قیمت ساخت سایت با وردپرس
نوشته شده توسط : ساحل

دروپال یک پلتفرم بسیار نیرومند است که محبوب برای طراحی وب و برنامه نویسان با تجربه است، ولی با یک منحنی یادگیری سخت! که یک گزینش بد برای مبتدیان به حساب می آید.

جوملا همانند وردپرس است و بهره‌گیری زیادی برای فروشگاه های آنلاین می شود. اما شما دست کم باید کمی از برنامه نویسی وبسایت سر در بیاوردید تا بتوانید با این platform طراحی وبسایت کنید.

اگر می خواهید جزئیات بیشتر بدانید، این لینک را نگریستن کنید که یک سنجش بسیار جامع بین وردپرس، جوملا و دروپال کرده است.

در مرحله #۲، من شما را از فرایند گزینش یک اسم پهنه خوب و پیدا کردن یک فضای برای میزبانی سایت تان آگاه می کنم.
در مرحله ۳، من به شما نشانه می دهم که چگونه برای نصب و سفارشی کردن تارنما خویش در وردپرس اقدام عملی کنید. نگران نباشید – من شما را از فرایند آسان و اصولی ساخت وبسایت با وردپرس، با شمار زیادی از عکس ها راهنمایی می کنم.
اگر شما هر گونه سوال یا توصیه برای این دسته از راهنمای آموزش مجانی طراحی سایت دارید، دریغ نکنید! با کمپانی ما تماس بگیرید و بخواهید که گوشی را به من بدهند. من حامد ایوبی هستم. مترجم و مؤلف این مقاله.

#قدم دوم: پیدا کردن یک اسم گستره و هاست
برای ساخت یک وب سایت جدید آنلاین، شما نیاز به دو چیز دارید:

نام پهنه (یک آدرس وب همانند nexar.ir)
هاست وب (یک سرویس است که سایت شما را به اینترنت متصل می کند و همانند هارد اطلاعات سایت را روی آن می ریزید.)
پلت فرم وردپرس مجانی است، ولی یک اسم دامین و میزبان وب (هاست) برای شما هزینه در نزدیک ۲۰ لغایت ۵۰ هزار تومان در سال به به اتفاق دارد، اما باز هم خرج آنها کمتر از خوردن یک پیتزا در شمال طهران است!

من معمولا برای خرید دامین و هاست وبسایت های ساخته شده بدست خودم و کمپانی نکسار از مهین تارنما یا هاست ایران کاربرد می کنم. از هر دو وبسایت خیالتان کاملا آسان باشد اما باید بدانید که یک نکته مهم در این آموزش طراحی تارنما همین نکته است که هاست و دامنه را نباید از هر جایی خرید!

شرکت های متفرقه فروش هاست و گستره می توانند به شما آسیب های بزرگی بزنند. مثلا تعجب نکنید اگه به شما زنگ زدند و گفتند که اطلاعات شما پریده، ببخشید!

از هر جایی هاست می گیرید، هاست لینوکس باشد و دارای مهار پنل CPanel.

چه نوعی دامینی باید گزینش کنیم؟
معمولا کل از حوزه های بین المللی مانند .com و یا .net و یا .org کاربرد می کنند که هر کدام قیمت ساخت سایت با وردپرس خاص خود را دارد. ولی به کارگیری پهنه های ملی نیز همانند .ir در ایران میتواند گزینه مناسب تری و کم هزینه تری باشد. برای خرید حوزه .ir باید در سایت ایرنیک مشخصه داشته باشید.

اما برای گزینش نام پسندیده برای وبسایت شما دو مسیر رهنمود می دهم:

از اسم شرکت یا نام خودتان در دامین استفاده کنید. مانند: www.nexar.ir
از سوژه تکاپو خویش در حوزه تان استفده کنید همانند www.your-activity.ir
از گزینش نام های شگفت ناآشنا برای وبسایتتان دوری کنید. وبسایت شما هر چه نام اختصار تر و زیباتری داشته باشد بهتر به یاد دیگران می ماند.

الیته یه نکنه مهم قابل اشاره این است که اگر اسم کار و جنبش شما در نام گستره شما باشد بخت شما برای بالاتر آمدن وبسایتتان در موتورهای جستجو زیادتر می رود. به مجموعه فرآیندهایی که به بهبود عملکرد وبسایت شما در موتورهای جستجو از قبیل گوگل کمک می کند SEO یا Search Engine Optimization می گویند. اگر اخ دارید وبسایت شما پر گوگل خوب بالا بیاید این مقاله Seo on Page را بخوانید.

یک نکته عالی سایر در پیدا کردن اسم دامنه پسندیده به کارگیری ابزارهای آنلاین همانند LeanDomainSearch است که در نوبه خویش پیشنهاد های عالی به شما از وبسایت های خالی می دهد.

#قدم سوم: نصب و ساخت وبسایت + تغییر قالب انتخابی
هنگامی که نام گستره خود را خریداری کرده اید و هاست خویش را روی حوزه تان راه اندازی کردید (این شغل را کمپانی هاستینگ سپریدن خواهد داد)، شما مسیر را به نکویی جلو رفته اید.

حالا موعد آن است که به ساخت وبسایت خود بپردازید. اولین چیزی که شما باید سپریدن دهید این است که وردپرس را روی هاست خریداری شده نصب کنید.

راهنمای نصب وردپرس
دو مسیر برای نصب وردپرس شدنی است، راه اول زیاد ساده تر از دیگری است.

۱. با یک کلیک وب سایت هایی مشابه وردپرس (و جوملا و دروپال) را روی هاست خریداری شده نصب و راه اندازی کنید.
تقریبا هر کمپانی میزبانی وب قابل اعتماد دسته نصب با یک کلیک کنید را برای راه اندازی وردپرس دارد که باعث راحتی نصب این پلتفرم روی هاستینگ شما می شود.

در اینجا مراحل ایست که شما می توانید برای نصب سریع وردپرس اتمام دهید:

به CPanel هاستینگ خود وارد شوید. (با ویژگی و رمزی که از شرکت هاستینگ گرفته اید. معمولا آدرس ورود به CPanel به این ترتیب است: www.yourname.com/cpanel)
به کنترل پنل بروید.
آیکون وردپرس را پیدا کنید.
روی نام دامین تان که نشان دیتا است کلیک کنید.
با کلیک بر روی “نصب” شما باید اطلاعات دسترسی به وب سایت جدید وردپرس خود را اخذ کنید.
۲٫ نصب دستی وردپرس
اگر به هر دلیلی (برخی از کمپانی های میزبانی وب “نصب وردپرس فقط با یک کلیک ” را فراهم نکرده اند) شما این گزینش را ندارید، برای نصب وردپرس به طور خودکار اقدام کنید، شما می توانید از راهنمای رسمی نصب وردپرس پارسی برای ساخت وبسایت خویش کمک بگیرید.

نصب وردپرس به چهره دستی (کلیک کنید)

ضمنا اگر شما “نصب وردپرس با یک کلیک” را در پنل هاستینگ خویش ندارید، چه بسا در حال ارتباط با یک میزبان بد برای ساخت وبسایت خویش هستید.

انتخاب یک قالب یا پوسته برای شروع ساخت سایت شما
هنگامی که شما با موفقیت وردپرس بر گستره خویش نصب کنید، شما تنها به یک بستر برای وب سایت خویش دریافتی اید که فقط میشود با آن سایت را مدیریت کرد. ولی انتخاب قالب تارنما شما برای نمایش محتوای سایتتان هنوز مانده است.





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: