نوشته شده توسط : ساحل

چنانچه بخواهید به سرور گذرگاه دور خویش متصل شوید باید ویژگی ریموت کردن را با فعال سازی ریموت دسکتاپ اکتیو کنید. در این تعلیم با نحوه پرکار سازی ریموت دسکتاپ ویندوز سرور ۲۰۱۲ و شیوه پیوست به آن آشنا خواهید شد.

ویندوز سرور نسخه‌ای از خانواده ویندوز می‌باشد که به منظور نصب بر روی سرورها جاسازی و ارائه شده است.

در مقایسه با ویندوزهای نسخه‌ی دسکتاپ استیبل تر بوده و امکان کرش آن به مراتب کمتر است و از دشوار افزارهای نیرومند سرور با مقادیر بالای رم و سی پیو پشتیبانی می‌کند.

چنانچه از مجازی سازها بر روی سرور اختصاصی خویش کاربرد می‌کنیدبه راحتی می‌توانید با فعال کردن remote desktop نمایش دسکتاپ ویندوز سرور را از تو مجازی ساز داشته باشید.

چنانچه سرور شما در بستر شبکه درونی است و دسترسی به مانیتور سرور رو دارید به چهره فیزیکی به راحتی می‌توانید مراحل را اتمام دهید.

 

قدم‌به‌قدم فعال سازی ریموت دسکتاپ
۱ – پیش درآمد در محیط ویندوز بر روی منوی استارت کلیک کنید و در صفحه‌ی باز شده بر روی This PC کلیک راست کنید.

فعال کردن ریموت دسکتاپ

با ریموت دسکتاپ ( Remote Desktop ) آشنا شوید

۲ – حال بر روی Properties کلیک کنید، در پنجره‌ی مفتوح شده بر روی Remote settings کلیک کنید لغایت وارد بخش تنظیمات ریموت دسکتاپ شوید.

properties-فعال کردن ریموت دسکتاپ

۳ – در پنجره‌ی جدید مفتوح شده در سربرگ Remote گزینه Allow remote connections to this computer را فعال کنید و در ته بر روی Apply و پس Ok کلیک کنید.

allow remote connectio-فعال کردن ریموت دسکتاپ

به همین راحتی فعال سازی ریموت دسکتاپ ویندوز سرور ۲۰۱۲ را سپریدن دادید و از این به بعد خواهید توانست با افزار Remote Desktop Connection در سیستم شخصی خود و با داشتن اطلاعات IP و یوزر و پسورد به سرور خود لاگین کنید.

همچنین می‌توانید از تعلیم وصل شدن به سرور مجازی ویندوز استفاده کنید.

پورت قبل فرض سرویس Remote Desktop برابر ۳۳۸۹ هستش که توصیه می کنیم جهت بازداری از هک شدن سرور و انجام عملیات کرک بر روی سرورتان پورت دیفالت آن را تغییر دهید.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

اینترنت اکسپلورر , ترفندهای مرورگر

حذف گزینه‌های پیشنهادی مرورگر 

 

از جمله امکانات مرورگرهای مختلف همچون کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر، پیشنهاد نشانی سایت‌های قبلا بازدید شده در صورت تایپ مجدد بخشی از آدرس است. به‌عنوان مثال چنانچه شما یک مرتبه به سایت beytoote.com مراجعه کنید یا صفحاتی از این سایت را بازدید کنید، در اجراهای آتی مرورگر هنگامی که حروف bey را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید، صفحات بازدید شده از سایت بیتوته به‌عنوان لینک‌های پیشنهادی به شما نمایش داده می‌شود تا بدون نیاز به تایپ مجدد آدرس سایت موردنظر، بتوانید به آن دسترسی یابید.

 

این قابلیت برای صرفه‌جویی در زمان بسیار ارزشمند است، اما ممکن است برای نشان دادن یک سایت به دوستان یا آشنایان خود در کنار آنها مرورگر را اجرا و حروفی را تایپ کنید که به نمایش پیشنهادهایی منجر شود که تمایلی ندارید دوستان و آشنایان‌تان نیز آنها را مشاهده کنند. در این شرایط بهترین روش حذف گزینه‌های پیشنهادی از فهرست پیشنهادهای مرورگر است که انجام این کار به روشی بسیار ساده در مرورگرهای مختلف اعم از کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر امکان‌پذیر است. البته در این فهرست نامی از مرورگر اج (Edge) نبردیم چون این مرورگر در مواردی از امکاناتی بسیار ساده پشتیبانی نمی‌کند و حذف گزینه‌های پیشنهادی نیز از جمله همین امکانات است!

 

کروم

مرورگر را اجرا کرده و بخشی از حروف مرتبط با آدرس موردنظر را وارد کنید تا گزینه‌های پیشنهادی برای شما نمایان شود.

با استفاده از کلید جهت‌نمای صفحه‌کلید به سمت پایین و بالا، روی گزینه پیشنهادی رفته و در ادامه کلیدهای Shift+Delete را فشار دهید.

به همین سادگی گزینه موردنظر از فهرست پیشنهادها مرورگر حذف می‌شود.

 

فایرفاکس

مراحل انجام کار در فایرفاکس نیز کاملا مشابه کروم است. به‌عبارت دقیق‌تر کافی است پس از اجرای مرورگر و تایپ بخشی از نشانی، پس از نمایش گزینه‌های پیشنهادی گزینه موردنظر را به حالت انتخاب درآورده و کلیدهای Shift+Delete را فشار دهید.

 

اینترنت اکسپلورر

این مرورگر تقریبا منسوخ شده و کمتر کاربری از آن استفاده می‌کند، اما با این حال هنوز هم سایت‌هایی هستند که چنانچه کاربر هم نخواهد از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده کند، او را به استفاده از این مرورگر مجبور می‌کنند! برای حذف گزینه‌های پیشنهادی در این مرورگر ‌باید همچون دیگر مرورگرها ابتدا مرورگر را اجرا کرده سپس بخشی از نشانی موردنظر را تایپ کنید تا گزینه‌های پیشنهادی نمایش داده شود.

 

در ادامه در منوی باز شده که شامل گزینه‌های پیشنهادی مرورگر است، نشانگر ماوس را روی گزینه موردنظر حرکت داده و از سمت راست مربوط به ردیف گزینه موردنظر روی آیکون بستن که به‌شکل x قابل مشاهده است، کلیک کنید.

منبع:jamejamonline.ir

 

 


:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

ویندوز 10 , مرورگر اج

بهترین مرورگر برای ویندوز 10 

 

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از حدود 10 سال پیش به جمع کاربران وب پیوسته‌اند، احتمالا با مرورگرهای مختلف کار کرده‌اید.

دنیای مرورگرها نام‌های زیادی را در خود داشته که برخی از آنها برای همیشه نابود شده‌اند و برخی دیگر همچنان در اوج هستند. موزائیک، نت‌اسکیپ، اینترنت اکسپلورر، مکستون، ویوالدی، کروم و فایرفاکس برخی از مرورگرهایی است که کاربران وب از ابتدای شکل‌گیری تاکنون مورد استفاده قرار داده‌اند.

 

بسیاری از کاربران تا سال‌ها به یک مرورگر وفادار می‌مانند و برخی دیگر نیز ممکن است برای مقاصدی مختلف نظیر چک کردن ایمیل یا تماشای فیلم از یک مرورگر خاص استفاده کنند. همچنین برخی کاربران به منظور لاگین بی‌دردسر به حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، برای هر حساب از یک مرورگر استفاده می‌کنند تا به این ترتیب هر بار نیازی به وارد کردن اطلاعات کاربری نباشد.

 

ویندوز 10 نرم‌افزارهای مختلفی را به‌صورت پیش‌فرض با خود دارد که در این فهرست، دو مرورگر یعنی اج (Edge) و اینترنت اکسپلورر 11 نیز قرار دارند. مرورگر اج مایکروسافت محصولی جدید از این شرکت است که به عنوان جایگزینی کارآمد و قابل اعتمادتر نسبت به اینترنت اکسپلورر طراحی شده است. با وجود این، هر کاربری به‌راحتی می‌تواند مرورگرهای دیگری را نیز روی ویندوز خود نصب کند، اما کدام مرورگر برای ویندوز 10 مناسب است؟

 

دسته‌بندی مرورگرها

در مجموع چهار مرورگر اصلی درحال حاضر بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده‌اند که عبارت است از سافاری (شرکت اپل)، کروم (شرکت گوگل)، اج (شرکت مایکروسافت) و فایرفاکس که وابسته به یک بنیاد غیرانتفاعی است. فایرفاکس تنها مرورگری است که به دلیل وابسته نبودن به یک شرکت تجاری، منافع کاربران را در اولویت اصلی خود قرار داده است.

 

افزون بر این، فایرفاکس تنها مرورگر محبوب در دنیاست که متن‌باز است. البته گوگل نیز کدهای کرومیوم (Chromium) را منتشر کرده و برخی از مرورگرهای فعال نظیر اپرا و ویوالدی براساس این کدها ساخته شده‌اند. با این وصف، گوگل در مرورگر کروم، یکسری کدهای اختصاصی را به کدهای متن باز کرومیوم افزوده است. تقریبا همه مرورگرهای معروف، عملکرد خوبی در ویندوز 10 دارند. با وجود این، تفاوت‌هایی نیز بین آنها وجود دارد و هر کدام از آنها برای انجام یکسری فعالیت‌های خاص، عملکرد بهتری دارند. درواقع هر کدام از این مرورگرها مزایا و معایبی دارد که شاید در نظر گرفتن آن برای انتخاب بهترین گزینه ضروری باشد.

 

مرورگرهای منبع خوار!

نرم‌افزارهای مرورگر به دلیل طراحی و عملکردشان، حجم زیادی از منابع رایانه (نظیر حافظه و توان پردازنده) را به خود اختصاص می‌دهند که البته در این میان، کروم کارنامه‌ای سیاه‌تر نسبت به دیگر مرورگرها دارد! به همین دلیل برخی کارشناسان توصیه می‌کنند در صورت عدم نیاز به مرورگر، پنجره‌های باز آن بسته شود تا به این ترتیب منابع سیستم برای استفاده کاربر آزاد شود. استفاده مرورگرها از منابع سیستم به حدی است که حتی برخی کارشناسان، بستن مرورگر و باز کردن مجدد آن را مانند «ریبوت کردن رایانه» می‌دانند!

 

یکی از مزایای فایرفاکس، ویوالدی و اپرا این است که «بارگذاری کند» دارند. این به معنای آن است که هر یک از تب‌های آن، فقط پس از کلیک کاربر روی آن تب بارگذاری می‌شوند. به‌این‌ترتیب اگر تب‌های زیادی داشته باشید، حجم زیادی از منابع سیستم برای بارگذاری آنها مصرف نخواهد شد.

 

کروم محبوب؛ ولی ...

کروم محبوب‌ترین مرورگر در دنیاست و بهترین پشتیبانی را از استانداردهای مختلف وب ارائه می‌کند. عملکرد این مرورگر فقط اندکی از اپرا و ویوالدی بهتر است. افزون بر این، کروم امنیتی بالای دارد؛ زیرا معیارهای زیادی در طراحی ایمن آن در نظر گرفته شده است. همچنین یکی از قابلیت‌های جالب کروم این است که مشکل در یک تب سبب از کار افتادن همه تب‌های باز شده مرورگر نمی‌شود.

 

در مقابل همان‌طور که پیشتر نیز گفتیم، کروم حجم زیادی از مموری و باتری را مصرف می‌کند. یکی از راه‌های مقابله با این مشکل، استفاده از افزونه‌هایی نظیر The Great Suspender است. این افزونه‌ها می‌توانند جلوی مصرف منابع رایانه توسط تب‌هایی را که چند دقیقه‌ای است به حال خود رها شده‌اند بگیرند. یکی دیگر از مشکلات کروم نیز این است که در صورت باز کردن تعداد زیادی تب، اندازه آنها بسیار کوچک می‌شود و به‌این‌ترتیب خواندن عنوان هر تب و البته کلیک کردن روی آن دشوار می‌شود.

 

فایرفاکس، روباه دوست‌داشتنی

فایرفاکس نیز مانند کروم سریع است. کاربر در فایرفاکس می‌تواند جزئیات بسیار بیشتری را تنظیم و پیکربندی کند. همچنین مشکلی که کروم در زمینه کار با تب‌های متعدد دارد، در فایرفاکس مشاهده نمی‌شود. کاربر براحتی و با چرخاندن حلقه وسط ماوس می‌تواند در میان تب‌ها حرکت ‌کرده، برخی از آنها را حذف کند یا حتی با تایپ کردن نام سایت در قسمت نوار آدرس و انتخاب گزینه switch to tab به تب دارای آن آدرس برود.

 

فایرفاکس منابع کمتری از سیستم را مصرف می‌کند. برخلاف کروم، یک تب مشکلدار می‌تواند سبب از کار افتادن کل مرورگر شود.به این ترتیب، امکان وقوع چنین مساله‌ای نیز زیاد نیست. باز بودن تعداد زیادی تب می‌تواند سبب کندی کارکرد فایرفاکس شود و شاید لازم باشد این مرورگر را بست و دوباره باز کرد. با این حال به دلیل ویژگی «بارگذاری کند» در فایرفاکس، این مساله نیز بندرت روی می‌دهد.

 

جانشین متفاوت اینترنت اکسپلورر

کمتر کاربر وبی را می‌یابید که دل خوشی از اینترنت اکسپلورر داشته باشد. وضعیت فنی این مرورگر تا سال‌ها به قدری بد بود که حتی صدای شرکت سازنده آن یعنی مایکروسافت را نیز درآورد. این شرکت بالاخره تصمیم گرفت جانشینی برای آن بسازد و به‌این‌ترتیب زمینه برای ورود «اج» فراهم شد. مایکروسافت ادعا می‌کند اج مرورگری سریع و البته ایمن‌تر از دیگر مروگرهاست و مانند دیگر رقبا، منابع سیستم کاربر را مصرف نمی‌کند.

 

با این حال به دلیل این‌که هنوز این نرم‌افزار در مراحل توسعه قرار دارد، نتیجه‌گیری در موردش کمی زود است. شاید اصلی‌ترین دلیل استفاده برخی کاربران در حال حاضر از مرورگر اج، حضور آن به‌صورت پیش‌فرض در ویندوز 10 باشد. همچنین برخلاف کروم و فایرفاکس برای این مرورگر، افزونه چندانی وجود ندارد.

 

ویوالدی، تازه وارد حرفه‌ای

اگر جزو کسانی هستید که بیشتر به امنیت خود در فضای وب اهمیت می‌دهید، شاید ویوالدی حتی از کروم نیز بهتر باشد. فرآیند آماده به کار شدن ویوالدی (یعنی از کلیک روی آیکون تا آماده شدن آن برای وارد کردن نشانی مورد نظر) کندتر از کروم است. با این حال امکانات آن برای پیکربندی به مراتب بیشتر از کروم بوده و همچنین کار کردن با تب‌ها نیز در این مرورگر ساده‌تر است.

 

جالب است بدانید ویوالدی به جای نمایش عنوان هر تب، فقط آیکون آن صفحه را نشان می‌دهد و با بردن ماوس روی تب نیز می‌توان تصویری کامل از آن صفحه را به صورت کوچک شده مشاهده کرد. شاید همه این امکانات، ارزش چند ثانیه بیشتر منتظر بارگذاری کامل این نرم‌افزار را داشته باشد!

 

ویوالدی توسط تیمی که چند سال پیش، مرورگر اپرا را طراحی کرد ایجاد شده است. اپرا ابتدا برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده بود، اما بتدریج ساده‌تر شد. روی اپرا و نیز ویوالدی می‌توان افزونه‌های کروم را نصب کرد. با این حال، گاهی این افزونه‌ها کار نمی‌کنند.

منبع:jamejamonline.ir

 

 


:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

VoIP( اقتباس از Voice over internet protocol ) به معنای (انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا) که با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می شود ، امکان استفاده از اینترنت برای مکالمات تلفنی را فراهم می نماید . در روبرو به کارگیری خطوط تلفن سنتی ، VoIP از فن آوری دیجیتال بهره‌گیری می نماید و نیازمند یک اتصال broadband همانند DSL است . VoIP یک طریق برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به داده های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل می شوند. یک روش مجازاً مجانی برای برقرای ارتباطات تلفنی در هر جای گیتی تبدیل کند. فقط کافی است هزینه ISP را بپردازید. قصد از این‌کار غلبه گام‌به‌گام بر چالش‌هایی است که انتقال ترافیک صوتی را برروی بستر نه چندان باکیفیت شبکه‌های محلی با خطر روبه‌رو می‌سازد. از این‌رو پیمودن این مسیر، لازمه تضمین موفقیت پروژه های VoIP سازمانی است. مکالمات تلفنی مبتنی بر IP، تفاوت‌های بنیادینی با ارتباطات داده دارند و کیفیت این مکالمات وابستگی تنگاتنگی با تاثیر شبکه دارد. به‌طوری‌که هرگونه تاخیر در تبادلات سطح شبکه، افت کیفیت محسوسی را به همراه خواهد داشت. التزام مدیران شبکه به ارتقای کارایی LAN، خطوط و ساز و برگ دسترسی به شبکه گسترده، و به‌کارگیری ابزارهای مدیریت و کنترل کیفیت، شرط موفقیت پروژه‌های VoIP استُ.

کلمات کلیدی:IP ،تلفن آنالوگ،ارتباطات تلفنی راه دور،Voip،انتقال همزمان،مکالمات تلفنی،رابط Web،ATA

مقدمه:

ارتباطات گرد از نیازهای حیاتی بشریت است و انسان همواره به تعقیب آفریدن؛ نوآفریدن فن آورهائی بوده است که بتواند با به کارگیری آنان با سایر همنوعان خود وابستگی استوار نماید . در ماضی ای نه چندان بعید که انسان استفاده از اینترنت را تجربه نکرده بود ، ارتباطات محاوره ای صرفا" از راه تلفن و به کمک خطوط PSTN ( برگرفته از Public Switched Telephone Network ) ، اتمام می گردید . آفرینش کامپیوترهای شخصی ، فن آوری های جدید ارتباطی همانند تلفن های سلولی و نهایتا" اینترنت نمونه هائی در این زمینه می باشند که باعث شده است انسان بتواند با به کارگیری سرویس های جدیدی همانند نامه الکترونیکی ، چت و مواردی‌ سایر با دیگر کسان پیوستگی پایدار نماید.
در حال حاضر می توانیم نظاره گر یک انقلاب راستین در پهنه ارتباطات باشیم . هر شخص با به کارگیری رایانه و اینترنت می تواند با دیگر افراد مورد علاقه خود پیوستگی برقرار نموده ، داده ئی را مبادله و یا از راه امکانات نرم افزاری موجود با یکدیگر گفتگو نمایند . ما نمی دانیم دقیقا" در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد ولی این را می دانیم که کامپیوتر حائز نقشی محوری و بنیادی در این رابطه خواهد بود . اینترنت با سرعت بالا در همه جا کاربرد خواهد شد و مردم با یکدیگر به صورت صوتی و تصویری پیوستگی پایدار خواهند رو کرد .به هرحال ، رشد بی سابقه اینترنت در سالیان اخیر این نوید را می دهد که بتوان از زیرساخت موجود به عنوان یک گزینه دلخواه به هدف ارتباطات استفاده رو کرد . روشهای برقراری پیوستگی تلفنی در حال تغییر است. امروزه برای برقراری ارتباط تلفنی مسیر بعید اغلب از تکنولوژیی به اسم VoIP استفاده می شود. شرکت های زیادی هستند که سرویس VoIP ارئه می دهند و ادامه هم در حال افزایش هستند.
در حال آماده شرکت های مخابراتی پیشگام در دنیا، پس از وقوف به امکانات بی پایان این تکنولوژی جدید، در حال تأسیس مراکز VoIP در سراسر گیتی هستند و فروش سیستمهای تلفن VoIP روز به روز در حال اشاعه است. اگر شما تصمیم به پیاده سازی سیستم VoIP در سازمان خود دارید، پیش درآمد مشخص کنید که کدام یک از تجهیزات تلفنی کنونی تان را می توانید حفظ کنید. بدین ترتیب می توانید به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید. بسیاری از سیستم های تلفن دیجیتال با اضافه کردن ناچیز ترین مشکل افزار و به روزرسانی نرم افزار حائز قابلیت آدرس دهی می شوند.
علاوه بر این شما باید مطمئن باشید که همگی دستگاه های باره بهره‌گیری شما مشابه فکس، پردازشگر کارت اعتباری، سیستم های امنیتی و ... می توانند به صورت یکپارچه به سیستم تلفن VoIP شما متصل شود. توصیه می شود که هیچ گاه سعی نکنید با خریدن تلفن های VoIP دست دوم در هزینه ها صرفه جویی کنید. به خاطر داشته باشید که VoIP یک تکنولوژی جدید بوده و حتی شدنی است تجهیزات مربوط به یک سال پیش هم از ردیف بیرون شده باشند. هم چنین هزینه نصب چه تلفن شما نو باشد چه دست دوم تفاوتی نمی کند، و حتی ممکن است در چهره استفاده از تلفن های دست دوم ناچار شوید هزینه خدمات بیش تری بپردازید.

VoIP چگونه شغل می کند؟
متداولترین استعمال VoIP برای موارد شخصی و کاربرد در منازل ، سرویس های تلفنی مبتنی بر اینترنت است که با محوریت یک سوئیچ تلفن اتمام می شود . با استفاده از فن آوری فوق ، بهره‌گیری کنندگان می توانند کماکان دارای یک عدد تلفن باشند . در چنین مواردی ممکن است از یک آداپتور نیز کاربرد گردد. آداپتور فوق این امکان را دراختیار بهره‌گیری کننده قرارخواهد عدل الی بتوانند از یک تلفن معمولی نیز استفاده نمایند .
در موعد استفاده از سرویس فوق ، بیننده شما متوجه این موضوع نخواهد شد که شما از فن آوری VoIP کاربرد می نمائید و قادر به تشخیص ریزبین تفاوت سرویس فوق نسبت به یک تلفن سنتی نمی باشد . در گذشته ای نه چندان بعید ، پیشگامان پهنه های علمی به این نتیجه رسیدند که می توان یک سیگنال را به چهره دیجیتال و در یک مسافت طولانی ارسال نمود . بدین منظور می بایست قبل از ارسال سیگنال ، آن را با به کارگیری یک مبدل آنالوگ به دیجیتال(ADC) ، دیجیتال و سپس ارسال و در نقطه پایانی انتقال،با استفاده از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ(DAC) مجددا" آن را به آنالوگ تبدیل رو کرد .فن آوری VoIP نظیر آنچه اشاره گردید کار می کند . در آغاز ، صدای دیجیتال شده در بسته های اطلاعاتی قرار می گیرد و بعد از ارسال در مقصد مجددا" به صوت تبدیل می گردد. با اندوخته اطلاعات به فرمت دیجیتال می طاقت بر روی آنان کنترل بهتری را اعمال نمود . مثلا" می تاب آنان را فشرده ، مسیر آنان را تعیین و یا آنان را به یک فرمت جدید سایر تبدیل نمود .
شبکه های مبتنی‌ بر پروتکل TCP/IP از بسته های اطلاعاتی IP ساختن می گردند ،که دربرگیرنده یک هدر ( برای کنترل ارتباطات ) و یک paylaod به قصد مبادله دیتا می باشند . فن آوری VoIP از بسته های اطلاعاتی IP به هدف حرکت در شبکه و رسیدن به مقصد نهائی کاربرد می نماید .

نحوه برقراری ارتباط

با سیستم های VoIP به یکی از سه روش زیر می توان پیوستگی تلفنی استوار کرد:
۱) ATA (gateway) ((Analog Telephone Adaptor
ساده ترین طریق برقراری بستگی VoIP با به کارگیری ATA)Analog Telephone Adaptor)ها که gateway هم نامیده می شوند، می باشد. این افزارها این امکان را به شما می دهند که از تلفن های آنالوگ استاندارد فعلی تان بهره‌گیری کنید(اگر هنوز از تلفن های آنالوگ بهره‌گیری می کنید). به آسانی می توانید handset استانداردتان را به ATA متصل کنید، سپس ATA را به کامپیوتر یا وابستگی اینترنت تان وصل کنید. با این پیشه قادر به برقراری پیوستگی VoIP خواهید بود. ATA سیگنال آنالوگ را از تلفن استاندارد شما می گیرد و آن را به سیگنال دیجیتال حاضر برای انتقال در بستر اینترنت تبدیل می کند. همراه بعضی ATAها یک نرم اسباب هست که روی کامپیوتر load می شود و شما را قادر می سازد که آن را برای VoIP با دقت پیکربندی کنید.
۲) IP Phones
دارای یک کانکتور RJ ۴۵ Ethernet به جای کانکتورهای استاندارد RJ ۱۱ هستند. این تلفن ها تمام نرم افزارها و سخت افزارهای لازم برای برقراری ارتباطات VoIP را به چهره built-in دارند. مستقیمأ به روتر شما وصل می شوند و یک ورودی سریع و مقرون به صرفه به دنیای VoIP فراهم می کنند.
۳) رایانه به کامپیوتر
این شیوه راحت ترین شیوه استفاده از فناوری VoIP است. کمپانی های زیادی هستند که نرم افزارهای مقرون به صرفه ای ارائه می دهند که می توانید برای این گونه VoIP متعلق به ها بهره‌گیری کنید. معمولاً فقط مبلغی که باید پرداخت کنید تنها خرج ماهانه ISP است. تمام آن چه که نیاز دارید یک میکروفون،بلندگو، یک کارت صدای مناسب و یک وابستگی اینترنت با سرعت مناسب است.
شرکت های تلفنی کبیر امروزه با استفاده از VoIP هزاران تماس تلفنی مسیر دور را از راه یک circuit switch به داخل یک IP gateway مسیردهی می کنند. این داده ها در طرف دیگر توسط یک gateway اخذ شده و سپس با یک circuit switch محلی دیگر مسیردهی می شود. هر روزه کمپانی های بیش تری سیستم های تلفنی VoIP را نصب می کنند و تکنولوژی VoIP رو به پیشرفت است.

نحوه ایجاد یک پیوندیدن VoIP

برای ایجاد یک بستگی بر پایه VoIP ،‌ می بایست مراحل پایین را دنبال ارائه کرد ( همگی مراحل می بایست به صورت بلادرنگ انجام گردد).

تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال : تبدیل سیگنال صوتی آنالوگ به سیگنال دیجیتال ( مجموعه ای از صفر و یک ) بدست یک مبدل آنالوگ به دیجیتال ( ADC )
فشرده سازی سیگنال دیجیتال : بعد از تبدیل سیگنال صوتی به دیجیتال ، بیت های موجود می بایست بر اساس یک فرمت پسندیده فشرده لغایت حاضر ارسال گردند . در این رابطه از پروتکل های متعددی بهره‌گیری می گردد . PCM و استاندارد ITU-T G.711 مثال هائی در این مقوله می باشند .
استفاده از یک پروتکل بلادرنگ : در این مرحله ، بسته های صوتی در بسته های اطلاعاتی و با استفاده از یک پروتکل بلادرنگ ( عموما" RTP بر روی UDP ) پیمان می گیرند.
استفاده از یک پروتکل سیگنالینگ : در این مرحله لازم است از یک پروتکل سیگنالینگ به منظور فراخوانی کاربر استفاده گردد . پروتکل ITU-T H323 مثال ای دراین زمینه می باشد .
تبدیل سیگنال دیجیتال به آنالوگ : در سمت گیرنده ، می بایست بسته های اطلاعاتی از یکدیگر مجزاء ، دیتا ها استخراج و به سیگنال های صوتی آنالوگ تبدیل و در نهایت برای کارت صدا و یا تلفن ارسال گردند .
چالش های امنیتی VoIP

با توجه به این که فن آوری VoIP در پیوستگی با پیوستگی اینترنت است و متعلق به کاربرد می نماید ، دشواری ها و مسائل امنیتی در وابستگی با کامپیوتر متصل شده به اینترنت می تواند سرویس فوق را نیز تحت کارایی پیمان دهد. فن آوری VoIP هنوز جوان است و بحث های مختلفی در خصوص گنجایش ریسیک پذیری آن هستی دارد . مهاجمان شدنی است توانا به اتمام کار و جنبش هائی همانند قطع مکالمه تلفنی ، شنود ، برنامه ریزی و هدایت حملات مبتنی بر مهندسی اجتماعی با رسیدگی Caller ID و در نهایت از شغل انداختن سرویس فوق باشند . کار و جنبش هائی که مستلزم به کارگیری حجم بالائی از منابع شبکه است ، نظیر اخذ فایل های حجیم ، بازی های online ، استفاده از درونمایه چندرسانه ای ( صوت و تصویر ) ، می تواند سرویس VoIP را تحت کارایی قرار دهد .

در سررسید استفاده از فن آوری VoIP شدنی با مسائل دیگری که در وابستگی با روتینگ تلفن بر روی پیوندیدن broadband اینترنت است نیز برخورد نمائیم . برخلاف خطوط تلفن سنتی ، که امکان به کارگیری آنان حتی در صورت قطع برق هستی دارد ، سرویس VoIP در چنین مواردی غیرقابل استفاده می گردد و شدنی است مسائل خاصی را برای سیستم های امنیتی خانه ها و یا دستیابی به شماره تلفن های اضطراری به پیگیری داشته باشد .


نحوه حفاطت
در موعد به کارگیری سرویس فوق لازم است به موارد ذیل پروا گردد :

بهنگام نگه داشتن نرم ابزارها : در صورتی که تولید کنندگان نرم افزار برای سیستم عامل دستگاه مورد عقیده نسخه های بهنگام شده ای را ارائه داده اند ، می بایست در نخستین فرصت نسبت به نصب آنان اقدام گردد . نسخه های بهنگام شده شدنی است فرآیند بهنگام سازی را در سطح Firmware سپریدن دهند . با بهنگام سازی نرم افزارهای موجود ، پیشگیری لازم در خصوص بعضی حملات برنامه ریزی شده با منظور سهم گیری از نقاط آفت پذیر اتمام خواهد شد.
استفاده و بهنگام سازی نرم افزارهای آنتی ویروس : برنامه های ضد ویروس قادر به تشخیص و نگهداری رایانه شما در روبرو ویروس های شناخته شده می باشند. با توجه به این راستی که مهاجمان به چهره پیوسته اقدام به نوشتن ویروس های جدید می نمایند ، لازم است که این نوع نرم ادوات همواره بهنگام باشند .
استفاده از گزینه ها و تنظمیات امنیتی : برخی از ارائه دهندگان سرویس VoIP ، امکان رمزنگاری اطلاعات را نیز به عنوان یک سرویس دیگر در گزین کردن مشتریان خویش پیمان می دهند . در صورت وجود نگرانی در خصوص تعرض به حریم خصوصی خود ، می نا از این خاصیت و دیگر گزینه های موجود در این رابطه بهره‌گیری ارائه کرد .
نصب و یا فعال نمودن یک فایروال : فایروال ها با رسیدگی بسته های اطلاعاتی می توانند یک سطح حفاظتی پسندیده در خصوص پالایه نمودن برخی کدهای ویرانگر جهت ورود به سیستم شما را انجام دهند . برخی از سیستم های عامل به به اتفاق یک فایروال ارائه می گردند. در چنین مواردی لازم است از فعال بودن آنان اطمینان حاصل رو کرد .
بررسی تنظیمات امنیتی : هم کامپیوتر شما و هم ساز و برگ و نرم افزارهای ارائه شده جهت به کارگیری سرویس VoIP ،‌ امکانات و گزینه های متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند . فعال نمودن برخی گزینه ها ممکن است ضریب آسیب پذیری شما را در مقابل حملات افزایش دهد . بنابراین لازم است گزینه های غیرضروری را غیرفعال رو کرد . پیشنهاد می گردد تنظیمات امنیتی به دقت رسیدگی گردد و صرفا" گزینه هائی انتخاب شود که ضمن تامین اهداف عملیاتی ، مایه افزایش ضریب گزند پذیری شما نگردد .
مزایای VoIP

از آن جایی که با به کارگیری VoIP شما از هر جایی که به پهنای باند پسندیده دسترسی داشته باشید، می توانید پیوستگی برقرار کنید، کاربران می توانند اثناء مسافرت ATAها یا IP Phoneهایشان را همراه داشته باشند و به تمام خدماتی که تلفن خانگی شان ارائه می دهد دسترسی داشته باشند.
برخی کسان از یک soft phone برای دسترسی به سرویس VoIPشان بهره‌گیری می کنند. یک soft phone یک نرم انگیزه ها گزیده تر است که سرویس VoIP را به رایانه یا laptop شما load می کند. این برنامه ها این امکان را به شما می دهد که از راه laptopتان از هرجای دنیا که به یک بستگی با پهنای باند پسندیده دسترسی داشته باشید پیوستگی تلفنی برپا کنید.
اغلب کمپانی های تلفنی سنتی خرج سرویس های اضافی را در چهره حساب شما می گنجانند. در حالی که اگر از سرویس دهنده های VoIP کاربرد کنید، این سرویس ها استاندارد به حساب می آید. سرویس هایی مثل:
▪ Caller ID
▪ Call Waiting
▪ Call Transfer
▪ Repeat Dialing
▪ Return Call
▪ Three-way Dialing
بعضی از سرویس دهندگان VoIP مزایای بیش تری در مورد پالایه کردن تماس های تلفنی ارائه می دهند. این قابلیت های اضافی به شما این امکان را می دهد که در باره چگونگی انتقال تماس های تلفنی بر اساس اطلاعات Caller ID تصمیم گیری نمائید. این قابلیت ها به شما امکان سپریدن کارهای ذیل را می دهد:
۱) انتقال تماس تلفنی به یک شماره تلفن خاص (Forwarding)
۲) ارسال سر راست تماس به Voicemail
۳) ارسال پیغام اشغال بودن مشترک به تماس گیرنده
۴) امکان سرویس در دسترس نبودن مشترک
بسیاری از سرویس های VoIP امکان بررسی Voicemail شما را از راه اینترنت و یا توسط فایل اتصال نامه الکترونیکی که به کامپیوتر یا PDA شما ارسال شده است را می دهد. در هنگام تعبيه سرویس VoIP از سیستم تلفن و سرویس دهنده VoIP در مورد قابلیت های آن ها و هزینه خدمات سوال کنید.
برای مدیران شبکه، سیستم تلفن VoIP به این معنی است که به جای دو شبکه تنها با یک شبکه مقابل هستند. جابجایی سیستم VoIP نیز بسهولت صورت می گیرد. این بدین دلیل است که اکثر سیستم های تلفن مورد کاربرد در شبکه VoIP حائز رابط Web بوده و به راحتی توسط مدیر شبکه قابل مدیریت هستند. فرآیند MAC(Move, Add, Change) به راحتی قابل اتمام خواهد شد و نیاز نیست برای هر بار اتمام MAC با سرویس دهنده تان تماس بگیرید. تمام این ها به معنای خرج کم تر برای سازمان شما می باشد.
یکی دیگر از منافعی که برای شرکت های حائز VoIP می تواند وجود داشته باشد این است که شعب سازمان ها می توانند در سرتاسر جهان پراکنده شده باشند و نیازی به مجتمع بودن آن ها نیست.


مزایای به کارگیری VoIP نسبت به PSTN
در موعد استفاده از خطوط PSTN ، کاربران عملا" خرج موعد بهره‌گیری شده توسط شرکتی که مدیریت خط PSTN را برعهده دارد ،‌ پرداخت می نمایند و هر اندازه که اغلب با تلفن صحبت نمایند هزینه اکثریت را نیز می بایست پرداخت نمایند. علاوه بر این ، نمی توان بطور مقارن با بیش از یک شخص گفتگو نمود .در فن آوری VoIP می طاقت هر موعد و با هر شخص تبادل نظر رو کرد . کافی است که در آن مقطع زمانی سایر افرادی که شما می خواهید با آنان گفتگو نمائید نیز به اینترنت متصل شده باشند . مکالمه پایدار شده لغایت موعد مد نظر ( مستقل از هزینه های مربوطه ) می تواند پیوستگی یابد. علاوه بر این ، می توان در یک سررسید با چندین نفر گفتگو نمود . در موعد گفتگو با سایر افراد و بطور همهنگام می توان با آنان داده ئی ( نظیر عکس ها ، نمودارها و تصاویر ویدیوئی ) را نیز مبادله رو کرد .

چرا تا به حال از این فن آوری در ابعاد گسترده ای استفاده نشده است ؟

در این دسته لازم است به برخی مسائل حاصل از ائتلاف بین معماری VoIP و اینترنت اشاره گردد. مبادله دیتا صوتی می بایست به صورت بلادرنگ و بدون توقف سپریدن گردد و این جستار با معماری نامتجانس اینترنت که شدنی است از چندی روتر ( ماشین هائی که مسیریابی بسته های اطلاعاتی را انجام می دهند ) به قصد مسیریابی بسته های اطلاعاتی استفاده نماید، همخوانی نداشته و می تواند باعث بروز مسائل خاصی نظیر افزایش زمان RTT ( برگرفته Round Trip Time ) گردد . فلذا ، می بایست با اعمال دگرگونی ها لازم و بکارگیری فن آوری های سایر ، مقوله کاربرد موثر از فن آوری VoIP را فراهم نمایش داد .

مزایای VOIP چیست؟

مشکلات ارتباطات تلفنی مبتنی

اساساً دشواری ها ارتباطات تلفنی مبتنی ‌بر IP را می‌توان در سه گروه جای داد: مشکلات شبکه، پیکربندی تجهیزات و ناهماهنگی در سیگنالینگ، و دشواری ها موجود در سمت رابط‌های آنالوگ تلفن. مهم‌ترین دشواری ها ناشی از شبکه عبارتنداز:(Delay) تاخیر:حدفاصل زمانی ارسال لغایت دریافت بسته‌های صوتی است که در صورت فرارفتن از یک میزان مشخص، امکان تشخیص مکالمات را دشوار می‌کند.

نوسانات تاخیر: (Jitter) نوسان در زمان انتقال بسته‌ها، می‌تواند به حذف آن‌ها در سیستم‌های VoIP بینجامد. این عامل ویرانگر معمولاً برآمده از بروز پدیده تراکم (Congestion) در درون شبکه است.
- تخریب بسته‌ های صوتی: (Packet Lose) خرابی‌ها و خطاهای تجهیزات شبکه می‌تواند به ویرانی و حذف بسته‌های صوتی منجر شود. این موضوع در باره مکالمات تلفنی، به معنی از دست‌رفتن بخشی از مکالمه است.
دشواری‌های برآمده از پیکربندی تباه یا نامناسب تجهیزات و سیگنالینگ میان آن‌ها نیز در دو گروه قابل‌تفکیک هستند.
- پیکربندی ساز و برگ انتهایی: VoIP گزینش باطل نوع کدکننده (CODEC) و مکانیسم‌های جبران‌سازی بسته‌های ویرانی شده در شبکه، می‌تواند به تفریق تاثیر کمک کند.
تنظیمات روترها و دیواره آتش: ترافیک صوتی درصورت تنظیم‌نبودن یک روتر یا دیواره آتش در پشت آن به دام خواهد‌افتاد. بنابراین تسهیل عبور این ترافیک از داخل عناصر فوق، الزامی است.
مشکلات موجود در سمت رابط‌های آنالوگ تلفنی درواقع همان‌هایی است که سال‌ها مهندسان شبکه‌های تلفنی را به خود مشغول نموده‌اند. در راس این مشکلات، پدیده بازتاب (Echo) و نویز (Noise) پیمان دارند که با انتقال به پیرامون دیجیتال، آثار تخریبی آن‌ها اغلب شده است. سیاست کلی حذف این موارد، در حتماً فاصل شبکه IP و بخش آنالوگ است.

نتیجه گیری:

امروزه برای برقراری وابستگی تلفنی گذرگاه بعید اغلب از تکنولوژیی به اسم VoIP استفاده می شود. این سرویس برای انتقال مکالمات از طریق شبکه اینترنت به جای شبکه سنتی مخابراتی ایجاد شده است. اگر تا به حال چیزی راجع VoIP نشنیده اید، خواندن این نوشتار عقیده شما را درباره این که ارتباطات تلفنی مسیر بعید چگونه سپریدن می شود و آینده ارتباطات تلفنی چه خواهد بود، تغییر میدهد. VoIP یک طریق برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به دیتا های دیجیتال است که از راه اینترنت منتقل می شوند. به راستی روشی که با آن می طاقت ارتباطات هم سررسید چه به چهره صوت یا تصویر و... را استوار کرد. البته قبل از به هستی آمدن این طریق راههای دیگری هم بوده اما با کشف این شیوه تحولی عظیم در خرج ها صورت گرفت که قابل سنجش با خرج های ارتباطی قبل نیست.این نکته نیز دارای اهمیت میباشد که فناوری Voip با کوچکترین تغییر در ابزارهای سنتی قابل راه اندازی می باشد. متعلق به جایی که با استفاده از VoIP شما از هر جایی که به پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشید، می توانید بستگی پایدار کنید، کاربران می توانند اثناء مسافرت ATAها یا IP Phoneهایشان را به اتفاق داشته باشند و به تمام خدماتی که تلفن خانگی شان ارائه می دهد دسترسی داشته باشند.البته از این تکنولوژی در ابعاد گسترده ای استفاده نشده است زیرا مبادله دیتا صوتی می بایست به صورت بلادرنگ اتمام گردد و این جستار با معماری نامتجانس اینترنت که ممکن است از تعدادی روتر به هدف مسیریابی بسته های اطلاعاتی کاربرد نماید، همخوانی نداشته و می تواند مایه بروز مسائل خاصی نظیر افزایش موعد RTT ( ماخوذه Round Trip Time ) گردد. مشکلات ارتباطات تلفنی مبتنی ‌بر IP را می‌توان در سه گروه جای داد: مشکلات شبکه، پیکربندی تجهیزات و ناهماهنگی در سیگنالینگ، و دشواری ها موجود در سمت رابط‌های آنالوگ تلفن.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

سئو و شبکه های اجتماعی, سئو سایت

 بهبود سئو سایت با استفاده از رسانه های اجتماعی

 

صرف نظر از اینکه چقدر رسانه های اجتماعی در کسب و کار شما اهمیت دارند، مسلما میتوانند در رتبه بندی وبسایت شما در نتایج جستجو تاثیرگذار باشند. جذب محتوای بصری ضروری است، بخصوص بعد از اینکه اینستاگرام انتشار اخبار را به ترتیب وقوع زمانی کنار گذاشت. شرکتها و اینفلوئنسرها برای تست اینکه چه چیزی در فیدهای کاربران بارها نمایش داده میشود، رقابت دارند.

 

در اینجا 7 نکته به منظور کمک به شما برای هدایت بهتر رقابت فزاینده بین رسانه های اجتماعی و دورنمای SEO در این سالها آورده ایم.

 

1. در کپشن های خود سرمایه گذاری کنید.

حساسیت بر روی نوشتن کپشن ها و استفاده مناسب از آن، مصداق بارز کاربرد شبکه های اجتماعی در پیشرفت SEO است. اینکه شما برند لباسهای لوکس هستید، یک فروشگاه اتومبیل یا دفتر کار یک پزشک، آگاهی از تکنیکهای بازاریابی در کسب و کارتان ضروریست. کسب و کارها نیاز دارند که برای نوشتن کپشن همان اندازه که یک کمدین برای نوشتن متن خود زمان میگذارد، تلاش کنید.

 

اگر میتوانید مخاطب را با یک داستان کوتاه جالب به سمت خود جذب کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که سایر پستها شما را هم چک کنند. به این بهانه که زمان کافی ندارید و یا اینکه موظف هستید که طبق برنامه ریزی زمانی خاصی مطالب را منتشر کنید، در نوشتن کپشن کوتاهی نکنید.

 

همانطور که کپشن مینویسید، باید اهمیت سئو را هم در نظر داشته باشید. اطمینان داشته باشید که کپشن شما روی کلمات کلیدی تمرکز داشته باشند. همچنین در صورت لزوم از کلمات کلیدی در قالب هشتگ هم استفاده کنید. به یاد بیاورید، بسته به اینکه از چه پلتفرمی استفاده میکنید، مخاطبان مختلف رسانه های اجتماعی نسبت به محتوای شما واکنشهای متفاوتی دارند. با استفاده از فرمت مناسب و سفارشی کردن کپشن خود برای مخاطبان مناسب از طریق بررسی مشارکت مخاطبان در فیسبوک، توییتر یا تجزیه و تحلیل اینستاگرام جایگاه خود در رسانه های اجتماعی را تثبیت کنید.

 

سئو و شبکه های اجتماعی, سئو سایت

بالا بردن سئو سایت

 

2. در مورد عملکرد رسانه های اجتماعی برند خود صادق باشید.

دیگر کاربرد شبکه های اجتماعی در پیشرفت SEO ، انتخاب و سرمایه گذاری بر روی شبکه اجتماعی مناسب با رویکرد کسب و کار شماست. به عبارت دیگر سعی کنید در طولانی مدت به عملکرد رسانه های اجتماعی خود توجه کنید و درباره وضعیت فعلی کسب و کارتان با خود و تیم خود رو راست باشید. نیازی نیست که در همه پلتفرمهای شبکه های اجتماعی شاخص باشید.

 

اولویت شما باید تضمین پلتفرمی باشد که در آن فعالیت دارید و برای کسب و کارتان در آن سرمایه گذاری کرده اید. با تجزیه و تحلیل هر بخش (از سال گذشته، ماه گذشته، یا چند روز پیش) میتوانید از اثربخشی هر پلتفرم برای بهبود کسب و کارتان آگاهی پیدا کنید.

 

اگر بتوانید که لایکها و به دنبال آن فالو کردن های بیهوده و غیر مفید را فراموش کنید و پلتفرمی را که بطور واقعی به کسب و کارتان خدمت میکند را پیدا کنید، در طولانی مدت این تصمیم درست به شما کمکهای زیادی خواهد کرد.

بازده سرمایه گذاری هایتان را تحلیل کنید و آنچه را که برای سال آینده انتظار دارید را مشخص کنید. این کار به شما کمک میکند که زمان خود را با فعالیت در 6 اکانت مختلف تلف نکنید.

 

3. مطمئن باشید که بیشتر یا کمتر از اندازه پست ارسال نکنید.

تعداد و زمان اشتراک گذاری پستها در شبکه های اجتماعی بر اساس ماهیت هریک از آنها میتواند بارزترین کاربرد شبکه های اجتماعی در پیشرفت SEO قلمداد شود. معمولا وقتی کسی بیش از اندازه پست به اشتراک میگذارد، اشکال کار آن سریع آشکار خواهد شد. به هر حال اگر میانه رو باشید، به این معناست که در حال تولید محتوای استاندارد هستید و مردم را به دردسر نمی اندازید.

 

تمرکز بر روی کیفیت به جای کمیت، تاثیر غیر قابل باوری بر کسب و کارتان خواهد داشت. تاثیر این عملکرد ممکن است خیلی بصورت شهودی مشاهده نشود ولی اغلب افرادی که پستهای کمتر ولی معتبرتری را به اشتراک میگذارند، مشارکت بالاتری با مخاطب برقرار میکنند.

 

کاهش تعداد پستها باعث میشود که افراد بیشتری را به سمت محتوایی که با دقت بیشتری آنرا آماده کرده اید، بکشاند. پیش بینی کردن برای یک پست (بخصوص آنهایی که جالب و برانگیزنده هستند) مزایای زیادی دارد.

 

سئو و شبکه های اجتماعی, سئو سایت

 بهینه سازی و سئو سایت

 

4. همه کاربران را به تعامل و پاسخ گویی تشویق کنید

جلب مشارکت، تعامل با مخاطبان و مشتریان به عنوان تاثیرگذارترین کاربرد شبکه های اجتماعی در پیشرفت SEO در نظر گرفته میشود. با این حال ممکن است غیر عادی بنظر برسد که بخواهید با هریک از کاربران ارتباط داشته باشید و به تمام نظرات منفی پاسخ دهید.

 

بطور مثال، برندهای لوازم آرایشی با اینکه همیشه در مورد آزمایش محصولات بر روی حیوانات جهت بالا بردن استانداردهای زیبایی، نظرات منفی دریافت میکنند ولی با این حال پاسخ مشتریان را همواره آرام و مودبانه میدهند.

بزرگنمایی کردن نظرات منفی کمک کننده است. هیچ موقع نمیتوانید نظرات مردم را تحت کنترل داشته باشید ولی همیشه میتوانید پاسخ گویی کمپانی خود را در کنترل داشته باشید.

 

رسانه های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی موتورهای جستجو ندارند ولی میتوانند به بیشتر دیده شدن کمک کنند که این نتیجه پست خوبی است که بارها لینک شده است.

جدا از همه اینها یک سئوی موفق، اساس محکمی برای بازاریابی دیجیتال جامع و یکپارچه است.

 

وقتی پستی را به اشتراک میگذارید در انتهای آن، فراخوانی را برای مخاطبان اضافه کنید تا محتوای شما را به اشتراک گذاشته یا لینک سازی کنند. زیرا زمانیکه به صورت مستقیم و شفاف از مردم درخواست میکنید، افراد بیشتری آنرا به اشتراک خواهند گذاشت.

 

البته، تجربه کاربران را در خاطر داشته باشید، تجربه کاربران از صفحات فرود به اندازه جلب کردن نظر آنها به رسانه های اجتماعی از طریق یک پیام درست اهمیت دارد. راه را برای بازدید کنندگان تازه وارد خود برای هدایت از طریق رسانه های اجتماعی به صفحات فرود یا وبسایت خود هموار کنید.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/application-networks2-seo.html



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 کنسول های بازی, کنسول ps3

ارتقای هارد کنسول‌

 

با وجود این که حجم هارد کنسول‌های PS4 در نگاه اول کافی به نظر می‌رسد، ولی بعد از مدتی متوجه می‌شوید که روی این هارد فقط می‌توانید تعداد کمی بازی ذخیره کنید. این‌جاست که باید از یک هارد کمکی استفاده کنید. اما چگونه؟

 

ارتقای هارد کنسول‌ها همیشه سخت‌تر از آن‌چیزی است که فکرش را می‌کنیم. چون در عمل کار پیچیده‌تر می‌شود.

