسری ایده‌آل خواهد بود».

Google Home Amazon Echo

درحال حاضر، نمی‌توان به‌درستی گفت که استاندارد موردبحث قادر به انجام چه کارهایی است. آیا به‌سادگی راهی برای اتصال به دستیاران هوشمند مانند سیری و الکسا خواهد داشت؟ یا آیا طیف گسترده‌ای از دستورها خانه‌ی هوشمند مانند تنظیم نورپردازی خانه (کم و زیاد کردن نور)، تنظیم و تغییر دما و قفل هوشمند است که امکان باز و بسته کردن تمام درهای خانه و احتمالا دادن مجوز ورود موقتی به دیگران را از طریق گوشی هوشمند فراهم و استانداردسازی خواهد کرد؟ آیا دستیاران خانه‌ی هوشمند می‌توانند خالق چنین شاهکارهایی باشند و ممکن است به همان شیوه کنترل شود؟

درنتیجه، هدف نهایی اطمینان از نحوه‌ی عملکرد دستگاه‌ها درسراسر اکوسیستم هر سه غول بزرگ تکنولوژی، اپل، گوگل و آمازون است، درصورتی‌که درحال حاضر پیروزی بزرگی برای مشتریان خواهد بود چراکه آن‌ها می‌توانند با صرف زمان کمتر از اتصال گجت خود در این استاندارد اطمینان حاصل کنند. این درحالی‌ است که گجت‌های خانه‌ی هوشمند اخیرا همراه‌با چندین سیستم دیگر خانه‌ی هوشمند در تعامل هستند، اما نکته‌ی قابل‌توجه این است که آن‌ها همیشه از محصولات هر سه غول بزرگ فناوری پشتیبانی نمی‌کنند و فرآیندهای تنظیم و پشتیبانی از هر دستگاهی می‌تواند در سیستم‌های مختلف متفاوت باشد.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/12/22/343528/apple-google-amazon-smart-home-standard/



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 | نظرات ()