 

وقتی یک کنسول PS4 با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت یا ۱ ترابایت می‌خرید، در ابتدا به نظر می‌رسد که این فضا خیلی زیاد باشد. ولی در واقعیت، روی این هارد چیزی حدود ۱۵ الی ۲۰ بازی می‌توانید نگه دارید.

 

خوشبختانه برای رفع این مشکل، کافی است یک هارد اکسترنال USB 3.0 داشته باشید تا با کمک آن بتوانید به صدها گیگابایت فضای اضافی دسترسی پیدا کنید.

 

برای استفاده از هارد اکسترنال به عنوان فضای ذخیره‌سازی PS4 مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. از منوی کنسول به بخش Settings بروید.

 

۲. وارد قسمت Devices شوید.

 

۳. گزینه‌ی USB Storage Devices را انتخاب کنید.

 

 کنسول های بازی, کنسول ps3

ارتقا هارد درایو PS4

 

۴. حالا هارد درایو USB مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

۵. در مرحله‌ی آخر گزینه‌ی format as extended storage را انتخاب کنید.

 

چگونه هارد اکسترنال را از PS4 جدا کنیم؟

۱. از منوی کنسول به بخش Settings بروید.

 

۲. وارد قسمت Devices شوید.

 

۳. گزینه‌ی USB Storage Devices را انتخاب کنید.

 

۴. حالا گزینه‌ی stop using this extended storage را انتخاب نمایید.

 

 کنسول های بازی, کنسول ps3

ارتقای هارد کنسول‌ها همیشه سخت‌تر از آن‌چیزی است که فکرش را می‌کنیم

 

با استفاده از این روش بسته به ظرفیت هارد اکسترنال خود می‌توانید هر تعداد بازی که خواستید دانلود کنید. پلی استیشن 4 می‌تواند از هارد اکسترنال‌هایی که دارای حداکثر ظرفیت ۸ ترابایت هستند پشتیبانی کند، ولی به طور معمول هاردی با ظرفیت ۲ ترابایت هم برای کاربران عادی کافی است.

 

منبع:gsm.ir

 

 


:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سلام خدمت دوستان و کاربران عزیز تارنما توسینسو . امروز میخواهیم در مورد قابلیتی به نام PXE در BIOS سیستم که مخفف Preboot Execution Environment است گفتگو کنیم. PXE بصورت " پیکسی " تلفظ می شود. و به رایانه این امکان را می دهد که از طریق شبکه بصورت Remote بوت شود و این در حالیست که سیستم کلاینت هارد دیسکی ندارد و از راه یک سرور مجزا در شبکه بوت می شود و سیستم عامل روی آن نصب می شود و آماده به پیشه می شود. PXE برای اولین بار به عنوان یک فریمورک Wired for Management یا WfM بدست کمپانی Intel در سنه 1999 معرفی شد. WfM شرکت اینتل امروز بدست Active Management Technology جایگزین شده است اما PXE کماکان ابزاری ارزشمند در نزد کارآزمودگان شبکه در سرتاسر جهان است.

pxe boot چیست؟

بوت کردن سیستم از راه شبکه معمولا در محیط هایی اتمام می شود که سیستم های کلاینت فاقد هارد دیسک هستند و این پروسه بوت از راه روتر ها و سرور های مرکزی اتمام می شود و سیستم های کلاینت که در اینجا به آنها Thin Client میگوییم بصورت مرکزی مدیریت می شوند. در پیرامون هایی با پردازش ها و محاسبات متمرکز خرج های حفاظت تفریق می یابد و امکان افزایش امنیت شبکه و مهار متمرکز روی سیستم های کلاینت را به ما می دهد. PXE code که توسط سیستم های کلاینت ارائه می شود سیستم های کلاینت را قادر می سازد لغایت بصورت ریموت Boot شوند و پیکربندی های لازم برای نصب شدن سیستم عامل روی آن اتمام شود. لازم به ذکر است که PXE code در تراشه ROM ذخیره می شود. این فرآیند گویه به کارگیری پروتکل های شبکه همانند UDP ، TFTP ، IP و DHCP را فراهم می کند. مزایای کلیدی استفاده از قابلیت PXE شامل موارد پایین هستند :

سیستم کلاینت یا همان Workstation نیازی به هارد دیسک یا دیگر دستگاه های اندوخته سازی برای بوت شدنش ندارد.
PXE به Vendor خاصی وابسته نیست. به این معنی که میتوانید براحتی شبکه خویش را اشاعه دهید و کماکان از PXE استفاده کنید.
نگهداری از سیستم های کلاینت را آسان می کند زیرا بسیاری از شغل ها بصورت Remote سپریدن می شود.
ذخیره سازی متمرکز اطلاعات امنیت اطلاعات را برای شبکه فراهم می کند.



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, مرورگر مایکروسافت
بسیاری از افرادی که یک رایانه مجهز به ویندوز ۱۰ را خریداری می کنند از مرورگر اج مایکروسافت تنها برای بارگذاری مرورگر کروم استفاده می کنند، اما این کار به یک چالش خطرناک تبدیل شده است. 

به گزارش مهر به نقل از فوربس، متداول ترین راه برای بارگذاری نسخه ای از مرورگر کروم گوگل تایپ کردن عبارت دانلود کروم در میله ابزار مرورگر اج است. با این کار نتایج اولیه در صفحه جستجوگر بینگ (وابسته به شرکت مایکروسافت) ظاهر می شود.

 

اما نکته مهم این است که برخی از اولین نتایج جستجوی به نمایش درآمده توسط جستجوگر بینگ، سایت هایی حاوی بدافزار هستند. علت این است که از ماه ها قبل آگهی هایی برای بارگذاری مرورگر کروم در صدر نتایج جستجوی این موضوع در موتورجستجوی بینگ نمایش داده می شود که به سایت های آلوده لینک داده می شوند.

 

یکی از این سایت های آلوده GoogleOnline۲۰۱۸.com است که شباهت زیادی به صفحه بارگذاری مرورگر کروم که توسط خود گوگل طراحی شده، دارد. زمانی که کاربران برای بارگذاری فایل ChromeSetup.exe بر روی آن کلیک کنند در عمل یک بدافزار سارق اطلاعات خصوصی را بر روی رایانه خود نصب می کنند.

 

گفتنی است که این مشکل تنها مربوط به مرورگر بینگ است و اگر از مرورگر فایرفاکس برای بارگذاری کروم استفاده شود، این مرورگر سایت های آلوده ای از این دست را شناسایی کرده و به کاربر هشدار می دهد. مایکروسافت به تازگی و بعد از اعتراضات مکرر کاربران سرانجام لینک به این وب سایت آلوده را از جستجوگر بینگ حذف کرده است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11011555.html



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

تیم معروف استرالیایی iFixit پس از باز کردن گوشی آیفون 10 آر امتیاز 6 از 10 را به این گوشی در بخش «قابلیت تعمیر» داد. 

به گزارش خبرآنلاین، اپل در طراحی گوشی دو اولویت تعویض آسان باتری و اسکرین را در اولویت قرار داده است و پنل جلویی آیفون 10 آر بدون نیاز به درآوردن ماژول چهره شناس / Face ID قابلیت تعویض دارد.  

 

استفاده از پیچ‌های غیرمعمول در بازار نکته قابل‌توجه در طراحی 10 آر است که البته عدم استفاده از چسب را هم نشان می‌دهد. شکسته شدن گلس گوشی نیز نکته منفی در تعمیر است که باید بدان توجه نمود.

 

برخی مشخصات فنی آیفون 10 آر به شرح زیر است:

 

پردازنده 6 هسته‌ای A12 Bionic با انجین نسل جدید / ال سی دی رتینا 6.1 اینچی با رزولوشن 1792 در 828 پیکسل / دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و 7 سلفی / 64 گیگ حافظه داخلی / استاندارد IP67 ضد آب و غبار

 

تصاویر زیر فرایند باز کردن گوشی را نشان می‌دهد.  اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11011603.html



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بسیاری از مدیران برای راه اندازی سیستم های پاسخگویی تلفنی به تعقیب پیدا کردن مسیر حل هایی هستند که به لحاظ کمی و کیفی آنها را در موقعیت احسان پیمان دهد. از دسته ی این مسیر حل ها می توان به تاسیس خط تلفن VOIP و مرکز تلفن VOIP اشاره کرد.

در بسیاری از مواقع سوالی که ذهن مدیران را به خویش مشغول می کند اینست که خط تلفن VOIP با مرکز تلفن VOIP چه تفاوتها و اشتراکاتی دارد؟ آیا می توان بدون برقراری مرکز تلفن VOIP از خط تلفن VOIP بهره‌گیری کرد یا عکس این حالت، آیا می توان بدون خرید خط تلفن ویپ از مرکز تلفن ویپ کاربرد کرد؟

در پیوستگی برای روشن شدن هر چه بهتر موضوع، تعریفی از هر یک ارائه می دهیم.

خط تلفن VOIP چیست؟
خطوط تلفن اینترنتی که با اسم های مختلفی آنها را می شناسیم از دسته سیپ ترانک، سیپ یوزر، سیپ فون و… به نوعی از خطوط تلفن نسل جدید اطلاق می شوند که تمامی امکان برقراری تماس و انجام مکالمه را از راه بستر شبکه برای ما مهیا می سازند.

خط تلفن VOIP دارای قابلیت های جذابی است و توصیه می شود تقسیم مربوط به خطوط تلفن اینترنتی را بطور کامل مطالعه بفرمایید.

نحوه جاسازی و راه اندازی خط تلفن ویپ
برای تاسیس خطوط تلفن ویپ، می بایست در اولین قدم اپراتور مد نظر خویش را مشخص نموده و بعد متعلق به بر اساس شرایط اعلامی از جانب آن اپراتور اقدام به فعالسازی اینترنت دلخواه و مورد عقیده کرده و با برپایی بستر شبکه مناسب، خط تلفن مد نظر خویش را نیز فعال نمایید.

به دلیل آنچه از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی ابلاغ شده است، تقریبا همگی اپراتورهای ارائه دهنده خط تلفن VOIP در ایران می بایست خطوط باره نظرشان را بر روی پایین ساخت های شبکه ی اینترنت خویش پرکار و تحویل مشتری نمایند.

راهنمای خرید خط تلفن آسیاتک

مرکز تلفن VOIP چیست؟
مرکز تلفن VOIP به سیستمی گفته می شود که امکان مدیریت و کنترل تمامی تماس های ورودی و خروجی مجموعه را از راه بستر شبکه و پنل تحت وب در اختیارتان پیمان می دهد. از آنگونه امکانات سیستم مرکز تلفن VOIP به تلفن گویا، منشی خودکار، سیستم ضبط مکالمات، گزارش گیری تماس ها، صف های تماس، نظرسنجی اپراتور ها و … اشاره کرد.

مرکز تلفن VOIP این امکان را به شما می دهد الی بتوانید تمامی خطوط تلفن ویپ، شهری با E1 را به آن متصل نمایید و بر بنیاد آن از امکانات گفته شده مرکز تلفن ویپ بهره‌گیری نمایید.

اشتراکات و تفاوت های مرکز تماس و خط تلفن VOIP

خط تلفن voip


قطعا متوجه شده اید که مرکز تماس ویپ و خط تلفن ویپ دو موضوع کاملا مجزا و متفاوت هستند. علی رغم اینکه هر دو آنها از یک پروتکل برای برقراری تماس استفاده می کنند، اما هر یک دارای امکانات و شرایط منحصر به فرد خویش هستند.

پروتکل یکسان، قابلیت های متفاوت
بعضی از مدیران گردآور ها با این ذهنیت اقدام به خرید خط تلفن VOIP می کنند که با داشتن خط تلفن به تنهایی، امکاناتی همانند تلفن گویا، رسته تماس و دیگر قابلیت های مرکز تماس نیز بصورت قبل فرض بر روی این خطوط هستی دارد، در صورتی که خطوط ویپ، علی رغم داشتن امکاناتی اغلب از خطوط تلفن آنالوگ، به انفرادی امکانات مرکز تماس را ساپورت نمی کنند و برای سهم مندی هر چه بیشتر و بهتر از این امکانات می بایست اقدام به راه اندازی سیستم مرکز تماس کنید.

داشتن مرکز تلفن VOIP پیش نیاز داشتن خط تلفن VOIP
خطوط تلفن ویپ عموما به دو صورت متفاوت ارائه و عرضه می شوند که شامل خطوط تک خط یا خانگی و خطوط بازرگانی یا همان سیپ ترانک می شود که امکان برقراری شمار تماس های همراه را برایمان میسر می سازد. در صورتی که گرایش به به کارگیری خطوط سیپ ترانک داشته باشید می بایست حتما مرکز تلفن ویپ در گردآور شما هستی داشته باشد الی از این طریق امکان برقراری تماس و استفاده از خطوط تلفن ویپ نیز میسر گردد.

پس به طور کل می تاب گفت، مرکز تلفن ویپ یکتا از پیش دربایستن اصلی تاسیس خطوط تلفن ویپ است و در صورتی که این سیستم وجود نداشته باشد، امکان استفاده از خطوط تلفن نیز مقدور نیست.

نتیجه گیری
خطوط تلفن ویپ و مرکز تماس ویپ، لازم و ملزوم یکدیگرند. به انگیزه بهره مندی هر دو سیستم از یک پروتکل در چهره به کارگیری خطو تلفن ویپ، نیاز به استفاده از دستگاهها و ساز و برگ خاصی جهت کاربرد نیست و از راه اطلاعات یوزر و پسورد و IP به راحتی می توانیدهر شمار خط را بر روی مرکز تلفن ویپ رجیستر کرده و متعلق به استفاده نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



وقتی که فعالانه به زندگی مجازی بپردازید کم کم تعداد سایت های که عضو میشید زیاد خواهد شد مخصوصا سایت های شبکه های اجتماعی (Social Media) که برای چک کردن هر کدام زمان زیادی خواهید برد ، در این مطلب میخواهیم برنامه ای را بهتون معرفی کنیم که با آن در روی مروگر یا سیستم عاملتان بتوانید در یک ستون مجزا اکانت های خود را در سایت های فیس بوک ، توییتر ، یوتیوب ، فلیکر ، فرندفید ، لینکداین ، فُراسکوئر ، مای اسپیس ، و جی تاک و یاهو مسنجر  یک جا داشته باشید.

اپلیکیشن Yoono به شما این امکان را میدهید در مرورگرتان ( Firefox , Chrome ) و یا بر روی سیستم عاملاتان ( Windows , Mac , Linux ) این برنامه رانصب کنید واز آن استفاده کنید .

برای مثال ما طریقه ی نصب افزونه ی Yoono رو در فایرفاکس می خواهیم یاد بدهیم. برای نصب اول به لینک دانلود آن مراجع کنید و روی Add to Firefox کلیک نمایید.

فایرفاکس, افزونه

سپس ستونی در سمت چپ شما باز می شود که لوگو های شبکه های مجازی قابل دسترس را می آورد،برای مثال Twitter را انتخاب می کنیم.

فایرفاکس, افزونه

بعد از انتخاب آن صفحه ای باز می شود که یوزرنیم پسورد توییترتان را باید بزنید برای احراز هویت و بعد از آن تمام شده و ستون شما از محتویات توییتر شما پر میشود .

فایرفاکس, افزونه

بالا اومدن اکانت توییتر شما

منبع:zoopirnet.com

 

 


:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

دانلود افزونه فایرفاکس, firefox 20

همان‌طور که می‌دانید در مرورگر فایرفاکس می‌توان با انتخاب گزینه‌ی New Private Window (و یا فشردن کلیدهای میان‌بر Ctrl+Shift+P) یک پنجره‌ی خصوصی جدید ایجاد کرد. پنجره‌ی خصوصی بدین معناست که پس از بسته شدن آن تمام اطلاعاتی که در مدت باز بودن این پنجره‌ در آن وارد شده است به طور خودکار حذف خواهد شد و اطلاعاتی در حافظه‌ی مرورگر ذخیره نمی‌شود. پیش از عرضه‌ی نسخه‌ی 20 فایرفاکس با انتخاب این گزینه پنجره‌ی کنونی فایرفاکس بسته شده و تنها یک پنجره‌ی خصوصی باز می‌شد، اما در نسخه‌ی 20 تغییری صورت گرفته است که پس از انتخاب این گزینه دیگر پنجره‌ی قبلی بسته نمی‌شود و می‌توان یک پنجره‌ی معمولی و یک پنجره‌ی خصوصی را در کنار یکدیگر به صورت فعال در اختیار داشت. اما کمبودی که در فایرفاکس همچنان احساس می‌شود در اختیار داشتن یک تبِ خصوصی است. بدین صورت که درون یک پنجره‌ی معمولی بتوان مثلاً تنها یک تب با خاصیت Private در اختیار داشت. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی ایجاد یک تب خصوصی در Firefox 20 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا اگر هنوز فایرفاکس خود را به نسخه‌ی 20 به‌روزرسانی نکرده‌اید این کار را انجام دهید (از طریق ورود به منوی Firefox و سپس انتخاب Help > About Firefox).
حال نیازمند یک افزونه به نام Private Tab هستیم. برای نصب این افزونه ابتدا به لینک زیر مراجعه کنید:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/private-tab/

سپس بر روی دکمه‌ی Add to Firefox کلیک کنید.
با نمایش پنجره‌ی Software Installation بر روی Install کلیک کنید.
افزونه بر روی فایرفاکس نصب خواهد شد.
نیازی به Restart مرورگر نیز نخواهد بود.
اکنون برای ایجاد یک تب خصوصیِ جدید از منوی Firefox بر روی New Private Tab کلیک کنید (و یا کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+P را فشار دهید).
خواهید دید که یک تب با ویژگی Private باز می‌شود (این موضوع را از بنفش شدن دکمه‌ی فایرفاکس در هنگامی که این تب فعال است می‌توانید متوجه شوید).

منبع:tarfandestan.com

 

 


:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بخش فروش حرفه ای گرد از مهم‌ترین جنبه‌های هر کسب‌وکار موفق است. امروزه همگان اذعان دارند که علاوه بر مدیریت و بازاریابی، باید جایگاه ویژه‌ای را برای تقسیم فروش حرفه ای باز کرد. با این حال، هنوز مقالات و مباحث زیادی به مساله فروش حرفه ای در بازار وابستگی دیتا نشده است. پژوهش‌های لازم برای تقویت این دسته به قدر کافی نیستند. در ذیل ۲۵ نکته مهم در فروشندگی و فروش چیره دست را رسیدگی میکنیم:

نکات فروش موفق

۱٫ به مشتريان نهفته هميشه با اين ديد نزديك شويد كه به آنها خواهيد فروخت.

۲٫ هميشه به توصيه ديگران درباره سر و وضع و روش حضورتان گوش كنيد.

۳٫ اگر مي خواهيد ديگران به حرفتان اعتقاد پيدا كنند اعتماد به نفس داشته باشيد.

۴٫ سخنان خویش را ضبط و اشكالات آن را برطرف كنيد.

۵٫ مطالب و مهارتهايي را كه فرا مي گيرد مرتبا مرور و تمرين كنيد.

۶٫ نياز واقعي مشتري را سريعا شناسايي كنيد و آن را برآورده سازيد.

۷٫ به مشتري به چشم يك دوست نگاه كنيد نه به چشم دشمن

۸٫ ممكن است چيزهايي كه براي مشتري اولويت دارد با آنچه شما انتظار داشتيد تفاوت داشته باشد.

۹٫ هرگاه به مشتري قولي داديد به آن عمل كنيد.

۱۰٫ با هدفمند كردن و برنامه ريزي كردن در وقت و نيروي خویش صرفه جويي كنيد.

۱۱٫ به مشتريان جديد و فعلي به يك ميزان پروا كنيد.

۱۲٫ پي گيري را در اجازه كار خویش پیمان دهيد.

۱۳٫ خو داشته باشيد كه بعد از هر فروش به مشتري خویش زنگ زده و ببينيد كه آيا رضايت او جلب شده است.

۱۴٫ لحظه اي درنگ كنيد و از ديد مشتري نگاه كنيد كه شركت شما چگونه تماس هاي تلفني را استجابت مي دهد.

۱۵٫ براي ترغيب مشتري به خريد مزاياي رايگان و ديگر مزاياي محصولاتتان را به وي تذکر كنيد.

۱۶٫ به مشتريان اطلاعاتي را بدهيد كه به راستی نياز دارند.

۱۷٫ پیش از آنكه به مشتري قولي بدهيد مطمئن شويد كه شركت قادر به انجام قول هاي شما مي باشد.

۱۸٫ الی آنجا كه ممكن است كوتاه صحبت كنيد. فقط به موضوع اصلي بپردازيد و پاياني مثبت داشته باشيد.

۱۹٫ تجزيه و تحليل كنيد كه اگر به جاي طرف روبرو بوديد چه كار مي كرديد.

۲۰٫ از رفتار مخالفت آميز و ستيزه جويانه دوری كنيد و با مشتري همفكري كنيد.

۲۱٫ هرگز از رقباي خود انتقاد نكنيد بلكه سعي كنيد عملكردي بهتر از آنها داشته باشيد.

۲۲٫ سعي كنيد هميشه جو مذاكرات را دوستانه نگه داريد.

۲۳٫مشكلاتي را كه نمي توانيد حل كنيد سريعا با مدير خود در ميان بگذاريد.

۲۴٫ فارغ از نتيجه اي كه به دست مي آوريد از مشتري به گرمي تشكر كنيد

۲۵٫ انتقادهاي جدي مشتري را دلخواه قرار داده و از شكست آموزه بگيريد.

امیدوارم موارد مطرح شما را بصورت عملی بکار ببندید و ما را از موفقیت ها خود آگاه سازید.

همراه شما هستیم، به اتفاق بزرگان فروش باشید.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 بلاک کردن پاپ آپ, پاپ آپ فایرفاکس

 روش بلاک کردن پاپ آپ موزیلا

 

در این مطلب به نحوه بلاک کردن پاپ آپ ها در مرورگر فایرفاکس و سیستم های عامل مختلف می پردازیم. شما می توانید پاپ آپ ها را در فایرفاکس بلاک کنید و از شر آن ها خلاص شوید.

پاپ آپ (Pop-Up) یا تبلیغات بازشونده به پنجره های اضافه‌ای می گویند که روی یک پنجره و معمولا بدون اجازه کاربر باز می شوند و اغلب حاوی تبلیغات هستند.

 

برخی از سایت ها برای بالا بردن بازدید خود و افزایش درآمد از راه تبلیغات از پاپ آپ استفاده می کنند، ولی پاپ آپ ها برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت آزار دهنده هستند و گاهی اوقات ممکن است کاربر را به دام بیاندازد و با داشتن یک فایل ضمیمه مثل ویروس یا اسکریپت خطرناک موجب آسیب پذیری و ایجاد حفره های امنیتی در مرورگر شود.

 

بلاک کردن پاپ آپ ها در فایرفاکس (ویندوز، مک، لینوکس)

1- فایرفاکس را باز کنید.

 

2- بر روی منوی همبرگری که در بالا سمت راست قرار دارد، کلیک کنید و گزینه Option را بزنید.

 

3- از منوی سمت چپ گزینه Content را انتخاب کنید و سپس تیک گزینه Block pop-up windows را بزنید تا پاپ آپ ها هنگام باز کردن یک سایت مسدود شوند.

 

 بلاک کردن پاپ آپ, پاپ آپ فایرفاکس

نحوه بلاک کردن پاپ آپ ها در مرورگر فایرفاکس

 

بلاک کردن پاپ آپ ها در فایرفاکس کوانتوم

اگر از جدیدترین نسخه فایرفاکس یعنی فایرفاکس کوانتوم ورژن 57.0 و بالاتر استفاده می کنید، نحوه بلاک کردن پاپ آپ ها کمی متفاوت است.

 

1- فایرفاکس را باز کنید.

 

2- بر روی منوی همبرگری که در بالا سمت راست قرار دارد کلیک کنید و گزینه Option را بزنید.

 

 بلاک کردن پاپ آپ, پاپ آپ فایرفاکس

 

3- از منوی سمت چپ گزینه Privacy & Security را انتخاب کنید و نوار اسکرول را به پایین بکشید، تا گزینه Block pop-up windows را پیدا و فعال کنید.

 

 بلاک کردن پاپ آپ, پاپ آپ فایرفاکس

 روش بلاک کردن پاپ آپ در فایرفاکس

 

بلاک کردن پاپ آپ ها در فایرفاکس (Android)

1- مرورگر فایرفاکس در گوشی را باز کنید.

 

2- عبارت about:config را در نوار بالای مرورگر تایپ کنید.

 

 بلاک کردن پاپ آپ, پاپ آپ فایرفاکس

حذف پاپ آپ ها در فایرفاکس

 

3- سپس عبارت dom.disable_open_during_load را جستجو کنید و آن را روی true قرار دهید.

 

 بلاک کردن پاپ آپ, پاپ آپ فایرفاکس

 

بلاک کردن پاپ آپ ها در فایرفاکس (iPhone / iPad)

برای بلاک کردن پاپ آپ ها در سیستم عامل iOS طبق روال زیر عمل کنید:

1- فایر فاکس را باز کنید.

2- منوی همبرگری از پایین صفحه را لمس کنید و سپس آن را به سمت چپ بکشید و Setting را انتخاب کنید.

3- حالا گزینه Block Pop-up Windows را فعال کنید تا عملیات مسدود سازی پاپ آپ در مرورگر انجام شود.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/remove-popups2-firefox.html



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

حذف سریع آیکون‌ها از نوار ابزار فایرفاکس, نسخه کوانتوم فایرفاکس

کوانتوم فایرفاکس را به دلخواه خود شخصی‌سازی کنید

 

بالاخره پس از مدت‌ها فایرفاکس با انتشار نسخه کوانتوم (Quantum) دوباره این مرورگر را به جمع رقبای سرسخت کروم وارد کرد. 

کوانتوم امکانات بسیاری را در خود جای داده و از ظاهر گرافیکی فوتون (Photon) بهره‌مند شده است. این ظاهر گرافیکی، کوانتوم را بسیار زیبا کرده و کار کردن با آن لذت‌بخش است، اما در مواردی نیز وجود برخی تغییرات برای کاربران ناراحت‌کننده است. به‌عنوان مثال وجود برخی فاصله‌های خالی در نوار منو و... از جمله معایب این ظاهر پیشرفته به‌شمار می‌روند. اگر دوست دارید کوانتوم فایرفاکس را به دلخواه خود شخصی‌سازی کنید و آن را به سلیقه خود تغییر دهید با ما همراه شوید.

 

حذف سریع آیکون‌ها از نوار ابزار

ساده‌ترین چیزی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید حذف آیکون‌های اضافه و فاصله‌های خالی موجود در نوار ابزار کوانتوم است. برای انجام این کار کافی است روی آیکون موردنظر (یا فاصله خالی که اضافه است) کلیک راست ماوس را فشار دهید و گزینه Remove from Toolbar را انتخاب کنید.

 

اضافه و مرتب‌سازی آیکون‌ها

برای اضافه کردن ابزارهای جدید به نوار ابزار کافی است در هر بخشی از نوار ابزار (به‌جز نوار آدرس) کلیک راست ماوس را فشار داده و گزینه Customize را انتخاب کنید. حالا کافی است از میان گزینه‌های موجود در سمت چپ، گزینه دلخواه را با کشیدن و رها کردن به مکان دلخواه در نوار ابزار انتقال دهید. همچنین برای اضافه کردن ابزارها به بخش overflow (منویی که در نوار ابزار با کلیک روی دو آیکون پیکان قابل دسترس است) کافی است آنها را به بخش سمت راست منتقل کنید. عملیات کشیدن و رها کردن هریک از گزینه‌های موجود در نوار ابزار نیز برای جابه‌جایی این گزینه‌ها در نوار ابزار کاربرد دارد.

 

نصب پوسته‌های جدید

کوانتوم از سه پوسته پیش‌فرض پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از پوسته‌های بیشتر نیز در اختیار شما قرار گرفته است. برای استفاده از این پوسته‌ها کافی است پس از ورود به بخش شخصی‌سازی (در روش قبل به آن اشاره کردیم) روی گزینه Themes از پایین صفحه کلیک کنید.

 

سه پوسته پیش‌فرض با نام Default، Light و Dark قابل مشاهده است که پیشنهاد می‌کنیم در صورت استفاده از لپ‌تاپ یا نیازمندی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی، پوسته Dark را انتخاب کنید. همچنین با کلیک روی گزینه Get More Themes می‌توانید به مجموعه پوسته‌های رایگانی که فایرفاکس در اختیار شما قرار می‌دهد دسترسی یابید.

 

وقتی همه چیز کوچک می‌شود

یکی دیگر از امکاناتی که کوانتوم در اختیار شما قرار می‌دهد تغییر Density است. با اعمال تغییر در این بخش می‌توانید فضای اختصاص‌یافته به صفحات وب را با کوچک‌تر کردن آیکون‌ها و نوار ابزار بیشتر کرده یا با بزرگ‌تر کردن آیکون‌ها و نوار ابزار، استفاده از آنها را راحت‌تر و به طبع این کار، فضای اختصاص‌یافته به صفحات وب را کمتر کنید.

 

برای دسترسی به این بخش کافی است پس از کلیک راست روی یکی از گزینه‌های نوار ابزار و انتخاب گزینه Customize روی گزینه Density کلیک کرده و یکی از موارد موجود اعم از Compact (فشرده)، Touch (بزرگ - مناسب صفحات لمسی) یا Normal (عادی) را انتخاب کنید.

 

بازگشت رفقای قدیمی

نوار بوکمارک‌ها، نوار عنوان و نوار منوهای نرم‌افزار از مجموعه گزینه‌هایی هستند که در نسخه‌های قدیمی مرورگر در اختیار شما قرار می‌گرفتند و چنانچه بخواهید این رفقای قدیمی را در کوانتوم نیز در اختیار داشته باشید کافی است پس از مراجعه به بخش شخصی‌سازی روی گزینه Toolbars کلیک کرده و در ادامه علامت چک‌مارک کنار گزینه‌های Bookmarks Toolbar و Menu Bar را فعال کنید تا نوار بوکمارک‌ها و نوار منو به مرورگر اضافه شوند.

همچنین برای فعال‌سازی نوار عنوان نیز کافی است از پایین- سمت چپ صفحه شخصی‌سازی، علامت چک‌مارک کنار گزینه Title Bar را فعال کنید.

 

عملکرد خودکار آیکون دانلود

در کوانتوم هنگامی که عملیات دانلود آغاز می‌شود آیکون دانلود نیز به‌طور خودکار به نوار ابزار اضافه می‌شود و با قطع عملیات دانلود نیز این آیکون به‌طور خودکار محو می‌شود. اگر به این عملکرد خودکار تمایلی ندارید و می‌خواهید همواره آیکون دانلود را در نوار ابزار مشاهده کنید کافی است هنگامی که به صفحه شخصی‌سازی مراجعه می‌کنید روی آیکون دانلود در نوار ابزار کلیک کرده و در ادامه علامت چک‌مارک گزینه Auto-hide را که در کنار آن نمایش داده می‌شود فعال کنید. به همین سادگی با صرف چند دقیقه می‌توانید کوانتوم فایرفاکس را کاملا مطابق با سلیقه خودتان شخصی‌سازی کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/personalize-quantum2-firefox.html



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کلمات کلیدی چیست و چگونه کلمات کلیدی پسندیده برای سایت خود برگزیدن کنم ؟

 

کلمات کلیدی اصطلاحاتی هستند که در رابطه با متن می باشند و علاوه بر اینکه در ارتباط با موتور های جستجو بکار می روند به کاربران سایت نیز این امکان را می دهد که از محتوای متن ما با تازه شوند. موتورهای جستجو از راه خزنده ها و ربات هایی که دارند می توانند محتوای صفحات را بخوانند و یکتا از مهمترین معیارهایی که این ربات ها برای رتبه دادن و تعیین موضوع آن صفحه در نظر دارند، نحوه بکارگیری واژه ها کلیدی است.

 

بدین صورت اگر شما در روش استفاده از کلمات کلیدی دقت اکثریت به خرج دهید، می‌توانید بازدید هدفمندتری را به سمت تارنما خویش هدایت کنید و تعداد بازدید های خود را افزایش دهید.

کلمات کلیدی پسندیده سایت چیست

وجود واژه ها کلیدی در عنوان مطلب :

 عنوان نوشته شما زیاد مهم است در انتخاب آن دقت کنید . آن را به حقیقت همراه با واژه ها کلیدی متن گزینش کنید و با یک انتخاب جذاب تعداد کلیک روی آن مطلب را افزایش دهید و سپس کلمات یا اصطلاحات پیوسته با عنوان را به چهره پراکنده در متن بیاورید. این نخستین و مهمترین قدمی است که باید سپریدن دهید.

 

وجود واژه ها کلیدی در متن و بهینه سازی متن :

سعی کنید مطالب شما غنی باشد زیرا مقالات کوتاهی بازدید خوبی ندارند و بدین ترتیب رنک شما پایین می آید. پس بهتر است هر نوشتار شما کمینه از 300 کلمه تشکیل شده باشد و از واژه ها کلیدی در متن خویش حتما کاربرد نمایید..

همچنین بخاطر داشته باشید که کلمات کلیدی خویش را در بند نخست و پسین نوشته حتماً بیاورید. یکتا از مواردی که خزنده به آن پروا خاص می‌کند، همین است. این یعنی جستار نوشته شما مشخص‌تر است.

سعی کنید به تناسب جا و محیط‌ نوشته، از سخیف های ضخیم، کج و زیرخط‌دار بی گمان استفاده کنید.

 

خود را به جای کاربران سایت فرض کنید :

توجه کنید از واژه ها کلیدی‌ای بهره‌گیری کنید که مخاطبان در موتور جستجو به تعقیب آن می‌گردند خود را به جای مشتری بگذارید ،  اگرشما جای آنها بودید با چه کلماتی پیگیری فرآورده و خدمت خویش میگشتید . برای این کار می توانید از دوستان و آشنایان نیز کمک بگیرید و از نظر آنها نیز مستحضر شوید.

 

استفاده از عبارات کلیدی طولانی :

از عبارات کلیدی چند کلمه ای و طولانی کاربرد کنید ، برای عبارات تک کلمه ای معمولا چشم وهمچشمی زیادی وجود دارد و شانس شما ذیل می آید.

 

استفاده از کلمات با نادرست املایی :

از کلمات با املای اشتباه نیز استفاده کنید ، بسیاری از کلمات با املای اشتباه جستجو می شوند . 

 

کلمات کلیدی رقبا :

کلمات کلیدی رقبای خود را بررسی کنید و از آنها نیز در سایت خود بهره‌گیری کنید.

 

توجه به پیشنهادات گوگل :

از کلمات کلیدی که خویش گوگل پیشنهاد می دهد نیز استفاده کنید . معمولا آنها کلماتی هستند که بیشترین جستجو را در موتورهای جستجو دارند.

 

عدم استفاده از واژه ها کلی و عمومی :

از واژه ها کلیدی کلی که بیانگر قصد شما نمی باشد ، کاربرد نکنید به عنوان مثال کلمه فروش برای یک فروشگاه اینترنتی و فروش کالایی خاص مناسب نیست و به جای آن مثلا بنویسید فروش تلفن به اتفاق برند سامسونگ    

 

استفاده از متا تگ ها :

به متاتگ ها پروا کنید درسایت های طراحی شده با  سایت ساز آنلاین یوتاب تگ description بصورت خودکار تنظیم می شود و در ضمن امکان درج سایر متا ها امثال متا تگ keywords در پنل مدیریت سایت ها تعبیه شده است

از تنظیمات سایت > تنظیمات سئو > متاتگ keywords  کلماتی که در همه سایت شما اهمیت دارند را درج نمایید.

منظور از کلمات کلیدی چیست

این را باید بدانید که اکثر موتورهای جستجو  اغلب از 150 لغایت سرانجام 200 کاراکتر را نمی خوانند.

پس کلمات کلیدی زیاد نه فقط به افزایش بازدید شما کمک نمیکند، بلکه باعث سنگین شدن سایت و همچنین در صورت تکرار واژه ها کلیدی مایه اسپم شناخته شدن شما بدست موتورهای جستجو میشود و دیگر برای شما بازدیدکننده رسول نمی شود.

استفاده بهینه از واژه ها و عبارات کلیدی این امکان به شما دیتا می شود که سوداگری شما در دنیای مجازی روز بروز پر بارتر شود و میزان بازدید از سایت شما بالا رود.

در سایت ساز یوتاب این امکان را به شما داده است که برای ذکر کلمات کلیدی خود یک جایگاه مخصوص گذاشته است و شما بعد از درج مطالب مختلف می توانید تقدیر واژه ها کلیدی سایت ساز یوتاب را پر کنید و بدین چهره از این امتیاز مهم مستفیض گردید.

کلمات کلیدی چیست و چگونه کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود انتخاب کنم ؟

کلمات کلیدی اصطلاحاتی هستند که در رابطه با متن می باشند و علاوه بر اینکه در ارتباط با موتور های جستجو بکار می روند به کاربران سایت نیز این امکان را می دهد که از محتوای متن ما با خبر شوند. موتورهای جستجو از طریق خزنده ها و ربات هایی که دارند می توانند محتوای صفحات را بخوانند و یکی از مهمترین معیارهایی که این ربات ها برای رتبه دادن و تعیین موضوع آن صفحه در نظر دارند، نحوه بکارگیری کلمات کلیدی است.

بدین صورت اگر شما در نحوه استفاده از کلمات کلیدی دقت بیشتری به خرج دهید، می‌توانید بازدید هدفمندتری را به سمت وب سایت خود هدایت کنید و تعداد بازدید های خود را افزایش دهید.
کلمات کلیدی مناسب سایت چیست
  • وجود کلمات کلیدی در عنوان مطلب :
 عنوان نوشته شما بسیار مهم است در انتخاب آن دقت کنید . آن را به درستی همراه با کلمات کلیدی متن انتخاب کنید و با یک انتخاب جذاب تعداد کلیک روی آن مطلب را افزایش دهید و سپس کلمات یا اصطلاحات مرتبط با عنوان را به صورت پراکنده در متن بیاورید. این اولین و مهمترین قدمی است که باید انجام دهید.
 
  • وجود کلمات کلیدی در متن و بهینه سازی متن :
سعی کنید مطالب شما غنی باشد زیرا مقالات کوتاه بازدید خوبی ندارند و بدین ترتیب رنک شما پایین می آید. پس بهتر است هر مقاله شما حداقل از 300 کلمه تشکیل شده باشد و از کلمات کلیدی در متن خود حتما استفاده نمایید..
همچنین بخاطر داشته باشید که کلمات کلیدی خود را در بند اول و آخر نوشته حتماً بیاورید. یکی از مواردی که خزنده به آن توجه خاص می‌کند، همین است. این یعنی موضوع نوشته شما مشخص‌تر است.
سعی کنید به تناسب جا و مکان نوشته، از سبک های ضخیم، کج و زیرخط‌دار حتماً استفاده کنید.
 
  • خود را به جای کاربران سایت فرض کنید :
توجه کنید از کلمات کلیدی‌ای استفاده کنید که مخاطبان در موتور جستجو به دنبال آن می‌گردند خود را به جای مشتری بگذارید ،  اگرشما جای آنها بودید با چه کلماتی دنبال محصول و خدمت خود میگشتید . برای این کار می توانید از دوستان و آشنایان نیز کمک بگیرید و از نظر آنها نیز آگاه شوید.
 
  • استفاده از عبارات کلیدی طولانی :
از عبارات کلیدی چند کلمه ای و طولانی استفاده کنید ، برای عبارات تک کلمه ای معمولا رقابت زیادی وجود دارد و شانس شما پایین می آید.
 
  • استفاده از کلمات با غلط املایی :
از کلمات با املای اشتباه نیز استفاده کنید ، بسیاری از کلمات با املای اشتباه جستجو می شوند . 
 
  • کلمات کلیدی رقبا :
کلمات کلیدی رقبای خود را بررسی کنید و از آنها نیز در سایت خود استفاده کنید.
 
  • توجه به پیشنهادات گوگل :
از کلمات کلیدی که خود گوگل پیشنهاد می دهد نیز استفاده کنید . معمولا آنها کلماتی هستند که بیشترین جستجو را در موتورهای جستجو دارند.
 
  • عدم استفاده از کلمات کلی و عمومی :
از کلمات کلیدی کلی که بیانگر منظور شما نمی باشد ، استفاده نکنید به عنوان مثال واژه فروش برای یک فروشگاه اینترنتی و فروش کالایی خاص مناسب نیست و به جای آن مثلا بنویسید فروش تلفن همراه برند سامسونگ    
 
  • استفاده از متا تگ ها :
به متاتگ ها توجه کنید درسایت های طراحی شده با  سایت ساز آنلاین یوتاب تگ description بصورت اتوماتیک تنظیم می شود و همچنین امکان درج سایر متا ها همانند متا تگ keywords در پنل مدیریت سایت ها تعبیه شده است
از تنظیمات سایت > تنظیمات سئو > متاتگ keywords  کلماتی که در کل سایت شما اهمیت دارند را درج نمایید.

این را باید بدانید که اکثر موتورهای جستجو  بیشتر از 150 تا نهایتا 200 کاراکتر را نمی خوانند.
پس کلمات کلیدی زیاد نه تنها به افزایش بازدید شما کمک نمیکند، بلکه باعث سنگین شدن سایت و همچنین در صورت تکرار کلمات کلیدی باعث اسپم شناخته شدن شما توسط موتورهای جستجو میشود و دیگر برای شما بازدیدکننده فرستاده نمی شود.
استفاده بهینه از کلمات و عبارات کلیدی این امکان به شما داده می شود که کسب و کار شما در دنیای مجازی روز بروز پر بارتر شود و میزان بازدید از سایت شما بالا رود.
در سایت ساز یوتاب این امکان را به شما داده است که برای بیان کلمات کلیدی خود یک جایگاه مخصوص گذاشته است و شما پس از درج مطالب مختلف می توانید قسمت کلمات کلیدی سایت ساز یوتاب را پر کنید و بدین صورت از این امتیاز مهم بهره مند گردید.




:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



برنامه اسکایپ, نحوه کار با اسکایپ

 اشتراک گذاری صفحه نمایش در اسکایپ

 

برای به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش در اسکایپ ساده است. 

آیا شما یک کاربر macOS یا ویندوز 10 هستید ، روند به اشتراک گذاری صفحه نمایش در اسکایپ تقریبا یکسان است. در اینجا چگونگی انجام این کار را خواهید آموخت.

 

از آنجا که رابط برنامه اسکایپ برای هر دو MacOS و ویندوز یکسان است، روند برای به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش در اسکایپ در هر دو محیط نیز یکسان است.

 

مرحله 1: هنگامی که شما آماده هستید که صفحه نمایش را در اسکایپ به اشتراک بگذارید، به پنجره تماس Skype خود بروید و روی دکمه Share screen کلیک کنید.

 

اگر شما آخرین نسخه اسکایپ را داشته باشید، باید دکمه اشتراک گذاری صفحه را در سمت راست پایین پنجره تماس کنار آیکون قلب (یا دکمه Show reactions button) پیدا کنید. این دکمه است که به نظر می رسد مانند دو صفحه نمایش روی هم است.

 

مرحله 2: اسکایپ از شما می خواهد که اشتراک گذاری صفحه را تایید کند. روی دکمه Start sharing کلیک کنید.

 

پس از تأیید، اسکایپ باید به طور خودکار شروع به اشتراک گذاری صفحه خود با فرد یا افرادی که در تماس هستید داشته باشد. بسته به دسترسی به اینترنت شما، این بلافاصله اتفاق می افتد یا می تواند چند ثانیه طول بکشد، به خصوص اگر اتصال شما آهسته باشد.

 

چگونه پنجره برنامه خود را در اسکایپ به اشتراک بگذارید:

اگر شما می خواهید تمام صفحه کامپیوتر خود را به اشتراک بگذارید و یا شما فقط می خواهید یک پنجره نرم افزار را  به اشتراک بگذارید، شما می توانیدمراحل زیر را انجام دهد.

 

مرحله 1: در پنجره تماس Skype، روی دکمه Share screen کلیک کنید.

 

مرحله 2: اسکایپ از شما می خواهد که به اشتراک گذاری صفحه را تایید کند. در بالای صفحه، روی منوی کشویی کلیک کنید و Share application window را انتخاب کنید.

 

مرحله 3: اسکایپ به شما اجازه می دهد که برنامه مورد نظر خود را برای صفحه نمایش انتخاب کنید. نرم افزار را با کلیک بر روی آن انتخاب کنید.

 

مرحله 4: بر روی دکمه Start sharing کلیک کنید.

 

چگونه صفحه نمایش خود را در اسکایپ برای کسب و کار به اشتراک بگذارید

برای به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش در اسکایپ برای کسب و کار ممکن است فرایند طولانی تر باشد، اما این نیز به همان اندازه آسان است:

 

مرحله 1: در پایین پنجره تماس خود، روی نماد مانیتور کلیک کنید .

گزینه های زیر در دسترس هستند:

Present Desktop, Present Programs or Present PowerPoint Files

داشتن این گزینه ها اساسا به شما کمک می کند که کار خود را راحتتر انجام دهید.

 

Present Desktop به شما امکان می دهد به راحتی همه چیز را روی دسکتاپ خود نشان دهید و به شما انعطاف پذیری برای نشان دادن هر برنامه، پوشه و فایل که می خواهید برای به اشتراک گذاشتن، نشان دهید.

Present Programs محدود کردن شما تنها به اشتراک گذاری یک برنامه یا برنامه خاص است.

Present PowerPoint Files شما را قادر می سازد تا ارائه پاورپوینت خود را به اسکایپ آپلود کنید و آن را باز کنید.

 

گام 2: گزینه ای را که برای اشتراک گذاری روی صفحه شما مناسب است، انتخاب کنید تا شروع به اشتراک گذاری شود.

اگر شما Present PowerPoint Files را انتخاب کنید ، مطمئن شوید که فایل ارائه خود در دسترس دارید.

 

شایان ذکر است که هنگامی که صفحه نمایش به اشتراک گذاری در اسکایپ برای کسب و کار فعال (به عبارت دیگر شما در حال ارائه در تماس)، اسکایپ به طور خودکار وضعیت شما را به ارائه وضعیت تغییر می کند. این به این معنی است که شما هیچ پیام یا تماسی دریافت نمی کنید تا زمانی که روی دکمه متوقف کردن اشتراک کلیک کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/share-screen02-skype.html



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 

گاهی اوقات شما می خواهید از دنیای فیس بوک خارج شوید. اکثر مردم نحوه غیر فعال کردن فیس بوک را می دانند. اما ممکن است ندانید که چگونه حساب کاربری فیس بوک خود را به طور دائمی حذف کنید. به یاد داشته باشید قبل از پاک کردن حساب کاربری یک کپی از اطلاعات فیس بوک خود را دانلود کنید.

 

فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان است که حدود 1.4 میلیارد کاربر فعال در روز دارد. بسیاری از مردم تقریبا تمام فعالیت های زندگی خود را در فیس بوک ارسال می کنند.  

گاهی اوقات شما می خواهید از فیس بوک خود خارج شوید و از دنیای واقعی لذت ببرید. شما این کار را با غیرفعال کردن حساب فیس بوک خود انجام می دهید. اما اگر بخواهید فیس بوک را برای همیشه غیرفعال کنید، می توانید حساب فیس بوک خود را برای همیشه حذف کنید.

به Settings. بروید.

در حالی که در برگه General است.روی Download a copy کلیک کنید برای کپی از اطلاعات فیس بوک .

روی Start My Archive کلیک کنید . 

 

 روش حذف فیس بوک, نحوه حذف فیس بوک

راهنمای حذف فیس بوک

 

رمز عبور فیس بوک خود را وارد کنید روی Submit کلیک کنید.

روی Start My Archive در کادر Request My Download کلیک کنید.

 

فیس بوک پس از آن تمام اطلاعات خود را جمع آوری می کند و کپی آن را به آدرس ایمیل ثبت شده ارسال می کند.

 

چگونه حساب کاربری فیس بوک خود را غیر فعال کنید؟

ساده است. شما ممکن است فکر کنید چرا من به شما چنین چیز ساده ای را می گویم. اگر می دانید چگونه حساب کاربری فیس بوک خود را غیرفعال کنید خوب است. اما بعضی از مردم ممکن است از این موضوع آگاه نباشند. 

 

در اینجا مراحل برای غیرفعال کردن حساب فیس بوک خود را انجام می دهید:

به  Settings بروید.

روی General در قسمت چپ کلیک کنید. قبلا گزینه غیرفعال کردن حساب فیس بوک در  Security بود (در حال حاضر Security and Login).

بر روی Manage Account بر روی صفحه کلیک کنید. سپس دکمه Deactivate your account خود را کلیک کنید . 

 

 روش حذف فیس بوک, نحوه حذف فیس بوک

 

نحوه حذف حساب فیس بوک برای همیشه؟

یکی از چیزهایی که اکثر کاربران می خواهند بدانند این است که چگونه یک حساب کاربری فیس بوک را برای همیشه حذف کنید. برای این، مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد حساب کاربری فیس بوک شوید.

از این لینک دیدن کنید https://www.facebook.com/help/delete_account

روی Delete My Account کلیک کنید . 

 

 روش حذف فیس بوک, نحوه حذف فیس بوک

 حذف فیس بوک

 

نمی توانم بیشتر بروم چون نمی خواهم حساب فیس بوکم را حذف کنم. بنابراین، خودتان را پیش بروید.

 

چیزهای مهم که قبل از بستن حساب فیس بوک در نظر بگیرید:

اطمینان حاصل کنید که قبل از غیر فعال کردن یا حذف دائمی آن، یک نسخه از اطلاعات فیس بوک خود را دانلود کرده اید. شما ممکن است از این موضوع آگاه باشید که بعد از اینکه آن را غیرفعال کردید، می توانید به حساب فیس بوک خود دسترسی پیدا کنید. اما مراقب باشید، پس از اینکه حساب کاربری فیس بوک خود را برای همیشه حذف کردید، فرصت تغییر نظر نخواهید داشت. بنابراین، تصمیم خود را عاقلانه بگیرید.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/delete-facebook02-account.html



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()